  • 1. Data: 2009-04-13 07:54:41
    Temat: Przydomowa oczyszczalnia ścieków na działce rolnej
    Od: "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl>

    Witam,
    posiadam działkę rolną, która nie ma wydanej decyzji o warunkach zabudowy.
    Na razie chciałem ją wykorzystać do celów rekreacyjnych stawiając tzw. domek
    holenderski na który nie jest wymafane pozwolenie na budowę. Oczywistym
    jest, że domek trzeba podłączyć do mediów. O ile procedura w przypadku prądu
    jest w miarę jasna o tyle kopanie studni czy budowa przydomowej oczyszcalni
    ścieków już nie. Wiadomo, że wystarczy tzw. zgłoszenie budowlane z tym, że
    jednym z załączników dołączanych do takiego zgłoszenia jest "oświadczenie o
    posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane". Czy to
    oznacza, że mogę zapomnieć o budowie oczyszalni i kopaniu studni ?

  • 2. Data: 2009-04-19 20:56:46
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    eManitou pisze:

    > posiadam działkę rolną, która nie ma wydanej decyzji o warunkach zabudowy.

    no to do gminy się udaj i złóż wniosek wydanie warunków zabudowy

    > Na razie chciałem ją wykorzystać do celów rekreacyjnych stawiając tzw. domek
    > holenderski na który nie jest wymafane pozwolenie na budowę. Oczywistym
    > jest, że

    wymagane jest pozwolenie na budowę obejmujące postawienie domku
    holenderskiego

    > domek trzeba podłączyć do mediów. O ile procedura w przypadku prądu
    > jest w miarę jasna o tyle kopanie studni czy budowa przydomowej oczyszcalni
    > ścieków już nie.

    obudowa studni jest na zgłoszenie, cokolwiek to znaczy ;), przydomowa
    też, ale zależy gdzie i o jakiej wydajności

> [...]
    > posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane". Czy to
    > oznacza, że mogę zapomnieć o budowie oczyszalni i kopaniu studni ?

    a domek już postawiłeś? ;))
    zgłoszenie zawsze możesz złożyć, najwyżej dostaniesz sprzeciw ;))