  • 91. Data: 2013-09-04 15:22:19
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Sep 2013 06:21:22 -0700 (PDT), Kris

    > Ale ja się nie znam ja tylko atakuje;)

    Ugryź! ;D

    --
    Pozdor Myjk

  • 92. Data: 2013-09-04 15:51:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 15:21:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czyli totalny rozpiździel. Dlatego napisałem że wg mnie jest szybciej i

    Totalny rozpizdziel to bedzie jak bedziesz wszystko sciagal :)
    Koparka z lyzka 80cm i masz "rozpizdziel" tylko na dlugosci ~20-25m i
    szerokosci 3-4m. Na biezaco kopiac jeden row - zasypujesz drugi. Dodatkowo
    warto o czym tez pisalem - po wykopaniu rowu i polozeniu rurki - lac do wykopu
    duzo wody zeby grunt "obkleil" dobrze rure. Nie zrobisz tego sciagajac
    wszystko i zasypujac "na gotowo".

    Bedziesz kopal w nastepnym domu DZ to wez se spycha - zobaczysz co to
    jest rozpizdziel i wtedy przypomnisz sobie moj watek :-)

    Ale zblizacie sie powoli do realiow - piszesz juz o rozpoczeciu rano i
    zakonczeniu wieczorem. Bo Maniek to pisal ze w 3h calosc by zalatwil :-))))))
    I jeszcze pewnie z przerwa na lunch koparkowego :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2013-09-04 15:54:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 15:51:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Ale zblizacie sie powoli do realiow - piszesz juz o rozpoczeciu rano i
    > zakonczeniu wieczorem. Bo Maniek to pisal ze w 3h calosc by zalatwil :-))))))

    BTW. Najwieksza fadroma jaka jest rownala mi ~1000m2 i zajelo jej to
    10 dniowek po 12h. I to rownala nawieziona, luzna ziemie, pracowala 100%
    czasu bez przerwy (koparkowy - moj kumpel - jadl w trakcie jezdzenia), bylem
    caly czas przy tym bo rownalem sobie juz "na gotowo" moim malenstwem :-)

    Polecam odstawic na jakis czas Discovery bo chyba za duzo sie naogladaliscie
    programow typu "Mechaniczne olbrzymy", realia jednak sa troche inne :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2013-09-04 16:16:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 15:51:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Bedziesz kopal w nastepnym domu DZ to wez se spycha - zobaczysz co to
    > jest rozpizdziel i wtedy przypomnisz sobie moj watek :-)

    Ano własnie w tym kontekście dyskutuje. Bo działke już mam, jeden sasiad z prawej
    zaczął budowe z 3 pozozstałych stron wolne działki porośniete chwastami.
    Więc gdyby nie ty to nawet bym nie brał pod uwage tam jakiejs mini zabawki na
    dwa-trzy dni wpuszczac tylko od razu spyc, ziemnie przepchnąc na sasiednią działkę,
    ułożyc DZ i równać teren, sadzić trawe;))
    Tylko muszeostatecznie podjąc decyzję czy faktycznie bedzie PC. Warunki w sumie
    dobre, ziemia prawie jak torf, wody gruntowe wysoko. Tylko domek tam będzie mniejszy
    od obecnego cos na wzór "genowefy"
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/genowefa-g2/
    Mam tam możliwośc podłączenia gazu i musze policzyć czy faktycznie warto sie w PC
    ładować.
    Jest jeszcze opcja zrobic "na wszelki wypadek" DZ a PC dokupic jak by gaz podrożał.
    Ale takie "na wszelki wypadek" to dodatkowe niepotrzebne koszty a ja nie lubie dla
    spokojnego snu kasy wydawac.
    Mam czas będe liczył. Czekam jeszcze może Marek Dyjor zdradzi koszty grzania swoja
    pompa powietrzną. Twoje koszty mniej więcej uż znam
    > Ale zblizacie sie powoli do realiow - piszesz juz o rozpoczeciu rano i
    > zakonczeniu wieczorem. Bo Maniek to pisal ze w 3h calosc by zalatwil :-))))))
    Zalezy jaka kopara z jaką łychą i jak sprawny operator;)

    > I jeszcze pewnie z przerwa na lunch koparkowego :D
    Myśle że taniej wyjdzie jedna pożądna kopara na pare godzin niż minizabawka na 3 dni.

  • 95. Data: 2013-09-04 16:18:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 04 Sep 2013 06:54:53 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > BTW. Najwieksza fadroma jaka jest rownala mi ~1000m2 i zajelo jej to 10
    > dniowek po 12h. I to rownala nawieziona, luzna ziemie, pracowala 100%

    1000m2??? nie zgubiłeś gdzieś zera czy dwóch?
    bo u mnie zajęło to normalnej traktorowej koparce jakieś 6h

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 96. Data: 2013-09-04 16:18:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 15:54:53 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Polecam odstawic na jakis czas Discovery bo chyba za duzo sie naogladaliscie
    >
    > programow typu "Mechaniczne olbrzymy", realia jednak sa troche inne :-)
    A u mnie wykop pod budynek w kilka godzin przygotował i wcale nie największa koparką
    z lokalnie dostepnych.

  • 97. Data: 2013-09-04 19:50:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 16:18:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A u mnie wykop pod budynek w kilka godzin przygotował i wcale nie największa
    koparką z lokalnie dostepnych.

    Ile m2 i jak gleboko? :)

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2013-09-04 19:57:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 16:16:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Więc gdyby nie ty to nawet bym nie brał pod uwage tam jakiejs mini zabawki na

    Zaraz, zaraz - w ktorym miejscu ja w tym watku lub innym proponowalem lub
    zachecalem do mini? :-) Proponuje normalna duza kopare z lyzka 80cm. To jest
    najoptymalniejsze i najszybsze rozwiazanie!

    > dwa-trzy dni wpuszczac tylko od razu spyc, ziemnie przepchnąc na sasiednią
    > działkę, ułożyc DZ i równać teren, sadzić trawe;))

    Pozwolcie ze Wam wytlumacze co do czego sluzy ;)))

    1. Koparka - sluzy do KOPANIA
    2. Spycharka - sluzy do SPYCHANIA
    3. Ladowarka - sluzy do LADOWANIA

    Co wybrac do WYKOPANIA DZ ? :) Odpowiedz nasuwa sie sama :D

    > Tylko muszeostatecznie podjąc decyzję czy faktycznie bedzie PC. Warunki w sumie
    dobre, ziemia prawie jak torf,

    Torf? Na duzej glebokosci?? Robiles badania gruntu? Bo torfowiska to
    straszny syf na budowanie :)

    > Mam tam możliwośc podłączenia gazu i musze policzyć czy faktycznie warto sie w PC
    ładować.

    Przede wszystkim spytaj gazowni o koszty przylacza bo od tego wiele zalezy.
    Jedni mieszcza sie w 2-3k, innym proponuja 10-30k :-)

    > Mam czas będe liczył. Czekam jeszcze może Marek Dyjor zdradzi koszty grzania swoja
    pompa powietrzną. Twoje koszty mniej więcej uż znam

    Powietrzna licz realnie 1,5 x wiecej niz moja. Czyli w sezonie nie 2k, a 3k.
    Nadal IMHO taniej od gazu ale juz bez rewelacji.

    > Zalezy jaka kopara z jaką łychą i jak sprawny operator;)

    No oczywiscie. Tylko ze im wiekszy sprzet tym wieksza kasa za godzine, tym
    wieksza kasa za transport i tym trudniej lokalnie w ogole taka znalezc.

    W pewnym momencie ten wiekszy sprzet po prostu przestaje sie oplacac - inaczej
    jak stoi (na czas np. ukladania rury) sprzet za 80 pln / h, a inaczej jak
    sprzet za 300 pln / h :)

    > Myśle że taniej wyjdzie jedna pożądna kopara na pare godzin niż minizabawka na 3
    dni.

    No pewnie. Ale koparka - nie ladowarka ani spych. W ktorym miejscu
    twierdzilem inaczej? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2013-09-04 19:59:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 16:18:03 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > 1000m2??? nie zgubiłeś gdzieś zera czy dwóch?

    No moze w sumie tego bylo 1500m2.

    > bo u mnie zajęło to normalnej traktorowej koparce jakieś 6h

    Ale co to bylo za rownanie? Miales cos takiego na dzialce:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1290
    http://szyna.civ.pl/trawka/masakra1.jpg

    ? :-)

    Przed:

    http://szyna.civ.pl/trawka/masakra3.jpg

    Po:

    http://szyna.civ.pl/trawka/trawka5.jpg

    Wybranie ~600m3 gruntu spowoduje mniej wiecej taka sama masakre.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 100. Data: 2013-09-04 20:02:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 04 Sep 2013 10:59:42 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

> [...]
    >
    > http://szyna.civ.pl/trawka/trawka5.jpg
    >
    > Wybranie ~600m3 gruntu spowoduje mniej wiecej taka sama masakre. pozdr.

    to ty nie równałeś działki tylko przesuwałeś góry