    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 19 Jan 2015 11:27:49 -0800 (PST)
    Subject: Re: Analiza drenażu
    From: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 17:05:17 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    świadczy. Po to te rury są żeby w nich była woda.

    jakimś spadkiem, to woda powinna spływać, nawet jeśli są tam lokalne niewielkie
    górki/doły.

    Jeśli w rurze od drenażu utrzymuje się jakiś poziom to świadczy to o tym że poziom
    wody gruntowej jest właśnie taki jak w rurze. Rura w drenażu tylko ułatwia odpływ a
    nie wymusza go.

    > Drenaż to nie kanalizacja że spadek jest niezbędny. Czy drenażem można podnieść
    wodę wyżej? Powiedz skąd się wziąłeś że tak prostego zjawiska nie ogarniasz.

    A po co podnosic wode wyzej ?
    Jak bedzie spadek, to woda splynie ( w sposob niewymuszony) i poziom wod gruntowych w
    tym miejscu sie obnizy. Jak nie bedzie spadku, to poziom sie nie zmieni i nie bedzie
    zadnego efektu.