  • 1. Data: 2010-03-10 06:22:23
    Temat: Przygotowanie wyjscia do kanalizacji
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Chcialbym zasiegnac porady co do przygotowania wyjscia pod przyszla
    kanalize. Na razie mam szambo. Wyjscie sciekow z domu mam z boku domu i
    leci prosto do szamba. Planuje polozyc kostke wiec chce juz teraz
    przygotowac wyjscie pod przyszla kanalize. W zwiazku z tym ze wyjscie
    sciekow mam z boku domu to aby dojsc rurami do granicy dzialki musze
    zalozyc po drodze dwa kolanaka. Podobno nie mozna stosowac kolanek tylko
    w miejscach zagiec robi sie studzienki (hydraulik mi tak powiedzial).
    Chcialbym zweryfikowac ten poglad. Jest to wymagane przepisami czy po
    prostu przy dwoch kolankach istnieje niebezpieczenstwo zatkania odplywu?
    Bede wdzieczny za wszelkie info.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-10 07:48:40
    Temat: Re: Przygotowanie wyjscia do kanalizacji
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    niebezpieczenstwo zatkania odplywu?
    > Bede wdzieczny za wszelkie info.
    Jeśli spadek będzie odowiednio duży to możesz robić spokojnie kolankami.
    Tylko nie 90stopni a łagodniejszymi(np 2*45stopni)
    U moich rodziców jest bardzo podobnie i działało(juz nie działa bo
    podłaczyli ich do kanalizacji gminnej) do tej pory bez problemów od
    kilkunastu dobrych lat. A rury mieli zwykłe szare 110. Ty pewnie dasz
    grubsze 160 lub 180 wiec jeszcze lepiej.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-03-10 07:58:46
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik kris napisał:
    > Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    > niebezpieczenstwo zatkania odplywu?
    >

    > Jeśli spadek będzie odowiednio duży to możesz robić spokojnie kolankami.

    Jaki to jest odpowiednio duży spadek?

    Spływać będzie, ale kluczową sprawą będzie odbiór przez wodociągi.
    Jeżeli nie będzie ich obchodził odcinek na posesji, to w porządku. Ale
    raczej będą chcieli odebrac całość i tu mogą być kłopoty, bo raczej
    będą wymagali studzienek.

    Wszystko zależy, kto będzie robił i kto odbierał. U mnie wystarczyły
    klana 2x45 + trójnik jako studzienka ;-(

    pozdrawiam

    mcs

  • 4. Data: 2010-03-10 08:18:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mcs" <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > studzienek.
    >
    > Wszystko zależy, kto będzie robił i kto odbierał. U mnie wystarczyły klana

    Nie wiem jak to jest u autora wątku.
    Bo u nas wodociągi interesują tylko odcinkiem do studzienki(która jest z
    reguły w granicy działki.
    Odcinek od studzienki do domu ich nie obchodzi.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-03-10 08:23:17
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 10 Mar, 07:22, majer <a...@n...ma> wrote:
> [...]
    > Chcialbym zweryfikowac ten poglad. Jest to wymagane przepisami czy po
    > prostu przy dwoch kolankach istnieje niebezpieczenstwo zatkania odplywu?

    Nie zapomnij o zasuwie burzowej

  • 6. Data: 2010-03-10 08:30:38
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik kris napisał:

    > Nie wiem jak to jest u autora wątku.
    > Bo u nas wodociągi interesują tylko odcinkiem do studzienki(która jest z
    > reguły w granicy działki.
    > Odcinek od studzienki do domu ich nie obchodzi.

    U mnie w przypadku budowanego domu musiałem uzgodnić przebieg do
    ściany budynku. Dodatkowo inspektor chciał widzieć ułożone rury przed
    zasypaniem (chyba czy dodatkowych wlotów nie ma).

    pozdrawiam

    mcs

  • 7. Data: 2010-03-10 08:45:34
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "lopi1" <w...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > On 10 Mar, 07:22, majer <a...@n...ma> wrote:
    >
    > Nie zapomnij o zasuwie burzowej
    Ale ona zadko kiedy jest potzrebna.
    Zalezy od usytuowania domu.
    U nas przynajmniej nikt tego nie stosuje w praktyce.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-03-11 06:59:56
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Wszystko zależy, kto będzie robił i kto odbierał.

    Dokladnie - u mnie odbior robilo dwoch roboli z kanalizacji, popatrzyli na
    rure, jeden na drugiego i powiedzieli ze zasypac.

    Dwa zgiecia zrealizowane na kolankach łagodnych (np zamiast 90 stopni to
    chyba dalismy 3 lagodniejsze), bez studzienek rewizyjnych (odleglosc od
    wyjscia kanalizy do studzienki mala - okolo 10 metrow).

    Niczego sie nie czepiali ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2010-03-11 07:34:07
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    d2g2000yqa.googlegroups.com...> On 10 Mar, 07:22, majer <a...@n...ma> wrote:

    > Ale ona zadko kiedy jest potzrebna.
    > Zalezy od usytuowania domu.
    > U nas przynajmniej nikt tego nie stosuje w praktyce.

> [...]

    Po pierwsze będą buszować szczury, to najważniejsze.
    Po drugie wymagają tego przepisy.
    Po trzecie zapobiegasz tzw. cofce.

    Uwierz mi, że te szczury są najgorsze, potrafią przegryźć rurę.
    Warto kupić dobra zasuwę, są już na rynku z podwójną blokadą.

  • 10. Data: 2010-03-11 08:03:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "lopi1" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    qe.googlegroups.com...
> [...]
    d2g2000yqa.googlegroups.com...>
    > On 10 Mar, >Po pierwsze będą buszować szczury, to najważniejsze.3

    Teoretycznie masz racje. Jednak np u mnie szczura nie widziałem. Żaden
    znajomy tez się nie skarzył.

    >Po drugie wymagają tego przepisy..

    Być może.
    Ale u nas wodociągi wydajac warunki nie wymagaja tej zasuwy

    >Po trzecie zapobiegasz tzw. cofce.

    Jeśli sa odpowiednie przekroje i spadki to cofka nie wystapi

    >Warto kupić dobra zasuwę, są już na rynku z podwójną blokadą.

    Jeśli jest niezbedna to warto, jesli nie jest niezbedna to niekupować

    Krzysiek