  • 111. Data: 2013-09-08 12:26:32
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: "Konrad W." <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 12:13:09 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:
> [...]
    jaka jest różnica w kosztach mini- i 'normalnej' koparki.

    > A czy takiemu 'koparkowemu' wystarczy ogólnie plan kopania narysować czy jak krowie
    na rowie: rysunek, skąd dokąd, itd?

    +do tego wytyczenie "trasy" na działce oczywiście :-)

  • 112. Data: 2013-09-08 15:18:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 10:41:36 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > (najwiecej pozostawionego rodzimego gruntu ktory przewodzi lepiej cieplo od >gruntu
    ruszonego),
    A mozesz to twierdzenie spróbować udowodnić?
    Tym bardziej że Twoje DZ(a jak czytam Twoje posty to Twoje DZ na wzorcowe wyglada)
    jest własnie posadowione w 200 wywrotrkach nierodzimej gliny którą największa z
    dostępnych Fadrom(koparka taka) rogarniała 12 godzin dziennie przez 10 dni jesli
    dobrze spamietałem.

  • 113. Data: 2013-09-08 16:42:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 15:18:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A mozesz to twierdzenie spróbować udowodnić?

    Ruszona ziemia = napowietrzona. Powietrze = izolator ;)

> [...]
    dostępnych Fadrom(koparka taka) rogarniała 12 godzin dziennie przez 10 dni jesli

    Nie, DZ mam w rodzimym gruncie (gesta, twarda i mocna glina;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 114. Data: 2013-09-08 18:26:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 16:42:32 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Ruszona ziemia = napowietrzona. Powietrze = izolator ;)
    Jeden sezon i się odpowietrzy.

    > Nie, DZ mam w rodzimym gruncie (gesta, twarda i mocna glina;)
    A to sorry bo wydawało mi się że ciągle pisałeś że u Siebie masz suchy piach na kilka
    metrów wgłab.
    Zesztą sam nie raz pisałeś że tą glinę co Tobie zwożę to idealne do DZ będzie.
    I to Twoje pisanie widocznie mnie zasugerowało że DZ masz z "przywiezionej".

  • 115. Data: 2013-09-08 19:41:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 18:26:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jeden sezon i się odpowietrzy.

    Ruszona ziemia *nigdy* nie bedzie juz miala takich parametrow jak rodzima -
    mozesz ja walcowac wibrowalcami co 5cm a i tak bedzie gorsza ;) Oczywiscie
    AZ takiego znaczenia to nie ma do DZ ale grosik do grosika.. :-)

    > A to sorry bo wydawało mi się że ciągle pisałeś że u Siebie masz suchy piach na
    kilka metrów wgłab.

    Pod domem mam sahare - taki przerost piachu glebokosci 2-3m. Natomiast na
    pozostalym obszarze ~10ha jest glina :-) Zaden z sasiadow nie dokopal sie
    do piachu, a wiekszosc ma domy z piwnicami i wykopy mieli dosc glebokie.

    Tu to ladnie widac (skarpa ma ok 4m):

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=213

    Widac tez "moc" tej gliny - w takim stanie skarpa przetrwala ponad pol roku
    i to w najgorszym okresie - tj zima i wiosenne roztopy. Na gorze stalo przez
    caly ten czas 150t bloczkow betonowych ;) Kierbud sie lekko przerazil tym
    widokiem ale skarpa sie nie obsunela :D

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=231

    Tu porownanie z widokiem na szwagra ~170cm :)

    > Zesztą sam nie raz pisałeś że tą glinę co Tobie zwożę to idealne do DZ będzie.
    > I to Twoje pisanie widocznie mnie zasugerowało że DZ masz z "przywiezionej".

    DZ zrobilem dokladnie w takim gruncie jak widac na "przekroju" tej skarpy
    (tylko 50m dalej ;) na glebokosci gdzies 1,8m. W najnizszym miejscu, tj.
    przy ostatniej petli moze rzeczywiscie jest nadsypane jakies 50cm bo troche
    niwelowalem spadek , a wiekszosc przywiezionej ziemi poszla na przysypanie
    wawozu.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 116. Data: 2013-09-08 20:25:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 19:41:32 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > DZ zrobilem dokladnie w takim gruncie jak widac na "przekroju" tej skarpy
    Czyli ruszyłeś glebę;)
    A:
    "Ruszona ziemia *nigdy* nie bedzie juz miala takich parametrow jak rodzima -
    mozesz ja walcowac wibrowalcami co 5cm a i tak bedzie gorsza ;))"

    Czyli masz spierdzielone trochę DZ;)

  • 117. Data: 2013-09-08 20:33:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Pod domem mam sahare - taki przerost piachu glebokosci 2-3m. Natomiast na
    > pozostalym obszarze ~10ha jest glina :-)

    Fajnie się Tobie trafiło że znalałeś te 100m2 sahary tam gdzie wokół glina.
    Ja na swojej nowej działce mam 1,2 metra torfu nizej coś do piachu podobne no i wody
    grunotowe wysoko. I piwnicy nie zrobie a szkoda bo wiedziałbhym jak ą zagospodarowaćź

  • 118. Data: 2013-09-08 20:40:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 20:25:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > "Ruszona ziemia *nigdy* nie bedzie juz miala takich parametrow jak rodzima -
    > mozesz ja walcowac wibrowalcami co 5cm a i tak bedzie gorsza ;))"

    Tyle ze ja mam ruszone 30% ziemi (30cm z 100cm), a nie 100% (opcja "spych") ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 119. Data: 2013-09-26 16:54:03
    Od: "Konrad W." <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 20:40:04 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Tyle ze ja mam ruszone 30% ziemi (30cm z 100cm), a nie 100% (opcja "spych") ;)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Zerknijcie okiem na "projekt" wykopu - tak to sobie wyobrażam:

    http://konrad.1i2.pl/other/Dolne%20zrodlo%20-%20proj
    ekt%20wykopu.pdf

    Jeszcze kwestia lokalizacji rozdzielacza:
    a) studzienka (jak w projekcie powyżej),
    b) szafka na elewacji/przylegająca do fundamentów domu.

    Rozwiązanie a) - stosunkowo proste - dwa kręgi betonowe, pokrywa i finito, ale będę
    miał wtedy w ogrodzie mało estetyczne "koło". Można to ewentualnie przykryć
    trampoliną :) (młody się domaga).
    Rozwiązanie b) - jakieś propozycje skąd taką skrzynkę? jest coś takiego na rynku, co
    nie podwoi kosztu samego DZ?

  • 120. Data: 2013-10-09 11:45:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Podepnę się pod wątek. Badania geonielogiczne do 3m w głąb wystarczą, czy trzeba by
    dziabać głębiej? Mam na myśli sprawdzenie terenu pod kątem dolnego źródła.

    L.