  • 1. Data: 2013-04-27 16:38:59
    Temat: Próba wodna
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jakie parametry są dopuszczalne przy takiej próbie?
    Instalacja została nabita do 6.5bar, wczoraj tak widziałem.
    Dzisiaj pozostało może 0.5bar, czyli gdzieś ucieka.

    Jak było/powinno być u was?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-04-27 20:56:45
    Temat: Re: Próba wodna
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-27 16:38, Irek N. pisze:
> [...]
    > Instalacja została nabita do 6.5bar, wczoraj tak widziałem.
    > Dzisiaj pozostało może 0.5bar, czyli gdzieś ucieka.

    Pierwsze pytanie: czy instalacja jest odpowietrzona?
    Jeżeli tak, to gdzieś jest nieszczelność, jeżeli nie to taka próba jest
    do d...
    Jacek

  • 3. Data: 2013-04-27 21:23:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pierwsze pytanie: czy instalacja jest odpowietrzona?
    > Jeżeli tak, to gdzieś jest nieszczelność, jeżeli nie to taka próba
    > jest do d...

    A czemuż to?
    Może coś więcej na tem temat?

  • 4. Data: 2013-04-27 21:43:44
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-27 21:23, uzytkownik pisze:

    > A czemuż to?
    > Może coś więcej na tem temat?
    Bo powietrze się rozpuszcza w wodzie.
    Jacek

  • 5. Data: 2013-04-28 03:31:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 kwietnia 2013 16:38:59 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
    > Jakie parametry są dopuszczalne przy takiej próbie?
    > Instalacja została nabita do 6.5bar, wczoraj tak widziałem.
    > Dzisiaj pozostało może 0.5bar, czyli gdzieś ucieka.

    No ucieka jak cholera.

    > Jak było/powinno być u was?

    Nic nie uciekalo.

    Ba - nabijalem nawet powietrzem (!) do ~5bar moje dolne zrodlo - tj. 550mb rury PE32
    (jakies 400 litrow pojemnosci!!) z rozdzielaczem na 5 nitek (przejscia PE -> zawor
    kulowy > PE i potem jeszcze kilkanascie roznych kolanek PE) i mi po 24h nie ucieklo
    prawie nic :-) To jest wyczyn! Woda jest gesta i tak latwo nie ucieka jak powietrze
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-04-28 12:01:09
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Bo powietrze się rozpuszcza w wodzie.

    W jakiej ilości i ile czasu trwa to rozpuszczanie?

  • 7. Data: 2013-04-28 13:21:34
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W jakiej ilości i ile czasu trwa to rozpuszczanie?

    http://fizyczna.chem.pg.gda.pl/files/2012/09/chf_tch
    _I_wykl_011c.pdf

    http://www.chemia.uni.lodz.pl/kchogin/dydaktyka/chem
    ia.../pdf/02B.pdf

    Każdy kto ma własny hydrofor wie, że co jakiś czas do zbiornika trzeba
    dopompować powietrza bo pompa się za często włącza i za krótko pracuje.

    A tak swoją drogą:
    - każda rozpuszczalność ma swoje granice,
    Dopompuj i sprawdź efekt. Powinno być mniej ubytku ciśnienia.
    Jeśli nie to instalacja przecieka.
    Za rozpuszczalnością powietrza w wodzie przemawia pozostałość
    ciśnienia (0,5 bar).

    - woda ma w sobie rozpuszczone cząstki mineralne i niesie w sobie osady
    które uszczelniają mikrowycieki i z czasem instalacja się sama uszczelnia.

    -są przecieki których nie sposób zidentyfikować: spłuczka toaletowa,
    zawory przy spłuczkach, pralkach, zmywarkach,

    A oszacowałeś pojemność tej instalacji?
    A na taśmę, klej, pakuły? (pakuły namakają).
    g.

  • 8. Data: 2013-04-28 13:33:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 13:21:34 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:

    > -są przecieki których nie sposób zidentyfikować: spłuczka toaletowa,
    >
    > zawory przy spłuczkach, pralkach, zmywarkach,
    Myślisz że robi próbę ciśnieniową po tzw. "białym montażu"?

  • 9. Data: 2013-04-28 14:54:49
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:

    > -są przecieki których nie sposób zidentyfikować: spłuczka toaletowa,
    >
    > zawory przy spłuczkach, pralkach, zmywarkach,
    Myślisz że robi próbę ciśnieniową po tzw. "białym montażu"?

    Nie wiem. Zakładam, że jakieś zawory tam są.
    Nie wiem też o jakiej objętości jest to co jest w rurach.
    Nie wiem czy ma etażowe odcięcia dopływu.
    Nie wiem czy jest w tej wodnej próbie jakiś odcinek podziemny.
    itp, etc.
    g.

  • 10. Data: 2013-04-28 15:45:45
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > http://fizyczna.chem.pg.gda.pl/files/2012/09/chf_tch
    _I_wykl_011c.pdf

    > http://www.chemia.uni.lodz.pl/kchogin/dydaktyka/chem
    ia.../pdf/02B.pdf

    Po pierwsze, pytanie było kierowane do Jacka.
    Po drugie, nie pytałem czy powietrze się rozpuszcza w wodzie, lecz ile
    tego powietrza się rozpuści i jak długo to trwa.
    Po trzecie, przywoływanie opracowań i wzorów wyszukanych w necie, a
    których się nie rozumie jest bezsensowne.

    > Każdy kto ma własny hydrofor wie, że co jakiś czas do zbiornika trzeba
    > dopompować powietrza bo pompa się za często włącza i za krótko
    > pracuje.

    Dobrze to określiłeś "co jakiś czas", a nie po 24 godzinach.
    Zapytam więc dlaczego co jakiś czas, a nie codziennie?

    > A tak swoją drogą:
    > - każda rozpuszczalność ma swoje granice,

    Ciepło, ciepło ... :)

    > -są przecieki których nie sposób zidentyfikować: spłuczka toaletowa,
    > zawory przy spłuczkach, pralkach, zmywarkach,

    Nie rób jaj :)