  • 1. Data: 2012-11-28 16:51:52
    Temat: Agregat prądotwórczy - ile pali?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Używam sporadycznie agregatu Endres 2500 VA.
    W dokumentacji podają zużycie paliwa 340 g/kW x godz.
    Czy ktoś wie ile tej wielkości agregat pali w praktyce?
    Wiem, że to zależy od obciążenia, ale powiedzmy, że średnio obciążenie
    będzie 50% (dwie lodówki i oświetlenie).
    Jacek

  • 2. Data: 2012-11-28 17:50:39
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy - ile pali?
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Wiem, że to zależy od obciążenia, ale powiedzmy, że średnio obciążenie
    > będzie 50% (dwie lodówki i oświetlenie).

    Zbiornik 15L w dieslu 1 cylindrowym 10 HP na jakieś 10-12h

  • 3. Data: 2012-11-29 08:45:50
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-11-28 16:51, Jacek pisze:
    > Używam sporadycznie agregatu Endres 2500 VA.
    > W dokumentacji podają zużycie paliwa 340 g/kW x godz.
    > Czy ktoś wie ile tej wielkości agregat pali w praktyce?

    Musisz sam zmierzyc, tankujac od sucha pod korek.
    Z dwóch agregatów: 0,8 KW i 1,6 KW ten mniejszy pali wiecej.
    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2012-11-29 08:47:49
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-28 17:50, kiki pisze:

    > "Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
    >
    > Zbiornik 15L w dieslu 1 cylindrowym 10 HP na jakieś 10-12h

    Dzięki Kiki, jak zwykle rzeczowo.
    A wiesz może ile pali na biegu jałowym?
    (wiem, że to trochę bez sensu puszczać agregat bez obciążenia, ale mam
    dyskusję z kolegą, który dojrzewa do zakupu i zadaje takie pytania)
    Jacek

  • 5. Data: 2012-11-29 08:53:39
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-29 08:45, Andrzej S pisze:

    > Musisz sam zmierzyc, tankujac od sucha pod korek.
    > Z dwóch agregatów: 0,8 KW i 1,6 KW ten mniejszy pali wiecej.

    Przy moim używaniu agregatu taki pomiar trwałby pewnie rok, więc wolę
    zapytać tych, co częściej korzystają.
    Jacek

  • 6. Data: 2012-11-29 11:19:31
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przy moim używaniu agregatu taki pomiar trwałby pewnie rok, więc wolę
    > zapytać tych, co częściej korzystają.
    > Jacek

    Może trywialnie ale ile wlejesz tyle wypali.:)
    Używałem w czasie budowy i wykończeniówki agregatu 3x230V
    5.5kW(13KM)benzyna.
    Przez ten czas wlałem nie więcej niż 60l paliwa.Gdybym używał go w cyklu
    8h/dzień non stop
    byłoby znacznie więcej, to jest zrozumiałe.Ale kiedy uruchamiasz na krótko a
    potem wyłączasz
    to ilość paliwa nie jest powalająca. Jako awaryjne źródło zasilania? no cóż
    trzeba się pogodzić
    z konsumcją jaka by nie była. Albo UPS z dużym ogniwem albo agregat
    właściwie dobrany do potrzeb.
    Koszt zbliżony? Nie odpowiedziałem na pytanie ile palił mój bo nie wiem.

  • 7. Data: 2012-11-29 15:24:33
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Jacek" <s...@o...pl> wrote in message

    > Dzięki Kiki, jak zwykle rzeczowo.
    > A wiesz może ile pali na biegu jałowym?

    Nie wiem :-) Mnie pali tyle przy normalnym użytkowaniu. Agregat 7.5kW mocy
    maksymalnej. Ale jak nie ma prądu to używam normalnie byle nie gotować na
    więcej niż 1 palniku lub w zamian czajnik 2kW.
    Komputery, piec TV i światło bez ograniczeń.
    Wiem, że po 10 godzinach już mało zostaje. Bywa, że prądu ty nie ma dłużej
    niż 12h

    > (wiem, że to trochę bez sensu puszczać agregat bez obciążenia, ale mam
    > dyskusję z kolegą, który dojrzewa do zakupu i zadaje takie pytania)

    Z niego ładują sie UPS-u i działa cała infrastuktura, bramy, TV, ogrzewanie,
    pompy.
    Nie wyobrażam sobie wyłączyć go.

  • 8. Data: 2012-11-29 19:16:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Z niego ładują sie UPS-u i działa cała infrastuktura, bramy, TV,
    > ogrzewanie, pompy.
    > Nie wyobrażam sobie wyłączyć go.

    Pochwal się jaka to firma i model.
    Też będę potrzebował agregatu, choć mi starczy tako o mocy 2-3 kilowaty,
    ale dobrze wiedzieć co się sprawdza u innych.

  • 9. Data: 2012-11-29 20:33:52
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > Pochwal się jaka to firma i model.
    > Też będę potrzebował agregatu, choć mi starczy tako o mocy 2-3 kilowaty,
    > ale dobrze wiedzieć co się sprawdza u innych.

    Chiński model :-) Jak one wszystkie :-) Wszystkie są podobne do siebie.

  • 10. Data: 2012-11-29 21:02:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Chiński model :-) Jak one wszystkie :-) Wszystkie są podobne do siebie.
    Ja wiem, że one wszystkie są mniej lub bardziej chińskie, szukam tych
    "mniej" chińskich, właśnie takich, z którymi chodzą UPSy, zasilacze
    komputerowe, pompy i inne "uczulone" urządzenia.