  • 1. Data: 2010-08-10 20:19:13
    Temat: Aluminiowe grzejniki z hipermarketu - warto?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W założeniach miałem mieć w domu blaszane grzejniki Purmo, ale ponieważ po
    hipermarketach zaczęły się właśnie promocje na grzejniki, zacząłem
    przemyśliwać nad aluminiowymi. Bardziej mi się podobają, bodajże są też
    lepsze. Tylko co z jakością?
    Oczywiście, chińszczyzny kupować trochę strach, ale np. w Leroju są obecnie
    do kupienia grzejniki z KFA. Cenowo są w sumie niewiele jedynie droższe od
    blaszaków Purmo.

    Ktoś kupował, ma, poleca, odradza?

    A i jeszcze jedno: czy przy grzejnikach aluminiowych jest możliwe dolne
    zasilanie?

    J.

  • 2. Data: 2010-08-10 21:30:30
    Temat: Re: Aluminiowe grzejniki z hipermarketu - warto?
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-10 22:19, Jarek P. pisze:
    > W założeniach miałem mieć w domu blaszane grzejniki Purmo, ale ponieważ
    > po hipermarketach zaczęły się właśnie promocje na grzejniki, zacząłem
    > przemyśliwać nad aluminiowymi. Bardziej mi się podobają, bodajże są też
    To wszystko zalezy jak masz instalacje i jaka wode w obiegu.
    Jezeli jest uzdatniona zeby zmniejszyc osadzanie kamienia kotlowego tj
    jest kwasna to aluminum sie nie nadaje. Po paru latach moga sie pojawic
    wzery.
    Jezeli instalacja miedziana to moze wystapic korozja - trzeba stosowac
    wtedy odpowiednie przekaldki albo dodawac do wody instalacyjnej tzw
    inhibitory.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 3. Data: 2010-08-10 22:07:37
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jezeli jest uzdatniona zeby zmniejszyc osadzanie kamienia kotlowego tj
    > jest kwasna to aluminum sie nie nadaje. Po paru latach moga sie pojawic

    Póki co nie mam żadnej. A przypuszczam, że będę miał normalną wodociągową.

    > Jezeli instalacja miedziana to moze wystapic korozja - trzeba stosowac
    > wtedy odpowiednie przekaldki albo dodawac do wody instalacyjnej tzw
    > inhibitory.

    Instalacja z PEXów, ale podejścia do kotła (mniej więcej metrowe odcinki) są
    z miedzi. Czyli od tej miedzi do grzejników daleeeeko.

    J.

  • 4. Data: 2010-08-11 06:05:42
    Od: "Ptok" <p...@o...pl>

    Jeżeli myślisz , że te z KFA są inne od chińszczyzny której sie boisz....
    Ja nie słyszałem aby KFA uruchomiło produkcję grzejników.
    Ptok

  • 5. Data: 2010-08-11 08:16:07
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 11 Sie, 08:05, "Ptok" <p...@o...pl> wrote:
    > Jeżeli myślisz , że te z KFA są inne od chińszczyzny której sie boisz....
    > Ja nie słyszałem aby KFA uruchomiło produkcję grzejników.

    Wiesz, jeśli nawet masz rację, chyba z mniejszymi obawami kupowałbym
    chińską produkcję firmowaną przez poważną fabrykę armatury, niż
    niewiadomoco ściągane ""byle taniej" bezpośrednio przez hipermarket.
    Dokładnie ta sama sytuacja, jak z odkurzaczami Zelmera. Spora część
    ich obecnej produkcji polega na metkowaniu i przepakowywamiu tego, co
    z chin przyjdzie, a jednak nadal jest to Zelmer a nie hipermarketowy
    odkurzacz marki "Manta", czy "Ciatronic", który rozpada się często
    jeszcze w sklepie na wystawie.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-11 08:41:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ktoś kupował, ma, poleca, odradza?

    Wada jaka slyszalem jest ich glosna praca tj. nie wiadomo dla czego stukaja.
    W porownaniu z plytowymi sa znacznie glosniejsze. Co do zasilania,
    mozliwosci pewnie jest wiele. Sa specjalne podejscia z rurek ozdobnych
    kosztujace tyle co kilka zeberek.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-08-11 22:36:57
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > A to konkretnie te marketowe, KFA ?

    To raczej taka teza ogolna, ale pewnie nie bez wyjatkow. Ogolnie
    instalatorzy odradzali mi te grzejniki ze wzgledu na wlasnie glosna prace.
    Tak sobie przypominam, ze kiedys w pracy mielismy wlasnie takie grzejniki i
    ciagle bylo slychac szum, stukow co prawda sobie nie przypominam, ale ten
    szum w porownaniu z moimi starymi zeliwniakami byl nie do niezauwazenia.

    > Mamy aluminiowe Ferroli (albo Ferolli)
    > i nic nie stuka - może nocą słychać lekki szum
    > przy wyjątkowo niskich temperaturach.

    Albo Twoje nie szumia i nie stukaja, albo sie przyzwyczailes. Ja u siebie w
    rozdzielaczach od podlogowki slysze prace pomp w nieumeblowanym domu, a co
    dopiero grzejniki. :-)

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-08-12 16:29:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisal w wiadomosci

    > Albo Twoje nie szumia i nie stukaja, albo sie przyzwyczailes. Ja u siebie w
    > rozdzielaczach od podlogowki slysze prace pomp w nieumeblowanym domu, a co
    > dopiero grzejniki. :-)

    Nie chce straszyc, ale chyba masz za duze przeplywy. CO powinno byc bezglosne.

  • 9. Data: 2010-08-12 17:22:37
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Nie chce straszyc, ale chyba masz za duze przeplywy. CO powinno byc
    > bezglosne.

    A nie, nie mam narazie ani jednego grzejnika. Przeplywy na poszczegolnych
    petlach to ok. 1L/min, wiec trudno mowic o za duzych przeplywach. CO co
    prawda powinno byc bezglosne, ale niestety pompy nie sa i je wlasnie przy
    rozdzielaczach slysze. Nie bez przyczyny jest pewnie podejscie z miedzi, ale
    opiankowane i bedace w warstwie styropianu.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-08-12 18:14:46
    Od: "aliali " <a...@g...pl>

    Ja użytkuję grzejniki z KFA od 2005 roku. Instalacja z PEXa od kotła jakieś 3
    metry rury miedzianej. Instalacja jest napełniona wodą wodociągową zgodnie z
    zaleceniem producenta kotła. Wg zapewnienia KFA grzejniki są z takiego stopu,
    że można je łączyć bezpośrednio z miedzią. Nie ma żadnych problemów ale wydaje
    mi się że hałas z zaworu dławiącego przepływ w grzejniku jest wyraźniejszy w
    tych grzejnikach jak w innych ale nie jest to jakoś uciążliwe.