  • 1. Data: 2009-04-13 09:16:06
    Temat: Taras na gruncie - czym uszczelnić
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.
    Mam problem ze ścianą przy tarasie - taras jest na gruncie (oczywiście na
    fundamentach).
    Jak popada mocno i wylewka na tarasie nasiąknie wodą, to wzdłuż całej ściany
    przylegającej do tarasu pojawia się wilgoć (w środku domu). Przy oknie
    tarasowym dochodzi nawet do 30 cm wysokości.

    Zdaje się, że posadzkarze spaprali robotę, choć szczególnie zwracałem im
    uwagę na dokładną izolację między ścianą a tarasem.

    Dziwny jest ten fakt podsiąkania, bo dodatkową izolację stanowi jeszcze
    styropian na ścianie - najpierw ocieplałem ściany, a potem robiłem wylewki,
    więc styropian jest jakby "dylatacją" między ścianą a wylewką, a tym samym
    tworzy dodatkową hydroizolację. Ale może się mylę i styropian nie stanowi
    żadnej przeszkody dla wody.

    W każdym razie ściany po deszczach robią się wilgotne i nie jest to raczej
    kapilarne podciąganie wody z gruntu, bo byłyby wilgotne w całym domu, a są
    tylko przy tarasie i tylko jak wylewka na tarasie jest mokra.

    Czym to uszczelnić? Myślę o folii w płynie na całej powierzchni tarasu, ale
    może jeszcze dodatkowo dać papę na jakimś lepiku. Tylko czy do tego będą się
    trzymać płytki gresowe?

    Teraz akurat jest ładna podłoga - taras po zimie wysechł dobrze i ściany też
    są już prawie suche - więc najwyższy czas się zająć problemem... ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 2. Data: 2009-04-13 09:24:24
    Temat: Re: Taras na gruncie - czym uszczelnić
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > ściany przylegającej do tarasu pojawia się wilgoć (w środku domu). Przy
    > oknie tarasowym dochodzi nawet do 30 cm wysokości.

    Taras ma spadek na zewnątrz ?

    U mnie taras był dostawiany później, tak że od domu oddziela go
    dysperbit na fundamentach domu, styrohart i folia kubełkowa.
    Pod wylewką tarasu jest papa wywinięta na fundament domu.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-04-13 10:23:29
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał

    > Taras ma spadek na zewnątrz ?
    >
    > U mnie taras był dostawiany później, tak że od domu oddziela go
    > dysperbit na fundamentach domu, styrohart i folia kubełkowa.
    > Pod wylewką tarasu jest papa wywinięta na fundament domu.

    Taras ma spadek, jednak moim zdaniem zbyt skromny - kilka mm na metrze.
    Gołym okiem spadek jest zupełnie niewidoczny.

    Pod wylewką jest chyba 3 cm stryropianu i folia budowlana (czarna) - chociaż
    na ręce posadzkarzom nie patrzyłem i może folii nie dali po całości, tylko
    np. przy samej ścianie... W każdym razie folia wywinięta jest na ścianę
    domu. A raczej była, bo przy zaciąganiu klejem styropianu na ścianie nadmiar
    folii został ścięty przy styku wylewki ze ścianą.

    Pod wylewką już nic nie dam, bo bym ją musiał wcześniej skuć. Jedyne
    rozwiązanie to uszczelnienie dokładne całej powierzchni tarasu łącznie z
    pionowymi ściankami przy ziemi.

    Wiem, że stosuje się do tego folię w płynie, ale myślałem też o papie, albo
    żeby w folię w płynie wtopić jeszcze np. folię paroizolacyjną, której
    zostało mi pół rolki z poddasza... Tylko czy to się będzie wszystko kupy
    trzymać? I czy na tym się będzie trzymać klej do płytek? :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 4. Data: 2009-04-13 19:16:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
> [...]
    >
    > Teraz akurat jest ładna podłoga - taras po zimie wysechł dobrze i ściany
    > też są już prawie suche - więc najwyższy czas się zająć problemem... ;)

    Prawdopodobnie brak u Ciebie ciągłośći izolacji pionowej. Powinna ona w
    sposób ciągły sięgać od ławy funamentowej aż 30cm ponad taras.
    Ja to zrobiłem tak: Fundamenty wymalowałem na czarno dysperbitem aż pod
    izolację poziomą z papy. Po wymurowaniu ścian i wstawieniu okien, pod okna
    balkonowe wstawiłem grube kawałki styroduru na sztorc. Następnie wzdłuż
    całego tarasu wysmarowałem pustaki klejem do glazury, tworząc równą i gładką
    powierzchnię. Następnie na wszystkie łączenia materiałów (bloczek-pustak,
    pustak styrodur, styrodur-rama okienna, pustak rama okienna) wkleiłem taśmę
    uszczelniającą, taką jak do uszczelniania narożników łazienek. Taśmę
    wklejałem na dwuskładnikowy szlam uszczelniający Remmersa (odpowiedniki są w
    mapei, sopro, PCI, ale 2 razy droższe). Następnie tym samym szlamem
    wysmarowałem mury parteru 30cm ponad taras oraz styrodur pod oknami. Wówczas
    weszli panowie od ocieplenia, na to przyklejając styropian.
    Stawiam na to, że u Ciebie woda wnika między wylewkę a styropian, a
    następnie jest podciągana do góry po ścianach parteru. Zapewnie braki
    izolacji masz również pod oknami.
    Próbowałbym to naprawić smarując ten styropian do 30-50cm w górę szlamem
    uszczelniającym (folia w płynie się na zewnątrz nie nadaje), oraz wklejając
    taśmę uszczelniającą na styku wylewki i styropianu (taśma jest konieczna).
    Następnie cały taras należy wysmarować tym szlamem i na to kleić płytki. Na
    takie wykonanie gwarancji jednak bym nie dał...

    --
    Bartek