  • 71. Data: 2022-10-20 07:49:08
    Temat: Re: A nie mówiłem.
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    czwartek, 20 października 2022 o 07:12:46 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Powyższe stoi w sprzeczności z Twoimi tezami o nadwyżce mieszkań w PL.
    > Jak by te puste 2 mln nadawały się na wynajem to by były wynajmowane.
    > Dodatkowy 1000-2000 miesięcznie jest niepogardzenia.

    Przy obecnym stanie prawnym w Polsce wynajem mieszkania to bardzo ryzykowne
    przedsięwzięcie.
    Jeśli trafi ci się cwany lokator to słono dopłacisz do interesu a możesz i iść do
    więzienia jak będziesz domagał się swojego.
    Nie wolno ci wyrzucić ze swojego domu/mieszkania niepłacącego lokatora i dodatkowo
    musisz mu zapewnić na swój koszt
    wodę, prąd i ogrzewanie.
    To interes tylko dla odważnych i bezwzględnych ludzi którzy w razie czego potrafią
    "zadziałać" po cichu poza prawem.
    Dla normalnego człowieka ryzyko nie jest warte tych pieniędzy i dlatego większość
    tych pustostanów nie będzie
    nigdy wynajmowanych (przynajmniej dopóki mamy takie prawo) tylko trzymanych "dla
    dzieci" czy po porostu "bo nie warto".

    Adam

  • 72. Data: 2022-10-20 11:30:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 03:07:49 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Internet zapytany o ilość pustych mieszkań w Polsce odpowiedział ogólnie
    > Ze wstępnych danych Narodowego Spisu Powszechnego wynika, że ponad 1,8 mln mieszkań
    jest w Polsce niezamieszkanych.26 wrz 2022
    > A potem.
    > Nie sprzedam ani nie wynajmę. Prawie 2 mln mieszkań w Polsce stoi pustych. gazeta
    wyborcza
    > W skali całej Polski, ubiegłoroczny spis powszechny wykazał 15,34 miliona mieszkań.
    Około 12,1% z nich było pustych, co daje wynik na poziomie 1,86 mln. Na .
    Rynekpierwotny.pl
    > Polska pełna pustostanów. Co dziesiąte mieszkanie niezamieszkałe. Business insider
    > I jeszcze mnóstwo stron z tytułami że prawie dwa miliony mieszkań w Polsce stoi
    pustych.

    Z tymi pustymi mieszkaniami w Polsce to tak jak w Łodzi.
    Łódź ma ok 9000 pustych mieszkań jednak ze względu na stan techniczny żadne nie
    nadaje się do zamieszkania.
    Na przyznanie mieszkania komunalnego/socjalnego w samej Łodzi czeka ok 3tys osob

  • 73. Data: 2022-10-20 12:49:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 07:12:46 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    zedajacych-zaczyna-kupujacych-Mieszkaniowka-robi-zwr
    ot-8419256.html

    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/ceny-najmu
    -rynek-jest-przeludniony-czynsze-pna-sie-w-gore/lgw2
    0c8

> [...]
    > temu o ponad 90 proc. więcej. Ponadto trzeba pamiętać, że wspomnianych 59 od
    > tys. mieszkań na wynajem, to liczba oszacowana dla całego kraju. To
    > również niewiele biorąc pod uwagę, że cały zasób mieszkań na wynajem można
    > w Polsce szacować na około 1,2-1,4 mln nieruchomości" -- ocenia Bartosz
    > Turek, główny analityk HRE Investments."
    >

    > Powyższe stoi w sprzeczności z Twoimi tezami o nadwyżce mieszkań w PL.
    > Jak by te puste 2 mln nadawały się na wynajem to by były wynajmowane.
    > Dodatkowy 1000-2000 miesięcznie jest niepogardzenia.

    To nie są moje tezy. Wykaż że któryś z artykułów jaki zalinkowalem osobiście
    napisałem. Albo że ja tworzę albo chce stworzyć nowe podatki od nie wynajętych
    mieszkań. To o dwóch milionach pustych jest wyssane z GUSowskiego palca a nie mojego.
    Ja mogę się z danymi urzędowymi zgodzić albo nie zgodzić. Z tym że gdybym negował
    obiektywne dane to byłbym zwyczajnie głupi. Skala zjawiska jest zbyt duża żeby ktoś
    mógł albo chciał w imieniu instytucji państwowej oszukać. Uważam że nieprawda jest
    jakoby wszystkie z pustych mieszkań nadawał się do remontu kapitalnego albo było w
    domach do wyburzenia. Za to z doświadczenia wiem że dla części osób którym
    przysługują mieszkania z kwaterunku nie ma mieszkań bo są zbyt ładne i zbyt duże. Jak
    byś był decydentem to dałbyś komuś nowe wyremontowane mieszkanie jeśli w poprzednim
    przez 30 lat nie pomalował ścian i w zimę palil podłoga w piecu? Nie wiem ile masz
    lat ale masz/miałeś dziadków, rodziców. Jeśli miałeś to zostały po nich mieszkania
    czy domy. Czy one nadawały się tylko do wyburzenia? W którymś z ostatnich tematów
    pojawiło się mieszkanie za 2,5 tysiąca za metr. To takie mieszkanie po kimś kto
    przeżył swoje życie i umarł. Czy ono nadaje się tylko do kapitalnego remontu. Jakiś
    debil napisał że 100 tysięcy tam trzeba na remont. Sytuacja z mieszkaniami w dużych
    miastach jest trochę zakłócona przez wojnę na wschodzie. Ale niedużo. Jak zakłócenie
    ustąpi to bez nakładów przybędzie na rynku najmu kilkaset tysięcy mieszkań. I o ile
    jak przed wojna przyjeżdżali to było to rozłożone w czasie. To jak się wojna skończy
    to połowa w przeciągu dwóch tygodni wyjedzie do siebie. I odblokuje kilkaset tysięcy
    mieszkań. A ty podpierasz się tym że ktoś napisał że brakuje 60 tysięcy. Sytuacja
    jest rozwojowa i najbliższy czas pokaże czy w Polsce brakuje mieszkań czy nie brakuje
    i są duże rezerwy.

  • 74. Data: 2022-10-20 13:22:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 11:30:36 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    nadaje się do zamieszkania.
    > Na przyznanie mieszkania komunalnego/socjalnego w samej Łodzi czeka ok 3tys osob
    Nie do końca jest tak jak napisałeś. Sporo osób czekających na mieszkania to ludzie
    którzy od dziesiątek lat nie płacili czynszu i dewastowali mieszkania. Dla nich nie
    ma mieszkań bo każdego wyremontowanego szkoda. Mieszkają w norach które sami
    stworzyli problem dla miasta zaczyna się jak kamienica z takimi lokatorami idzie do
    kapitalnego remontu. Wtedy miasto musi im dać mieszkania zastępcze. A nie chcą
    przyjąć jak standard jest za niski. Sprawa kończy się w sądzie którzy orzeka eksmisję
    do wskazanego przez miasto mieszkania. Z reguły to jeden pokój z wodą i prądem i
    kiblem na klatce schodowej. W kamienicy w której mieszkam piętro nizej stoi puste
    mieszkanie po remoncie. Na moim piętrze umarł sąsiad i sąsiadka od prawie roku
    mieszka u dzieci. Jak z nią rozmawiałem to mówiła że będzie rezygnowała tylko
    jeszcze nie dorosła do decyzji żeby zrezygnować ale z drugiej strony szkoda jej 750
    złotych miesięcznie płacić za coś z czego nie korzysta. Na innej klatce stoi puste
    mieszkanie do remontu. Właściciel nie robi bo co będzie wydawał kasę jak ma już puste
    po remoncie a byle komu nie wynajmie. To że piszę o paleniu podłoga w piecu nie jest
    wytworem mojej wyobraźni. Miał jeszcze niedawno lokatorów którzy palili podłoga w
    piecu.

  • 75. Data: 2022-10-20 15:03:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 07:49 Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl> pisze:

    > czwartek, 20 października 2022 o 07:12:46 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk

    > Przy obecnym stanie prawnym w Polsce wynajem mieszkania to bardzo
    > ryzykowne przedsięwzięcie.
    I tak jest dużo lepiej niż np. w Hiszpanii czy we Włoszech.
    Tam jak masz puste mieszkanie, bez ochrony, to po tygodniu, dwóch, masz na
    bank lokatorów z pn Afryki z którymi nic nie zrobisz.

> [...]
    > nigdy wynajmowanych (przynajmniej dopóki mamy takie prawo) tylko
    > trzymanych "dla dzieci" czy po porostu "bo nie warto".

    To zależy jak zawsze od lokalizacji. W dużych miastach (Wawa, Gdańsk,
    Wrocław, Poznań, Kraków) byle jaka klitka to teraz 3k+ miesięcznie.
    Jak ktoś może sobie pogardzić taką kwotą to gratuluję portfela, tym
    bardziej, że wg Zenka trzymanie mieszkania "dla dzieci" lub jako
    inwestycja nie ma zupełnie sensu bo gdy te dzieci dorosną to będą sobie
    mogły wybierać za free dowolne mieszkanie w dowolnej lokalizacji - tyle
    ich będzie na rynku.
    Oczywiście wtedy najemca będzie dostawał od właściciela kasę za "opiekę"
    nad mieszkaniem.

    TG

  • 76. Data: 2022-10-20 16:46:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 15:03:57 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > ich będzie na rynku.
    > Oczywiście wtedy najemca będzie dostawał od właściciela kasę za "opiekę"

    Po dziewięćdziesiątym roku jak dużo ludzi wyjechali pracować za granicą były w Polsce
    rejony że za opiekę nad mieszkaniem czy domem ludzie chcieli żeby ktoś zamieszkał.
    Ziemia rolna była do sprzedania za tyle ile ktoś miał od niej długu w urzędzie
    skarbowym. Nic nowego nie wymyśliłeś.

  • 77. Data: 2022-10-20 18:53:15
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 78. Data: 2022-10-20 18:58:56
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    Polsce rejony że za opiekę nad mieszkaniem czy domem ludzie chcieli żeby ktoś
    Akurat wtedy zacząłem pierwsze pieniądze zarabiać i n c takiego oczyma piszesz nie
    występowało.
    >Ziemia rolna była do sprzedania za tyle ile ktoś miał od niej długu w urzędzie
    skarbowym. Nic nowego nie wymyśliłeś.

    Dokładnie w 1992 kupiłem swój ponad pierwszy ha ziemi żeby zostać wówczas
    rolnikiem(do wojska nie chciałem iść bo ciekawsze rzeczy wtedy robiłem). Zapłaciłem
    jak na owe czasy dość sporo.
    Kupowałem na terenach już wtedy popegeerowskich.
    I tanio nie było.

  • 79. Data: 2022-10-20 20:27:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Oct 2022 15:03:56 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > I tak jest dużo lepiej niż np. w Hiszpanii czy we Włoszech.
    > Tam jak masz puste mieszkanie, bez ochrony, to po tygodniu, dwóch, masz na
    > bank lokatorów z pn Afryki z którymi nic nie zrobisz.

    To takie urban legends, ale faktycznie jest sporo takich przypadków.

  • 80. Data: 2022-10-20 20:27:55

    Thu, 20 Oct 2022 07:46:15 -0700 (PDT), w
    <02e58e3e-7517-48ab-ba64-3cb81d43c4e7n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    zamieszkał. Ziemia rolna była do sprzedania za tyle ile ktoś miał od niej długu w
    urzędzie skarbowym. Nic nowego nie wymyśliłeś.

    To ziemia pewnie też od tego czasu potaniała, bo jest jej od cholery.