  • 41. Data: 2023-06-13 10:54:38
    Temat: Re: Basen - pokrywa solarna
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Bąbelki na dużym słońcu podnoszą temp. wody sporo powyżej temp. powietrza.

    Na jaką głębokość?

  • 42. Data: 2023-06-13 11:00:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 10:54 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Na jaką głębokość?

    do dna, bo pompa odpala się z harmonogramu.
    Jak nie wymieszam wody to na samym wierzchu mam 40 st.

  • 43. Data: 2023-06-13 11:03:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Po wlaniu do pełna wody o temp. 12 st po dwóch dniach miałem 24 st od
    > samej plandeki. Dogrzałem jeden dzień do 30 st i wczoraj mimo 22 przez
    > cały dzień, w basenie miałem 29 st.
    > Bąbelki na dużym słońcu podnoszą temp. wody sporo powyżej temp. powietrza.

    Ludziny nie rozumiejo, że przykrycie basenu zmniejsza parowanie a co za
    tym idzie utratę ciepła i to radykalnie.

    Zimą obserwowałem u siebie temperaturę w oczku wodnym (mam termometr z
    logiem co 10 min, online) Jakie było moje zdziwienie, że po pokryciu się
    lodem, temperatura wody z 1,5C wzrosła do 3C! Natomiast kiedy
    temperatura powietrza wzrosła do 2C i lód zaczął topnieć, to temperatura
    wody spadła do 0,1C dokąd lód nie stopniał.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-06-13 13:05:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2023 10:50, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    y-975-x-488-x-132-intex.html

    > taki:
    > https://ambaseny.pl/p/1597/2092/basen-kanadyjski-mia
    mi-9-1x4-6x1-2-m-zestaw-premium-miami-premium-baseny
    -miami-baseny-ogrodowe.html

    IMHO ładniejszy.

    > Też mam rozdzielnię przy basenie ?

    Filtry, pompa, zasilanie?

> [...]
    > cały dzień, w basenie miałem 29 st.
    > Bąbelki na dużym słońcu podnoszą temp. wody sporo powyżej temp. powietrza.

    Ja mam ogród wokół domu, taki "bogatszy" niż u Kowalskiego. I nie będę
    owijał, że trzeba się przy tym narobić w sezonie - a ktoś powie że
    "tylko popatrzeć sobie można". Każdy lubi coś innego, ale tak realnie to
    ile robisz w ciągu roku przy basenie? Kosztowo - piasek, filtry, chemia
    etc. - rocznie to kilkaset czy w kilku tysiącach się zamyka?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2023-06-13 13:18:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > ile robisz w ciągu roku przy basenie? Kosztowo - piasek, filtry, chemia
    > etc. - rocznie to kilkaset czy w kilku tysiącach się zamyka?

    W przypadku dmuchanego Jacuzzi, to nawet sam prąd do grzania by tyle
    wyszedł.

  • 46. Data: 2023-06-13 14:19:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 13:05 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Filtry, pompa, zasilanie?
    tak, plus PC do grzania, plus gniazda zewnętrzne, plus jakieś graty w
    rozdzielni do HA

> [...]
    > ile robisz w ciągu roku przy basenie? Kosztowo - piasek, filtry, chemia
    > etc. - rocznie to kilkaset czy w kilku tysiącach się zamyka?

    Chemia ze 300 na sezon, piasek raz na sezon 50kg (jakieś 50 zł),
    Prąd do filtra i PC własny ;-)
    Co tydzień, dwa - odkurzanie + płukanie filtra, jakieś 30 min.
    W zależności od potrzeb czyszczenie "linii wody" odpowiednią chemią.
    Czyszczenie po zimie i przygotowanie do zimy, spuszczanie wody, filtr i
    rozdzielnia do garażu, basen pod plandekę, PC pod plandekę.

    TG

  • 47. Data: 2023-06-13 18:28:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > Ja mam ogród wokół domu, taki "bogatszy" niż u Kowalskiego. I nie będę
    > owijał, że trzeba się przy tym narobić w sezonie - a ktoś powie że

    Warzywny? - czy kwiatowo/ozdobny?

    TG

  • 48. Data: 2023-06-14 07:53:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2023 18:28, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Warzywny? - czy kwiatowo/ozdobny?

    Jeden i drugi.

    Ogródek: truskawki, poziomki, cebula, ogórki.
    Poza ogródkiem: malina, jeżyna, agrest, borówka, winogrono, orzech
    włoski, leszczyna.

    Kwiatami i krzewami żona się zajmuje, ale będą to m.in. kocimiętka,
    bodziszek, róże, hortensje, szałwia, rozchodnik, czyściec wełnisty,
    werbena, dereń, krwiściąg lekarski, sadziec plamisty, pysznogłówka,
    kłosowiec, przetacznik, zawilce, miskanty, porzeczka krwista, rudbekia,
    świdośliwa, jaśminowiec, wiciokrzew, winobluszcz trójklapowy, rozplenica
    japońska, krzewuszki, żylistki.

    Z drzew: dąb, jesion, brzoza, jarząb pospolity, czeremcha pospolita,
    magnolia, sosny (himalajska, zwyczajna), jodła kaukaska, wierzby (iwa,
    hakuro), katalpa.

    Wszystkiego dopiero przybywa po trochu od 5 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2023-06-14 17:28:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 07:53 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Jeden i drugi.

    Super!

    > Ogródek: truskawki, poziomki, cebula, ogórki.

    Ja nałogowo od marca do października zajadam się szczypiorkiem,
    rzodkiewką, sałatą.
    Co 2 tygodnie dosadzam kolejne 2 mb każdego z powyższych i mam ciągle
    świeże "dostawy".
    Truskawki uprawiam wiszące w szklarni w róże kanalizacyjnej fi 200 :-)
    Mam też sporo ogórków (już mam małe ogórki) i pomidorów.

    > Poza ogródkiem: malina, jeżyna, agrest, borówka, winogrono, orzech
    > włoski, leszczyna.

    Oprócz leszczyny mam to samo :-)

    > Kwiatami i krzewami żona się zajmuje,
    U mnie też :-)

> [...]
    > hakuro), katalpa.
    >
    > Wszystkiego dopiero przybywa po trochu od 5 lat.

    Widać mam sporo mniejszą działkę (2000m2) - część z nazw które wymieniłeś
    mam też u siebie, ale nie potwierdzę wszystkiego bez konsultacji.
    Trzeba mieć jakieś pasje poza zarobkową robotą, tak trzymaj.

    TG

  • 50. Data: 2023-09-25 20:06:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    > tylko, to ile trzeba by czekać aż się zagrzeje taka masa wody? A
    > potem żeby utrzymać temperaturę, to te folie bąbelkowe wystarczą?

    No to juz gigant, prawda...
    Ja mam 16m3 - w zeszłym roku temp wody w okresie kapielowym od 20 do 30
    stopni.
    Ale ze było to dla mnie mało satysfakcjonujace - w tym roku wjechała
    pompa ciepła.
    Mysle ze od połowy czerwca do konca sierpnia zuzyje pradu maks 1 MWh.
    Sama pompa piaskowa bierze 600W
    Prad w całosci z paneli pv.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze