    From: "Zgredzik" <f...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Alarm domowy z powiadomieniem
    Date: Thu, 21 Feb 2013 08:52:00 +0100

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5125447a$0$1310$65785112@news.neostrada.pl...
    > Zamierzam w ponad 20 letnim domu założyć alarm z powiadomieniem.
    > Nie bardzo widzi mi się instalacja przewodów więc raczej jakaś wersja
    > bezprzewodowa. Mam 11 okien na parterze i 10 piwnicznych plus 3 drzwi
    > wejściowe. Czy zamiast czujników na okna sprawdza się czujnik zbicia
    > szyby? Czy ktoś mi podpowie jakiej marki szukać?
    > Na razie poczytałem trochę o Satel.
    > Jacek

    Z satela najtańsze rozwiązanie w tym przypadku to będzie micra. Kwestia doboru
    czujników zależy od budżetu, szacowanego ryzyka i funkcji jakie ma spełniać system.
    Czujnik na oknie powinien teoretycznie wykryć już próbę jego otwarcia/wybicia.
    Czujnik zbicia zareaguje dopiero na zbicie szyby, ale raczej nie wykryje otwarcia
    skrzyła okna innym sposobem, czujka PIR zareaguje praktycznie dopiero po wejściu
    złodzieja do środka.