  • Data: 2015-03-20 06:22:56
    Temat: Re: Automatyka w domu na sterowniku Beckhoff
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-19 o 22:29, Budyń pisze:
    > W dniu czwartek, 19 marca 2015 20:53:54 UTC+1 użytkownik Uzytkownik
    > no własnie pytam co w sklad systemu powinno byc wliczone. Sterownik z
    wyswietlaczem, lacznosc z netem, przekaźniki, czujniki temperatury, czujniki ruchu,
    domyslam sie ze czujnik otwartego sracza - co dalej? I po ile sztuk typowo wychodzi?
    Ciekaw jestem ile narzutu jest w tych 20kzł.

    > b.

    Piszę o centralnym, sterowniku i panelu operatorskim wraz z
    przekaźnikami w systemie centralnym.
    W systemach, które ja buduję czujników ruchu nie liczę, bo te montuje
    się w ramach instalacji systemu alarmowego. System automatyki także
    korzysta z tych czujników, ale w ten sposób, że dostaje od centrali
    gotowe sygnały.
    System steruje w pełni całym oświetleniem domu, wyłącza zbędne zasilania
    gniazd, steruje obiegami CO i CWU, wyłącza i nadzoruje instalację wodną,
    steruje roletami - i to jest takie minimum, które system spełnia.
    Wszystko co ponadto to wodotryski i niepotrzebne koszty.