  • 1. Data: 2016-04-06 16:09:03
    Temat: Pomidory :-)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Jak tam Wasze pomidory się mają? Moje za chwilę będę pikować. Trochę
    później w tym roku je wysiałam, bo Wielkanoc wczesna była i przed nią byłam
    zbyt zajęta.
    Żeby się podbudować psychicznie na przednówku, zdjęcia z ubiegłego sezonu
    służą mi zawsze jako reminiscencja, niezłe narzędzie do wizualizacji
    tegorocznych oczekiwanych ogrodniczych sukcesów. Jest za czym tęsknić, oj,
    jest...

    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/944eba7212682866
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/4b4af55285655d75
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/66f5b1996f1d51cc
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/cf935d0086e34c9b
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0fc108a7c400173e
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/5afc19d20ad839d1
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/944eba7212682866
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/428f267f69b343ea

    Suszenie koktajlowych na "rodzynki":
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/6125eca15acbe210
    Zebrane chwilę przed:
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d5c366a3c5a02c09

    Polecam cały album - mały miszmasz zdjęciowy ogrodniczo-kulinarno-domowy:
    http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/2315244

    PS.
    Zauważcie, jakie zdrowe owoce! - ani krzty zielonej, twardej pięty,
    zajmującej całą górną połowę owocu lub więcej, na co narzekałam niegdyś. Te
    pomidory na zdjęciach były wysiewane tradycyjnie, tj do skrzyneczek - i
    tradycyjnie pikowane. Nigdy więcej pęczniejacych krażków torfowych! Brrr,
    ładnych parę lat zmarnowane, bo nie mogłam ustalić przyczyny moich strat,
    pomimo należytego nawożenia, pracy i dbałości o rośliny! :-(

  • 2. Data: 2016-04-08 10:39:42
    Temat: Re: Pomidory :-)
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-06 o 16:09, Ikselka pisze:
> [...]
    > ładnych parę lat zmarnowane, bo nie mogłam ustalić przyczyny moich strat,
    > pomimo należytego nawożenia, pracy i dbałości o rośliny! :-(

    Moje jeszcze nie wzeszły (nieogrzewany inspekt). W zeszłym roku
    zupełnie przypadkiem trafiłem na bardzo dobry gatunek pomidora. Od
    praktycznie zawsze uprawiam odmiany tzw wysokie. A w zeszłym roku przez
    pomyłkę kupiłem odmianę niską. Owoce stosunkowo małe, niezbyt duży zbiór
    z krzaka, ale ten smak.. że o jakości owoców nie wspomnę.

  • 3. Data: 2016-04-08 11:46:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2016 10:39:42 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > pomyłkę kupiłem odmianę niską. Owoce stosunkowo małe, niezbyt duży zbiór
    > z krzaka, ale ten smak.. że o jakości owoców nie wspomnę.

    Zgaduję - Betalux vel Beta?
    :-)

  • 4. Data: 2016-04-10 17:17:59
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-08 o 11:46, Ikselka pisze:

    > Zgaduję - Betalux vel Beta?
    > :-)

    Niestety, nie wiedziałem że będą tak dobre, to i nie zapisałem nazwy, a
    puste opakowanie wyrzuciłem. :-(

  • 5. Data: 2016-04-11 00:16:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Apr 2016 17:17:59 +0200, Trybun napisał(a):

    > Niestety, nie wiedziałem że będą tak dobre, to i nie zapisałem nazwy, a
    > puste opakowanie wyrzuciłem. :-(

    Błąd :-(((
    Ja ZAWSZE zachowuję opakowania do następnego sezonu...
    Przypuszczam, że to były Betaluxy.

  • 6. Data: 2016-05-01 12:18:28
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-11 o 00:16, Ikselka pisze:

    > Błąd :-(((
    > Ja ZAWSZE zachowuję opakowania do następnego sezonu...
    > Przypuszczam, że to były Betaluxy.

    Tak, teraz to wiem. Ale kto mógł przypuszczać że to taka dobra odmiana.
    W momencie wysiewania byłem tylko wnerwiony że przez pomyłkę kupiłem
    właśnie je. Wcześniej wysiewałem tylko odmiany wysokie.

    Skoro piszesz że Betaluxy takie smaczne, to być może o nie mi chodzi.
    Niestety, w tym roku już z nimi nie za eksperymentuję.

  • 7. Data: 2016-05-02 03:44:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 May 2016 12:18:28 +0200, Trybun napisał(a):

    > Tak, teraz to wiem. Ale kto mógł przypuszczać że to taka dobra odmiana.

    Ano, cóż, doświadczenie uczy. Teraz będziesz na pewno zapisywał, co siejesz
    - albo te opakowania odkładał.
    Ja mam takie pudełko (po butach), w którym sukcesywnie gromadzę wszystkie
    dawniej i aktualnie kupione nasiona, a po wysiewie odkładam tam puste już
    torebki - a kiedy je wyjmuję następnej wiosny, to od razu wiem, co warto
    było wysiewać, a czego nie, no i po odrzuceniu niepożądanych opakowań mam
    zaktualizowaną, gotową "listę" zakupów. Coś tam zawsze nowego oczywiście
    dopisuję od czasu do czasu.
    Na przykład w tym roku, po kilku latach przerwy, znów wysiałam nasiona
    pomidorów Varsovia - czarna odmiana, najsmaczniejsza gdy uprawiana w
    gruncie. Spod folii mi nie smakują, bo są wtedy (w smaku i konsystencji)
    jak gotowane ziemniaki, natomiast w gruncie zyskują bardzo szczególną,
    słodko-winną wyrazistość, niemal ostrość, którą uwielbiam, i jędrność.
    Ogromna różnica. Boskie!

  • 8. Data: 2016-05-16 14:56:29
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-02 o 03:44, Ikselka pisze:

> [...]
    > jak gotowane ziemniaki, natomiast w gruncie zyskują bardzo szczególną,
    > słodko-winną wyrazistość, niemal ostrość, którą uwielbiam, i jędrność.

    Czarna odmiana pomidora?? A jak u nich z podatnością na choroby?