  • 11. Data: 2012-03-05 18:23:01
    Temat: Re: A moze cos takiego zamiast szarpac sie z fahofcami?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Najlepeiej kupować materiały w hurtowniach budowlanych, gdzie można
    > porozmawiać ze sprzedawcą jak z kolegą ;) i zawsze zniżkę da sporą.
    > Pozatym internet, allegro i oszczędzamy kupę kasy. Z głową.

    to wszystko jest oczywiste, ale łatwo nie doszacować...
    ot chociażby liczysz glazurę do łazienki powiedzmy po 50 pln za metr,
    dodajesz trochę na dodatki, a potem się okazuje, że te dodatki, czyli folia
    w płynie, taśma narożna, klej, pędzle, packi, szpachelki, maszynka do cięcia
    płytek, narożniki, fugi, silikony i bóg wie co jeszcze wychodzi jeszcze
    ponad drugie tyle... i tak ze wszystkim czego się nie dotkniesz na budowie,
    faktury nie mieszczą mi się w najgrubszy segregator...
    teraz np. robiłem sufit podwieszany w maleńkiej sypialni, policzyłem
    przedtem z grubsza koszty jakieś płyty profile, farbę, światełka i wyszło
    jakieś 600 pln, zaokrągliłem do 1000 na inne pierdoły, teraz po skończeniu
    patrzę w rozpiskę (specjalnie robiłem dokładnie) a tam stoi jak wół 1947,72
    PLN... a niby doświadczenie z budowy już mam... :-)

    pozdrawiam
    s_13

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2012-03-05 20:17:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-03-2012 o 19:23:01 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > skończeniu patrzę w rozpiskę (specjalnie robiłem dokładnie) a tam stoi
    > jak wół 1947,72 PLN... a niby doświadczenie z budowy już mam... :-)
    Jednak nie miałeś bo pomylić się o 100% to dużo az dużo :)
    Poza tym robiłeś sam, jak bierzesz fachowca to narzędzi mu nie musisz
    kupować :)
    czyli wychodzi tu taniej, płacisz oczywiście za robociznę ale
    za to masz wolne, możesz pracować albo patrzeć fachowcowi na ręce.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2012-03-05 22:18:35
    Od: "budokan" <b...@o...pl>

    > owszem, ale mowimy o czyms gotowym co kolesie poskladaja na miejscu
    > w kilka dni - w Polsce z ta cena ikea nie ma zadnych sans

    Co najwyżej dołączą 15 stronicową instrukcję montażu, a 20% części nie
    będzie nawet przypominała tych z obrazków :D

  • 14. Data: 2012-03-06 06:43:37
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik budokan napisał:

    > Co najwyżej dołączą 15 stronicową instrukcję montażu, a 20% części nie
    > będzie nawet przypominała tych z obrazków :D

    Jakoś mam inne doświadczenia z IKEA. Instrukcje dla osób zupełnie
    nietechnicznych, wszystkie elementy są i pasują do siebie. Łatwość
    montażu wzorcowa, czego nie da się powiedzieć o niektórych rodzimych
    producentach.

    pozdrawiam
    rafał