  • 1. Data: 2024-01-16 16:42:26
    Temat: Podwyżka cen energii o 198 proc. od Energi. Firma tłumaczy nsz 16 stycznia 2024, 10:36.
    Od: a a <m...@g...com>

    Podwyżka cen energii o 198 proc. od Energi. Firma tłumaczy
    nsz
    16 stycznia 2024, 10:36.
    1 min czytania
    Udostępnij artykuł

    Podwyżka cen prądu o 198 proc. -- listy o takiej treści dostają kolejni klienci firmy
    energetycznej Energa Obrót. Są zaskoczeni i oburzeni. Głos w sprawie zabrał
    przedstawiciel firmy -- podaje serwis wyborcza.biz.
    Do skrzynek Polaków trafiają listy z informacjami o podwyżkach cen prądu
    Do skrzynek Polaków trafiają listy z informacjami o podwyżkach cen prądu | Foto:
    Marek Bazak / East News

    Jak opisuje portal, klienci Energi Obrót z Grupy Orlen otrzymują faktury na nowy rok,
    w których widnieje "podwyżka cennika standardowego do 1,225 zł brutto" -- podaje
    portal wyborcza.biz. Informacji o zamrożeniu cen energii brak.

    -- Właśnie dostałem pierwszą w tym roku fakturę, a wraz z nią dodatkowe pisemko, w
    którym sprzedawca absolutnie kłamliwie informuje mnie, że do mojej umowy od 1
    stycznia 2024 ma zastosowanie jakiś "Cennik standardowy dla konsumentów" z ceną
    sprzedaży 1,2250 zł/kWh, która taka jest, bo właśnie została zrabatowana. Ale jak mi
    się nie podoba, to mogą sobie tą umowę wypowiedzieć w ciągu 14 dni i (jakoś tak w
    domyśle) i uzyskać od sprzedawcy na stronie www inną ofertę" -- mówi w rozmowie z
    "Wyborczą" jeden z klientów firmy.

    "To o 200 proc. więcej niż wynosi zamrożona cena prądu" -- podkreśla serwis. Eksperci
    uważają, że takie działanie ma sprawić, że klienci zrezygnują z dotychczasowej oferty
    taryfowej zaakceptowanej przez URE i wybór oferty komercyjnej, gdzie obowiązują
    dodatkowe opłaty,

    Głos w sprawie zabrała Energa. "Stawki w cenniku Energi Obrotu na 2024 rok zostały
    obniżone w stosunku do tych z 2023 roku. Natomiast rzeczywiście nie ma potrzeby, aby
    informować klientów taryfowych o zmianie cennika, taka sytuacja nie powinna mieć
    miejsca" -- napisał na platformie X Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego
    Energii.