  • 11. Data: 2010-04-01 16:48:09
    Temat: Re: Pralka - jaka nie?
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 1 Kwi, 18:28, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:
    > W to bym wszedl. Na Allegro widze oferty takiego sprzetu, ale zach d
    > Polski, nie Bialystok (za to swego czasu mielismy chwalone rosyjskie
    > Wiatki, znane m.in. z tego, ze mialy podejscie do zimnej i cieplej wody).

    To daleko masz do niemiaszkowa, ja swoje przywoziłem przy okazji
    wprost od użytkownika, kupując w Polsce trzeba uważać bo mogą po
    przywiezieniu długo stać i zaśmiardnąć/spleśnieć. Oglądałem takie w
    swojej okolicy i wydaje mi się że sporo pracy przy czyszczeniu by
    wymagały.

    Pzdr.
    L.

  • 12. Data: 2010-04-02 16:23:45
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Andrzej S. zapodal(a):

    > Czy rzeczywiscie _pralka_ musi kosztowac > 2000 zl? Przewijaja
    > sie niesmiale glosy "trzeba bylo kupic Boscha". To prawda?
    > (Mój mechanik mówi, ze nigdy, bo mamy złą wodę). Czego unikac?
    >
    > Bardzo prosze o wylewanie żółci na segment tanich pralek.
    > Jesli mozna uscisilic, to wąskich i ladowanych od góry, ale prosze
    > tez o ogólne opinie jakich firm unikac.

    problem jest taki, że jakość produkowanego sprzętu zmienia się w czasie.
    Ten sam model pralki kupiony 5 lat temu i działający bez awarii tyle czasu,
    dzisiaj może być już awaryjny - kupowany jako nowy.
    Tak jak CI napisali - szukaj czegoś z długą gwarancją i przygotuj się że
    pralki nie służą już po 15 lat a coraz częściej 5.
    Zainteresuj się ofertą BEKO - tanie i kiedyś były dobre.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 13. Data: 2010-05-09 19:13:57
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

    >odzice mieli Ardo (pracowala 12 lat, w tym czasie jedna naprawa zawieszenia
    >bebna, ddruga paska napedzajacego, trzecia uz byla nieoplacalna - 80%
    >wartosci nowej pralki), ja mam mastercook-a 8 lat - praca bezawaryjna,
    >niezbyt cicha niestety.

    Ja mam 10-letniego Bosha, chodzi (odpukac) jak nowy, zero awarii.
    TYlko te Boshe 10 lat temu to nie te same co dzis. Juz wiele razy w roznych
    serwisach AGS to slyszalem.

    >Co mozna polecic? Bosha, Mastercooka, amice - wszystkie one w sieci Awans
    >kosztuja okolo 1200 zeta, dokupujac gwarancje na 5 lat (standardowa 2 lata)
    >doplacisz jakies 200 zeta.
    >na co zwracac uwage?
    >1. klasa energochlonnosci (A+ lub AA - rozne oznaczenia widzialem, ale oba
    >znacza to samo)

    Malo istotne. Zbyt male roznice.

    >2. zuzycie wody na cykl (generalnie wszystkie maja podobne)

    Uwaga jak wyzej. Roznice sa tak male, ze zupelnie olac to.
    Musialbys zrobic ze 100 pran, zanim osiagniec roznice rzedu metra szesciennego.
    A wiadomo ile kosztuje metr szescienny zimniej wody :)

    >3. predkosc wirowania (standard teraz to okolo 1000 obrotow, ale sa juz i
    >takie 1200 obrotow w podobnej cenie. Widzialem tez 1500 obrotow, ale 2x
    >drozsza... cena okolo 2500).

    Moj Bosh wituje 700 i nie narzekam. Rozumiem, ze wieksza predkosc wirowania
    to suchsze pranie (spora zaleta), ale przypomnam, ze tez szybsze niszczenie ubran.

    >4. gwarancja i dostepnosc serwisow
    >Przy gwarancji trzeba tez patrzec na to czy np. 5 lat obejmuje tylko beben,
    >tylko obudowe czy calosc.

    Tu sie zgadzam. Warto tez sprawdzic, czy beben nie jest np. plastikowy!

    I jeszcze tak moja uwaga na koniec - to apropo Calgonitu czy jak to sie pisze.
    Smiech mnie bierze, jak ktos takie rzeczy uzywa. Wiecie, ile pieniedzy bym wydal
    na to g**** za przeproszeniem przez 10 lat, odkad mam pralke?
    Nawet gdybym teraz musial wymienic te grzalke (bynajmniej nic sie z nia nie dzieje),
    to i tak jest do przodu). Ze o dodatkowej chemi do wody i ubran nie wspomne.
    Nie ma to jak zrobic ludziom pranie mozgu i wmowic, ze potrzebuja czegos, czego nie
    potrzebuja :-)

    Zyczacy trafnych wyborow
    P.