  • 131. Data: 2021-02-09 14:44:38
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją drogą to "musi" pękać.

    -----

  • 132. Data: 2021-02-09 17:28:51
    Temat: =-09876543
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 11:09 budynPL <b...@g...com> pisze:

    > to ja może podam swoje dane, troche nietypowe bo samoróba
    > zapłaciłem za instalację FV 9,4kW jakies 21kzł.

    ze wszystkim? (przewody, rodzielnia, profile itp?)

    > Zakładam że odzyskam 5000 dofinansowania i 3000podatku.

    ja tego wg nie biorę pod uwagę, jak coś mi zwrócą to się pozytywnie
    zaskoczę :-)

> [...]
    > Instalacja jest sporo przewymiarowana wiec zakładam ze rocznie będę miał
    > 100% pokrycie
    > do końca jej żywota. Zwrot inwestycji po 13000/3375=3,8 latach.
    > Przez techniczny żywot instalacji czyli 25lat bez fotowoltaiki
    > zapłaciłbym
    > 6000kWh*0,56*25=84kzł
    > A przy obecnosci koszt wyniesie 13000 (inwestycja)+
    > opłaty stałe 15zł/mc(tyle mam na fakturze , nie jestem pewny jak to
    > rocznie rozliczą)*12*25=4500
    > czyli łącznie przez 25lat 17,5kzł. Mogę dodać drugie tyle na koszty

    ano, mi też wychodzi, że mi się opłaca (przy własnej robocie oczywiście).
    Za chwilę będziemy mieli dużą inflację (oby nie hiper) i te 25kPLN będzie
    g..wno warte.

    TG

  • 133. Data: 2021-02-09 17:41:09
    Temat: Re: =-09876543
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 17:28 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    Pies mi położył mordę na klawiaturę i zmienił temat wątku :-)
    Sorki za zamieszanie.

    TG

  • 134. Data: 2021-02-09 17:45:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    ze wszystkim? (przewody, rodzielnia, profile itp?)

    > Zakładam że odzyskam 5000 dofinansowania i 3000podatku.

    ja tego w ogóle nie biorę pod uwagę, jak coś mi zwrócą to się pozytywnie

  • 135. Data: 2021-02-09 18:03:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 9 lutego 2021 o 17:29:20 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Za chwilę będziemy mieli dużą inflację (oby nie hiper) i te 25kPLN będzie

    Jakieś potwierdzone informacje o inflacji a może i hiper inflacji masz? Znasz kogoś z
    MFW, EBC? Pewno nie. To może chociaż któraś z "asystętek" prezesa NBP to twoja ciotka
    albo siostra.

  • 136. Data: 2021-02-09 18:09:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 18:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jakieś potwierdzone informacje o inflacji a może i hiper inflacji masz?
    > Znasz kogoś z MFW, EBC? Pewno nie. To może chociaż któraś z "asystętek"
    > prezesa NBP to twoja ciotka albo siostra.

    chodzę codziennie do sklepu...

  • 137. Data: 2021-02-09 18:18:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Pies mi położył mordę na klawiaturę i zmienił temat wątku :-)
    > Sorki za zamieszanie.

    Zdolny. Potrafi równiutko wcisnąć dziesięć klawiszy jeden po drugim.
    Już tu jeden pies kiedyś pisywał, ale aż taki zręczny nie był.

    --
    Jarek

  • 138. Data: 2021-02-09 18:29:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 18:18 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Zdolny.

    farciarz :-)

    https://psy24.pl/rasy-psow,ac99/landseer-odwazny-olb
    rzym,571

    do border collie mu daleko.

    TG

  • 139. Data: 2021-02-09 18:35:44
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 9 lutego 2021 o 17:29:20 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > ze wszystkim? (przewody, rodzielnia, profile itp?)

    tak, nawet se rozdzielnicę jedna wymieniłem, bo chciałem miejsce na podliczniki

    b.

  • 140. Data: 2021-02-09 18:46:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 9.02.2021 o 17:41, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Pies mi położył mordę na klawiaturę i zmienił temat wątku :-)
    > Sorki za zamieszanie.

    Niechybnie ktoś z Wielkiej Trójki - collie, pudel, owczarek niemiecki -
    jak tak*.

    * vide "Inteligencja psów" Stanleya Corena

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.