  • 1. Data: 2009-10-23 08:32:55
    Temat: Problem z pieciem CO
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    Witam

    Mam taki problem z piecem.. na ściankach bardzo zbiera się smoła. Piec i
    komin był wyczyszczony, pomogło to na bardzo krótko(2tyg). Jak tylko się
    zaczyna zbierać ta "smoła" to nie chce się w ogóle palić, więc to pogłębia
    tylko ten problem bo smoły jest wtedy jeszcze więcej. Dodatkowo kopci się z
    drzwiczek. Piec jest już dość stary.. czy piec do wymiany, czy mogą być
    jakieś inne przyczyny?

  • 2. Data: 2009-10-23 10:00:56
    Temat: Re: Problem z pieciem CO
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > drzwiczek. Piec jest już dość stary.. czy piec do wymiany, czy mogą być

    Mokre paliwo.

  • 3. Data: 2009-10-23 10:03:53
    Od: gary <g...@c...pl>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > drzwiczek. Piec jest już dość stary.. czy piec do wymiany, czy mogą być

    smolisty węgiel ?

    Widziałem gdzieś w marketach coś w rodzaju soli do oczyszczania pieca i
    komina. Sypało się łyżkę tego czegoś do ognia żeby odparowało i
    przeczyściło przewody.
    Zorientuj się jak to działa

  • 4. Data: 2009-10-23 10:06:11
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > Widziałem gdzieś w marketach coś w rodzaju soli do oczyszczania pieca i
    > komina. Sypało się łyżkę tego czegoś do ognia żeby odparowało i

    Mówisz o sadpal.. opinie sa rozne

  • 5. Data: 2009-10-23 11:37:23
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Palisz złym węglem.
    Nie każdy węgiel jest do palenia w piecu. Tu sobie zobacz tabelkę:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99giel_kamienny
    Z jakiej kopalni masz ten węgiel?
    Inna opcja ale mniej prawdopodobna to utrzymywanie stale zbyt niskiej
    temperatury pieca skutkiem czego osady nie mają jak się spalić.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-24 05:50:12
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

> [...]
    > Inna opcja ale mniej prawdopodobna to utrzymywanie stale zbyt niskiej
    > temperatury pieca skutkiem czego osady nie mają jak się spalić.
    Nie wiem skąd pochodzi węgiel.. kupiony był na składowisku węgla.. to trochę
    jak kupowanie kota w worku bo jak poznać czy to dobry węgiel?

  • 7. Data: 2009-10-24 06:47:59
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Zapytaj na składzie, z której kopalni jest węgiel to będzie wiadomo mniej
    więcej jaki to typ.
    Na oko faktycznie nie poznasz.
    Jest jeszcze opcja, abyś kupił choćby 100 kilo węgla typowo "do palenia"
    (np. KWK Piast lub Ziemowit) i porównał, jak się pali.
    Jacek

  • 8. Data: 2009-10-24 07:59:35
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Jeszcze jedno. Węglem, który smołuje też od biedy da się palić ale wymaga to
    utrzymywania dużej temperatury i dużego dopływu powietrza. Nie w każdym
    piecu się tak da, a jak się da to wymaga ciągłego doglądania i częstego
    dosypywania węgla po trochu.
    Jacek

  • 9. Data: 2009-10-24 08:22:08
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "JS" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    > utrzymywania dużej temperatury i dużego dopływu powietrza. Nie w każdym
    > piecu się tak da, a jak się da to wymaga ciągłego doglądania i częstego

    W górnych drzwiach pieca lub nawet nad nimi bywa otwór - uchylenie go
    powoduje lepsze spalanie nad węglem, zmniejszenie ilości CO w spalinach,
    zwiększenie ilości ciepła uzyskanej z objętości opału i zmniejszenie strat
    kominowych poprzez obnizenie temperatury spalin.

  • 10. Data: 2009-10-25 01:08:35
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > drzwiczek. Piec jest już dość stary.. czy piec do wymiany, czy mogą być
    > jakieś inne przyczyny?

    Pytania naprowadzające: jaka jest moc kotła, jaka jest powierzchnia
    domu/mieszkania?
    --
    Jackare