  • 21. Data: 2023-06-07 08:24:48
    Temat: Re: Basen - pokrywa solarna
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nadir dobrze kombinuje - widzę na alle plandeki 210gr 6x10m za 230 zł.
    > Jak by taką plandeką przykryć moją folię? - ochroniła by bąbelki w foli
    > przed słońcem,

    A po co Ci w takim razie folia bąbelkowa (solarna)?
    Przecież to wyklucza sens jej stosowania, już nie będzie solarna.

  • 22. Data: 2023-06-07 08:51:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 08:24 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A po co Ci w takim razie folia bąbelkowa (solarna)?
    > Przecież to wyklucza sens jej stosowania, już nie będzie solarna.

    Żeby unosiła na wodzie plandekę.

  • 23. Data: 2023-06-07 10:05:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Żeby unosiła na wodzie plandekę.

    A czemu to ma pływać koniecznie?
    Normalnie pokrywy niesolarne nie pływają.

    Nie robi się pokryw niesolarnych dla tego rodzaju basenów?
    To jest wkopane, czy wystające?

  • 24. Data: 2023-06-07 10:25:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zapytam tak: grałeś chociaż kiedyś w Simsy? :D

    Owszem - nie.

  • 25. Data: 2023-06-07 10:30:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 10:05 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A czemu to ma pływać koniecznie?
    Bo pójdzie pod wodę.

    > Normalnie pokrywy niesolarne nie pływają.
    Są zakładane szczelnie na basen.
    Ja mam zwijak, pokrywa pływa na wodzie, łatwo się to zwija i rozwija.
    Nie ma pierdzielenia z wiązaniem tego sznurkami, wiatr jej nie rusza.
    Chcę aby tak zostało.

    > Nie robi się pokryw niesolarnych dla tego rodzaju basenów?
    Robi się.
    Na zimę przykrywasz taki basen plandeką, wiążesz do ziemi i modlisz się
    aby wiatr w styczniu tego nie zabrał.
    Mam taką plandekę "zimową". Na lato się nie nadaje, raz że słońce zrobi
    swoje, dwa, że jak jej mocno nie przymocujesz linami to zwykła letnia
    burza w nocy zabierze ją ze sobą. Z pływającymi nie ma tego problemu.

    TG

  • 26. Data: 2023-06-07 10:30:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zalezy jak gruba ta folia. Nb. te babelki to jak bardzo grubościenne w
    > porównaniu ze standardową folią bąbelkową?

    Bardziej się liczy wyporność. Jak razem z wpadającym do basenu będzie
    mniejsza, to nie ma znaczenia czy folia czy plandeka, i tak pójdzie na
    dno. I odwrotnie.

  • 27. Data: 2023-06-07 10:53:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Są zakładane szczelnie na basen.
    > Ja mam zwijak, pokrywa pływa na wodzie, łatwo się to zwija i  rozwija.
    > Nie ma pierdzielenia  z wiązaniem tego sznurkami, wiatr jej nie rusza.
    > Chcę aby tak zostało.

    Rozumiem.
    Ale nie jestem przekonany, czy nawijanie ciężkiej plandeki razem z lekką
    i dość delikatną folią solarną jej nie zniszczy jeszcze szybciej.

    Co prawda miałem z pokrywą solarną styk tylko w baseniku okrągłym (3,6
    m), ale nie wyglądało to na materiał odporny na tego typu maglowanie.

    Tyle że wytrzymało znacznie więcej niż 3 lata, pewnie to też skutek
    braku zwijania zwijakiem.

  • 28. Data: 2023-06-07 11:01:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-07, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Bardziej się liczy wyporność. Jak razem z wpadającym do basenu będzie
    > mniejsza, to nie ma znaczenia czy folia czy plandeka, i tak pójdzie na
    > dno. I odwrotnie.

    Ja wiem? Wydaje mi sie, że bardziej robi jak scisle przylegnie do ciała
    jak ktoś tam wpadnie. Jeśli będzie cienka to nawet przy płytkim basenie
    może skutecznie otulić, uniemożliwić ruchy i udusić. Jak gruba to nie
    będzie przylegać ściśle do ciała a wyporność się sama zrobi bo siły
    powierzchniowe będą resztę foli w kupie trzymać

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-06-07 11:08:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 10:53 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > m), ale nie wyglądało to na materiał odporny na tego typu maglowanie.
    >
    > Tyle że wytrzymało znacznie więcej niż 3 lata, pewnie to też skutek

    Może miałeś krótszy sezon albo lepszy plastik,
    W końcu tunele foliowe stoją po 5-10 lat a też lekko nie mają - słońce,
    wiatr, mróz.

    TG

  • 30. Data: 2023-06-07 17:20:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 07 Jun 2023 06:25:55 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > to jest to samo guano (o tej samej trwałości)
    > co mam teraz tylko 6x droższe.

    Sąsiad ma to 8 rok na niecce i trzyma się kupy.

    Ja tam widzę znaczną różnicę jakościową w stosunku
    do tej "zwykłej" taniej bąblowej co się właśnie
    (i mnie) rozpadała najdalej po 2 sezonach (raz
    to nawet po jednym roku, bo ją zostawiłem
    w komórce i chyba znacznie bardziej przemarzła
    niż jak była na strychu).

    --
    Pozdor
    Myjk