  • 61. Data: 2022-10-16 23:46:09
    Temat: Re: A nie mówiłem.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Oct 2022 12:39:50 -0700 (PDT), w
    <1ed36bbc-29fd-4d39-8a68-773e64cbea20n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    zmarłych z wyżu wystarczy dla tych młodych z niżu i jeszcze trochę zostanie.
    > Wcale , nic a nic, mi cię nie szkoda że dostaniesz finansowo w pizdę. Twoje pięć
    minut już się kończy.

    A swoje projekcje leczysz czym lepszym niż ziółka?

  • 62. Data: 2022-10-17 22:26:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <4...@g...com> napisał(-a):

    zmarłych z wyżu wystarczy dla tych młodych z niżu i jeszcze trochę zostanie.
    > Wcale , nic a nic, mi cię nie szkoda że dostaniesz finansowo w pizdę. Twoje pięć
    minut już się kończy.

    Masz dane z dzisiaj:
    - w Polsce brakuje 2mln mieszkań
    - współczynnik zaludnienia na 1m2 jest najwyższy w Europie (albo jeden z
    najwyższych)

    Snuj dalej swoje teoryjki...

  • 63. Data: 2022-10-17 23:53:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 17 października 2022 o 22:30:57 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > Masz dane z dzisiaj:
    > - w Polsce brakuje 2mln mieszkań
    > - współczynnik zaludnienia na 1m2 jest najwyższy w Europie (albo jeden z

    Wczoraj były inne? Poza tym to dane z tvnu. Nie liczą się. Wskaźnik że na jedną osobę
    jest w Polsce 1,1 pokoju nie jest najgorszy. Pokoju a nie izby. Za to mamy jeden z
    najniższych w Europie wskaźnik komornego do zarobków. Cena metra kwadratowego na
    rynku pierwotnym też jest jedną z najniższych w Europie. Z jakiś względów nie
    publikują jeszcze cen na rynku wtórnym. Pewno czekają na "po wyborach". W dyskusji
    pojawiła się cena z rynku wtórnego. Za bardzo ładne mieszkanie po remoncie z bardzo
    niskim czynszem wynosiła 2,5 tysiąca złotych i była zapewne do negocjacji. Wskaźnik
    1,1 pokoju na osobę będzie sie teraz błyskawicznie poprawiał. A to za sprawą
    wymierającego wyżu demograficznego. Jak teraz w dwupokojowym mieszkaniu babcia z
    dziadkiem i dziadek odwali kite to na babcie będą przypadały dwa pokoje. Prawda że to
    proste.

  • 64. Data: 2022-10-18 21:45:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 Oct 2022 14:53:41 -0700 (PDT), w
    <cf81dfb9-169c-4261-bab0-c0cc0ead44f7n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Wczoraj były inne? Poza tym to dane z tvnu.

    Nie, durniu, z Eurostatu. Ale ty masz swój zjebany światek :D

    > Cena metra kwadratowego na rynku pierwotnym też jest jedną z najniższych w Europie.

    Dziękuję za potwierdzenie, że jest potencjał do wzrostu.

    > Za bardzo ładne mieszkanie po remoncie z bardzo niskim czynszem wynosiła 2,5
    tysiąca złotych i była zapewne do negocjacji.

    Proszę o wskazanie takiego mieszkania w dużych miastach (lub choćby okolicach).

  • 65. Data: 2022-10-18 22:37:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 października 2022 o 21:48:00 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    tysiąca złotych i była zapewne do negocjacji.
    > Proszę o wskazanie takiego mieszkania w dużych miastach (lub choćby okolicach).
    A co mam cię do dowodu wpisanego żebym miał ci coś pokazać? Nie szukam żadnego
    mieszkania to i nic nie wskaże. To jak to będzie z babcią i pokojami jak dziadek
    umrze. Bedzie jedna na dwóch pokojach czy nie bedzie? Gdyby był potencjał do wzrostu
    cen nieruchomości to by drożały. A w necie same informacje że na rynku pierwotnym
    tanieją. Jak był zbyt na mieszkania nowe to ceny nowych mieszkań ciągnęły w górę ceny
    na rynku wtórnym. Popyt na nowe mieszkania spadł tak że w artykułach nazywany jest
    zapaścią to teraz ceny na rynku nowych będą dostosowywały się do rynku wtórnego. A na
    nim ze względu na ogromną za chwilę ofert sprzedaży będzie rzeź.

  • 66. Data: 2022-10-19 08:44:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Oct 2022 13:37:31 -0700 (PDT), w
    <7cba4647-ff30-4b9b-a7da-dff10856dec5n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    Europie.

    jw.

    tysiąca złotych i była zapewne do negocjacji.
    > A co mam cię do dowodu wpisanego żebym miał ci coś pokazać? Nie szukam żadnego
    mieszkania to i nic nie wskaże.

    Dziękuję za przyznanie się do majaczeń.

    > To jak to będzie z babcią i pokojami jak dziadek umrze. Bedzie jedna na dwóch
    pokojach czy nie bedzie?

    Zazwyczaj bywa.

    > Gdyby był potencjał do wzrostu cen nieruchomości to by drożały.

    Z 2k na 10k w ciągu 20-30lat. Wcale nie zdrożały :D

    > A w necie same informacje że na rynku pierwotnym tanieją.

    Z 10k na 2k? :D

    > Jak był zbyt na mieszkania nowe to ceny nowych mieszkań ciągnęły w górę ceny na
    rynku wtórnym

    Chwilowo kredyty poszły w górę x2. Czy ceny mieszkań spadły x2? :D

    >. Popyt na nowe mieszkania spadł tak że w artykułach nazywany jest zapaścią to teraz
    ceny na rynku nowych będą dostosowywały się do rynku wtórnego. A na nim ze względu na
    ogromną za chwilę ofert sprzedaży będzie rzeź.

    Powtarzasz te swoje majaki od lat i dalej żyjesz w komunalce z peletem i tak
    pozostanie :D

  • 67. Data: 2022-10-19 13:00:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 08:48:22 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]

    względu na ogromną za chwilę ofert sprzedaży będzie rzeź.
    > Powtarzasz te swoje majaki od lat i dalej żyjesz w komunalce z peletem i tak
    Młyny demograficzne wolno mielą. Tylko wojna atomowa jest w stanie przyspieszyć
    procesy wymierania. A że umrze więcej niż było mieszkań w których żyli to po ataku
    atomowym zostaje pula mieszkań. Wojna tradycyjna jest już dla deweloperów lepsza.
    Widać to na Ukrainie. 100 rakiet, 15 osób zabitych i zburzone kilka bloków. Ale chyba
    nie o taką najbliższą przyszłość ci chodzi? Niżej wklejone z opracowania GUS
    informacje nie podlegające dyskusji ani interpretacji. Zdaje sobie sprawę że twój
    mózg najprawdopodobniej nie przyjmie informacji. Masz w nim wdrukowane że na
    nieruchomościach nikt jeszcze nie stracił. W komunalce jak napisałeś grzeje pompa
    ciepła. Grzałem pelletem. Mam piec na pellet. Mam 200 kilogramów pelletu na wszelki
    wypadek. Twierdzisz że nie ma tanich mieszkań. Ktoś dał linka do mieszkania na
    Śląsku. Mieszkanie na zdjęciach wygląda na zadbane i po jakimś remoncie a
    przynajmniej po odświeżeniu. Duży metraż. Lokalne centralne ogrzewanie. Ocena
    wywoławcza 2,5 tysiąca za metr. I to jest najwyższa cena jaką można za to mieszkanie
    do końca wielu uzyskać. Codziennie ta cena będzie spadała jeśli teraz ktoś mieszkania
    nie kupi. A jak kupi to wartość tego mieszkania codziennie będzie spadała. Dlaczego
    tak będzie? Napisane jest w tym co wkleiłem.
    W ostatnich latach obserwowany jest w Polsce nasilający się proces starzenia się
    społeczeństwa. Udział
    osób starszych w populacji mieszkańców Polski systematycznie rośnie. Na koniec 2020
    r. liczba osób
    w wieku 60 lat i więcej wyniosła 9,8 mln i w stosunku do roku poprzedniego zwiększyła
    się o 1,0%. Odsetek
    osób starszych w populacji Polski osiągnął poziom 25,6%. Według prognozy GUS, liczba
    ludności w wieku
    60 lat i więcej w Polsce w roku 2030 ma wzrosnąć do poziomu 10,8 mln, a w 2050 r.
    wyniesie 13,7 mln.
    Osoby te będą stanowiły około 40% ogółu ludności Polski.
    W 2020 r. wskaźnik obciążenia demograficznego osobami starszymi1
    wzrósł do poziomu 28,2 (z 27,2
    w roku 2019). Wskaźnik ludności w wieku poprodukcyjnym na 100 osób w wieku
    produkcyjnym ukształ-
    tował się na poziomie 37,5, podczas gdy rok wcześniej wynosił 36,5.
    Starzenie się społeczeństwa obserwowane jest z różnym natężeniem w poszczególnych
    województwach.
    W 2020 r., podobnie jak rok wcześniej, najwyższym odsetkiem osób w wieku 60 lat i
    więcej charakteryzo-
    wało się województwo łódzkie (28,0%), natomiast najniższym - małopolskie (23,8%).
    W strukturze osób starszych dominują osoby względnie najmłodsze (w grupie wieku 60-64
    lata), chociaż
    ich udział w ogólnej liczbie osób starszych w ostatnich latach systematycznie maleje.
    W 2020 r. wyniósł on
    27,3%, co oznacza spadek o 1,1 p. proc. w stosunku do roku poprzedniego.
    Większość osób w wieku senioralnym, zamieszkuje w miastach. W 2020 r. wskaźnik
    urbanizacji dla osób
    w wieku 60 lat i więcej ukształtował się na poziomie 65,0%. Wśród mieszkańców miast
    osoby w wieku
    senioralnym stanowiły 27,8%, a w gronie osób zamieszkałych na wsi odsetek seniorów
    wyniósł 22,3%.
    W populacji seniorów dominują kobiety. W 2020 r., podobnie jak rok wcześniej, udział
    kobiet w zbioro-
    wości osób starszych wyniósł 58,1%. W grupie osób w wieku 60 lat i więcej na 100
    mężczyzn przypadało
    139 kobiet. Mężczyźni w wieku 60 lat i więcej w 2020 r. zawarli 5339 związków
    małżeńskich, a kobiety
    w tym wieku - 3104. Współczynnik małżeństw wśród mężczyzn w wieku senioralnym wyniósł
    1,3,
    a w gronie kobiet ukształtował się na poziomie 0,5. W 2020 r., z udziałem kobiet w
    wieku 60 lat i więcej
    (w dniu wniesienia powództwa), orzeczono 2274 rozwodów. Rozwodzących się mężczyzn w
    wieku senio-
    ralnym było zdecydowanie więcej - 3305 rozwodów.
    W 2020 r. przewidywane przeciętne dalsze trwanie życia noworodka płci męskiej
    wynosiło 72,6 roku, na-
    tomiast płci żeńskiej - 80,7 roku. W stosunku do roku poprzedniego w obu przypadkach
    nastąpiło pogor-
    szenie tego wskaźnika, dla mężczyzn spadek ten był wyższy niż dla kobiet (odpowiednio
    o 1,5 i 1,1 roku).
    Mężczyzna w wieku 60 lat w 2020 r. miał przed sobą 17,9 roku życia. W przypadku
    kobiet w tym wieku
    przewidywana przeciętna długość dalszego trwania życia wyniosła 23,2 roku.
    W Polsce w 2020 r. zmarło 412,8 tys. osób w wieku 60 lat i więcej, a ich odsetek w
    ogólnej liczbie zgonów
    wyniósł 86,5%. Współczynnik zgonów w populacji osób w wieku 60 lat i więcej (liczba
    zgonów na 1000
    osób w danym wieku) ukształtował się na poziomie 42,2, co oznacza znaczny wzrost w
    stosunku do roku
    poprzedniego (w roku 2019 wyniósł on 36,4). Niewątpliwie wpływ na to miała epidemia
    COVID-19, która
    w 2020 r. była przyczyną 9,1% zgonów osób starszych w Polsce.

  • 68. Data: 2022-10-19 21:41:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Oct 2022 04:00:52 -0700 (PDT), w
    <1fbcb88e-3abe-4d93-878c-b57b51784e5dn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Młyny demograficzne wolno mielą.

    I wuja zmielą skoro mieszkań nadal jest za mało i są za małe.

    Śnij dalej kacapie.

  • 69. Data: 2022-10-20 03:07:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 21:44:00 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Wed, 19 Oct 2022 04:00:52 -0700 (PDT), w
    > <1...@g...com>, Zenek Kapelinder

    > I wuja zmielą skoro mieszkań nadal jest za mało i są za małe.
    >
    > Śnij dalej kacapie.
    Internet zapytany o ilość pustych mieszkań w Polsce odpowiedział ogólnie
    Ze wstępnych danych Narodowego Spisu Powszechnego wynika, że ponad 1,8 mln mieszkań
    jest w Polsce niezamieszkanych.26 wrz 2022
    A potem.
    Nie sprzedam ani nie wynajmę. Prawie 2 mln mieszkań w Polsce stoi pustych. gazeta
    wyborcza
    W skali całej Polski, ubiegłoroczny spis powszechny wykazał 15,34 miliona mieszkań.
    Około 12,1% z nich było pustych, co daje wynik na poziomie 1,86 mln. Na .
    Rynekpierwotny.pl
    Polska pełna pustostanów. Co dziesiąte mieszkanie niezamieszkałe. Business insider
    I jeszcze mnóstwo stron z tytułami że prawie dwa miliony mieszkań w Polsce stoi
    pustych.
    Jak zapytać Googla co rząd chce zrobić z pustymi mieszkaniami to najczęstsza
    odpowiedź że chce opodatkować. Ale jestem pewny że ten rząd tego nie zrobi. Za blisko
    do wyborów. Po wyborach rząd PiSu też nie wprowadzi żadnego podatku dla tych co mają
    jedno puste mieszkanie. Aż taki okrutny Kaczyński nie jest żeby karać kogoś tylko
    dlatego że ze względów demograficznych nie może wynajqc ani sprzedać. Niesprawiedliwe
    by to było. Takie nadmiarowe mieszkania mają trochę działanie antyinflacyjne bo
    właściciele musza ponosić koszty utrzymania a przychodu nie maja.

  • 70. Data: 2022-10-20 07:12:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 11:05 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Konczy-sie-czas-spr
    zedajacych-zaczyna-kupujacych-Mieszkaniowka-robi-zwr
    ot-8419256.html

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/ceny-najmu
    -rynek-jest-przeludniony-czynsze-pna-sie-w-gore/lgw2
    0c8

    "Mieszkań na wynajem w Polsce wciąż jest za mało. Pod koniec drugiej
    dekady października unikalnych ofert lokali na wynajem było trochę ponad
    59 tys. -- pisze analityk HRE Investments, powołując się na dane UNIREPO.

    "Rok temu wolnych mieszkań na wynajem było o 25 proc. więcej, a dwa lata
    temu o ponad 90 proc. więcej. Ponadto trzeba pamiętać, że wspomnianych 59
    tys. mieszkań na wynajem, to liczba oszacowana dla całego kraju. To
    również niewiele biorąc pod uwagę, że cały zasób mieszkań na wynajem można
    w Polsce szacować na około 1,2-1,4 mln nieruchomości" -- ocenia Bartosz
    Turek, główny analityk HRE Investments."

    Powyższe stoi w sprzeczności z Twoimi tezami o nadwyżce mieszkań w PL.
    Jak by te puste 2 mln nadawały się na wynajem to by były wynajmowane.
    Dodatkowy 1000-2000 miesięcznie jest niepogardzenia.

    TG