  • 11. Data: 2013-07-04 19:31:56
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie mieszkania.
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "cef" <c...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:51d47b2b$0$1262$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak jest właśnie.
    > Ograniczenie jest chyba w KC.
    > Było to wiele razy dyskutowane na grupach prawnych.
    No to to nie jest prawo, ale skurwysyństwo...

  • 12. Data: 2013-07-05 07:18:11
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    .

    > "cef" <c...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > No to to nie jest prawo, ale skurwysyństwo...

    Ale dlaczego?

  • 13. Data: 2013-07-05 08:57:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Koval wrote:
    > Użytkownik "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:51d5b192$0$9138$6d5eeec5@news.sunnyusenet.com..
    .

    > Ale dlaczego?

    bo skoro zapłaciłem składkę wg której firma sobie skalkulowała ryzyko i
    zobowiązała sie do wypłaty określonej kwoty za okresloną szkodę to jeśli ja
    poniosłem tę szkodę to powinna to wypłacić.

    Ograniczenie powinno wynika z umowy a nie z jakiegoś nadrzędnego prawa.

  • 14. Data: 2013-07-05 12:43:23
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2013-07-05 08:57, Marek Dyjor pisze:

    > Ograniczenie powinno wynika z umowy a nie z jakiegoś nadrzędnego prawa.

    Istotą i celem gospodarczego ubezpieczenia majątkowego nie jest
    wzbogacenie się

    http://www.rzu.gov.pl/orzecznictwo/art-824-zakaz-wzb
    ogacenia-na-ubezpieczeniu/Zakaz_wzbogacania_sie_posz
    kodowanego__661

    KC
    Art. 8241. § 1. O ile nie umówiono się inaczej, suma pieniężna
    wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia nie może być
    wyższa od poniesionej szkody.
    § 2. Jeżeli ten sam przedmiot ubezpieczenia w tym samym czasie jest
    ubezpieczony od tego samego ryzyka u dwóch lub więcej ubezpieczycieli na
    sumy, które łącznie przewyższają jego wartość ubezpieczeniową,
    ubezpieczający nie może żądać świadczenia przenoszącego wysokość szkody.
    Między ubezpieczycielami każdy z nich odpowiada w takim stosunku, w
    jakim przyjęta przez niego suma ubezpieczenia pozostaje do łącznych sum
    wynikających z podwójnego lub wielokrotnego ubezpieczenia.
    § 3. Jeżeli w którejkolwiek z umów ubezpieczenia, o jakich mowa w § 2,
    uzgodniono, że suma wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu
    ubezpieczenia może być wyższa od poniesionej szkody, zapłaty świadczenia
    w części przenoszącej wysokość szkody ubezpieczający może żądać tylko od
    tego ubezpieczyciela. W takim przypadku dla określenia odpowiedzialności
    między ubezpieczycielami należy przyjąć, że w ubezpieczeniu, o którym
    mowa w niniejszym paragrafie, suma ubezpieczenia równa jest wartości
    ubezpieczeniowej.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-07-05 15:07:09
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

> [...]
    > poniosłem tę szkodę to powinna to wypłacić.
    >
    > Ograniczenie powinno wynika z umowy a nie z jakiegoś nadrzędnego prawa.

    Ale umowy są bazowane na podstawie kodeksu cywilnego i w nim jest art 824.