  • 31. Data: 2015-06-29 17:02:01
    Temat: Re: Promocja - urwał nać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > używam pospółki do uzdatniania "ziemi z worka". Pospółka to wielofrakcyjny
    > materiał niesortowany złożony z mieszaniny piasku i żwiru, o uziarnieniu
    > granicznym od 0,075 mm do 63 mm. W przypadku występowania frakcji iłowej
    > w ilości ponad 2% (fi > 2 %), określa się taki materiał jako pospółkę
    > gliniastą.
    > Po przesianiu pospółki przez otwory 1mm x 1mm w rzeszocie otrzymujemy
    > piasek, pył oraz ił a taka mieszanina doskonale poprawia właściwości
    > "ziemi z worka"czyli słabo rozłozonej materii organicznej.

    Uściślając jeszcze bardziej, należy dodać, że w trakcie wsypywania
    należy starać się trafić tymi kamieniami w Rhizoctonia spp., Phytium
    spp., a także w Fusarium spp. Jeśli się umiejętnie wceluje, to można
    zupełnie unieszkodliwić niecnych sprawców zgorzeli siewek, a wtedy
    ziemia z worka całkiem zdatną będzie.

    Jarek

    --
    Czasem ktoś się spyta
    gdy zajrzy do wora

  • 32. Data: 2015-06-29 19:00:29
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Jeśli się umiejętnie wceluje, to można
    > zupełnie unieszkodliwić niecnych sprawców

    Hejka. Ruszyłeś konceptem jak martwe cielę ogonem.
    Pozdrawiam przysłowiowo Ja...cki