    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Absurd - garaz obudowany blokiem
    Date: Thu, 30 Jul 2015 10:52:46 +0200

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Skoro regularnie płaci i nie chce rozwiązania umowy, to pewnie nie ma
    > takiej prawnej możliwości. Z ciekawości zajrzałem do KC, bo wcześniej nie
    > znałem dokładnych zasad regulujących użytkowanie wieczyste i jest tam
    > ciekawa różnica względem prawa własności: budynki i inne urządzenia
    > wzniesione na takim gruncie przez wieczystego użytkownika stanowią jego
    > własność. Do tego wykręcić się z przedłużenia takiej umowy można tylko z
    > uwagi na "ważny interes społeczny". Więc jak się facet uparł, to za bardzo
    > nie mieli co z tym fantem zrobić.

    Ale skoro nie ma wydzielonej działki to jaki wieczysty użytkownik? Czego?
    Wieczyste użytkowanie dotyczy działki i wtedy rzeczywiście co na niej
    postawisz jest Twoje mimo że nie jesteś właścicielem działki tylko
    użytkownikiem. Ale jak sam stwierdziłeś tam nie ma wydzielonej działki.

    No chyba że ot jakaś forma współużytkowania jednej działki - ale wtedy
    powraca problem dachu - skoro dach garażu jest jego własnością to ma prawo
    się na nim położyć :-)

    > To jeszcze musieliby u nas odkryć złoża ropy, by się to bilansowało ;)

    > Poza tym są też inne umowy, których obie strony nie mogą dowolnie
    > rozwiązać, głównie terminowe.

    Jak to nie można? W najgorszym razie płacisz karę umowną i zrywasz umowę.

    Pozdrawiam
    Ergie