    From: "xyz" <x...@x...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Problem z lodówką
    Date: Tue, 29 Dec 2009 10:48:10 +0100

    W mojej chłodziarko-zamrażarce Ariston ERF 280 X EU po przekręceniu
    pokrętła temperatury z kropki na jakąś cyfrę następuje włączenie kompresora
    (chyba tak się to nazywa) i słychać go przez okres około 30 minut, z tym,
    że w okresie tym występują kolejno jakby fazy około 5 minutowe, w czasie
    których jest albo zwykły dźwięk działającego kompresora, albo na jego tle
    odgłos jakby trzepotania. Przyznam się, że nie zwracałam uwagi czy tak
    samo było wtedy gdy lodówka była sprawna. Następnie przez parę minut
    występuje bardzo ciche bulgotanie, a potem już kompletna cisza.

    To wszystko dzieje się tylko po ręcznym przekręceniu pokrętła z kropki
    na jakąś cyfrę. Potem już lodówka sama się nie przełącza w stan działania
    kompresora.

    W efekcie w komorze chłodziarki temperatura się nie obniża, natomiast
    w zamrażarce temperatura się obniża i pojawia się szron.

    Czy ktoś miał podobne objawy i mógłby napisać jaka była przyczyna?
    Nie wiem czy warto wzywać fachowca, bo lodówka ma prawie 9 lat
    i kosztowna naprawa byłaby już nieopłacalna.