  • Data: 2013-06-06 14:53:29
    Temat: Re: 230 V zamiast 220
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6edf8294-6f54-4f5e-a7f3-87e2d58c6296@go
    oglegroups.com...

    >> A tu jest jedna z przyczyn:
    >> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14042121>,Skad_w
    yjechalo_za_chlebem_najwiecej_Polakow__Slask.html

    > Nie tak dawno pisałeś jakie to Eldorado tam u Was jest.;)

    No bo jest. Miejsc pracy przybywa a ludzie wyjeżdżają więc bezrobocia
    praktycznie już nie ma. :-)

    Choć oczywiście z drugiej strony patrząc brak chętnych do pracy też nie jest
    zdrowy - przez to lokalne firmy nie mogą się szybko rozwijać. Ale jest też
    oczywiście trzecia strona - jak pracownik jest drogi i trudno dostępny to
    firmy więcej inwestują w automatyzację więc w kolejnym okresie stają się
    bardziej konkurencyjne.

    No ale niestety budowlanka ciągle bez zmian - jak nie było tak nie ma
    chętnych do pracy a z tego wynikają absurdalne ceny i terminy. Pomagałem
    niedawno koledze robić wylewki. Robiliśmy tradycyjne z betoniarki, bo ekipy
    na cementowe miały wszystkie terminy zajęte, a anhydrytowe kosztowałyby
    ponad 5 tys. drożej. Zamawiałem do tego włókna i taśmy dylatacyjne przez
    internet i z ciekawości sprawdziłem ceny w lokalnych hurtowniach i w
    supermarketach. W tych pierwszych 2 krotnie drożej, w tych drugich 3
    krotnie. Np. 0,9 kg włókien w LM kosztuje 40zł, w hurtowniach 20-30, a w
    necie kilkanaście.

    W przyszłym tygodniu będę pomagał koledze robić elektrykę (bez rozdzielni)
    elektryk sam tak zaproponował bo on nie ma czasu, a inny chciał 50zł za
    punkt bez materiały i bez pomiarów czyli za tę przykładową instalację gdzie
    jest ok 50 gniazdek, 20 łączników i kilkanaście punktów oświetleniowych
    wyszłoby ze 4 tysiące, a że ściany są z BK to się łatwo robi bruzdy i wierci
    pod puszki, więc pewnie w dwa tygodnie popołudniami się uwiniemy.

    Pozdrawiam
    Ergie