  • 21. Data: 2013-03-17 14:15:10
    Temat: Re: Przekaźnik - zapal jedno, zgaś wszystko
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 13:55:05 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Ale za to można zaoszczędzić na wyłącznikach, bo można zrobić sterowanie
    > sekwencyjne np.
    >
    > krok 1 - załącz lampę 1
    > krok 2 - załącz lampę 2
    > krok 3 - wyłącz wszystkie lampy

    A daj pan spokoj. Jaja zaczynaja sie jak wpuscisz do domu rodzinke. U mnie
    notorycznie w kiblach pali sie non stop swiatlo bo nikt nie czai ze wylacza sie je na
    paredziesiat ms przytrzymujac wylacznik ;) Ale tak powaznie - w wersji z dwoma
    przekaznikami bistabilnymi tez wystarcza dwa wylaczniki bistabilne - wiec nic nie
    zaoszczedzisz na wylacznikach.

    > Wtedy wystarczy jeden przycisk dzwonkowy wewnątrz i jeden na zewnątrz
    > pomieszczenia.

    Dokladnie tyle samo w wersji z przekaznikami bistabilnymi :)

    > Przy okazji można jeszcze zautomatyzować wentylator, który zostaje
    > załączony po wejściu do łazienki, a wyłaczony po jakimś czasie po
    > wyjściu. A może nawet wysterować pompką cyrkulacyjną ciepłej wody?

    Wentylatora u siebie nie mam (wentylacja mechaniczna), a sterowanie pompka
    cyrkulacyjna przez swiatlo nie ma sensu (za krotki czas od wejscia do czasu kiedy
    pompa dopompuje do kranow ciepla wode). Zreszta rownie dobrze mozesz rownolegle wpiac
    w oswietlenie za tym przekaznikiem bistabilnym pompke cyrkulacyjna uzyskujac
    identyczny efekt za 0 pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.