  • 1. Data: 2010-09-01 21:47:39
    Temat: Pralka w garderobie
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Witam,

    zastanawiam się, jakim problemem może być pralka w garderobie.
    Generalnie pomieszczenie będzie powiększonym WC, nie chcę mieć w
    łazience pralki, stąd taki pomysł.
    Garderoba ok 4m2, wyciąg grawitacyjny, możliwość ew. zamontowania
    wiatraka elektrycznego wyciągającego powietrze.

    Czy pralka w takiej garderobie, gdzie będą dodatkowo ciuchy będzie
    problemem? Głównie chodzi mi o ewentualną wilgoć, zastanawiam się, czy
    będzie czy nie...

    Czy ktoś ma takie rozwiązanie u siebie i może wskazać jego wady?

    Sierp

  • 2. Data: 2010-09-02 08:25:06
    Temat: Re: Pralka w garderobie
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy pralka w takiej garderobie, gdzie będą dodatkowo ciuchy będzie
    > problemem? Głównie chodzi mi o ewentualną wilgoć, zastanawiam się, czy

    a masz wentylację w tej garderobie?

  • 3. Data: 2010-09-02 09:05:33
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    > a masz wentylację w tej garderobie?

    Jeszcze zapytaj, czy ma garderobę.

    Strachu S.

  • 4. Data: 2010-09-02 09:30:05
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 1 Wrz, 23:47, Sierp wrote:
> [...]
    > Czy pralka w takiej garderobie, gdzie będą dodatkowo ciuchy będzie
    > problemem? Głównie chodzi mi o ewentualną wilgoć, zastanawiam się, czy

    Moim zdaniem umieszczenie pralki w garderobie będzie błędem. Nawet
    wentylacja mechaniczna nie zapewni wietrzenia przy ścianach garderoby,
    tych które są zasłonięte ubraniami. Natomiast same ubrania mają różną
    higroskopijność i dlatego, po pewnym czasie, na niektórych z nich
    rozwinie się pleśń z charakterystycznym zapachem, który przejdzie na
    wszystkie rzeczy w garderobie.
    Przecież ubrania z szafy co jakiś czas wyjmowane są w celu ich
    wietrzenia, chociaż do szafy nie dostarcza się dodatkowej wilgoci.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 5. Data: 2010-09-02 10:25:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2010 02:30:05 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

> [...]
    > Przecież ubrania z szafy co jakiś czas wyjmowane są w celu ich
    > wietrzenia, chociaż do szafy nie dostarcza się dodatkowej wilgoci.

    Dokładnie tak.

  • 6. Data: 2010-09-02 12:49:17
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-09-01 23:47, Sierp pisze:
    > Czy pralka w takiej garderobie, gdzie będą dodatkowo ciuchy będzie
    > problemem? Głównie chodzi mi o ewentualną wilgoć, zastanawiam się, czy
    > będzie czy nie...

    Nie bardzo sobie wyobrażam którędy by ta pralka miała emitować wilgoć.
    Chyba tylko tyle co z mokrych ubrań w trakcie ich wyciągania, które
    trwa... 1 minutę?
    Chyba że przecieka, wtedy nie powinna stać w garderobie :-)

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2010-09-02 13:56:58
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Sierp pisze:

    > Garderoba ok 4m2, wyciąg grawitacyjny, możliwość ew. zamontowania
    > wiatraka elektrycznego wyciągającego powietrze.

    mowisz o garderobie czy o suszarni ?

    Bo mi sie na 4 osoby ciuchy slabo mieszcza na 15 m kw - fakt ze poki co
    wieszaki sa na kolkach a nie na scianach i ze jedna sciana garderoby
    jest ukosem, ale jednak jest to duzo wieksze.

    Jak suszarni to montuj wiatrak, dobrze byloby miec tam kaloryfer i
    powinno wydac.

    Ale jak chcesz wszystko w jednym to mocno za malo miejsca.

    KJ

  • 8. Data: 2010-09-02 14:20:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Sep 2010 14:49:17 +0200, Lagod napisał(a):

    > Nie bardzo sobie wyobrażam którędy by ta pralka miała emitować wilgoć.
    > (...)

    A odkąd to pralka jest hermetyczna? - para z gorącego prania wylatuje z
    niej wszelkimi szczelinami, zupełnie nieskrępowanie - choćby poprzez ten
    sam kanał przestrzenny, którym wsypujesz proszek i wlewasz płyn. Pralka
    musi odprowadzić parę na zewnątrz.

  • 9. Data: 2010-09-02 20:40:39
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    P.H. pisze:

    > a masz wentylację w tej garderobie?

    no napisałem :-) to planowo był WC, więc jest

    Sierp

  • 10. Data: 2010-09-03 04:28:18
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    >
    > Czy pralka w takiej garderobie, gdzie będą dodatkowo ciuchy będzie
    > problemem? Głównie chodzi mi o ewentualną wilgoć, zastanawiam się, czy

    To świetne i genialne rozwiązanie, ale pod warunkiem:
    - wentylacja np wiatrak do komina
    - suszarka elektryczna (taka co wygląda jak pralka, koniecznie osobna!!!)
    też w garderobie, która wytworzy tyle ciepła, że nie będzie żadnej wilgoci.
    - zaizolowanie termiczne wszelkich rur i węży z wodą, zwłaszcza zimną.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/