eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Będą duże dotacje do pomp ciepła w nowo budowanych domach. NFOŚiGW wkrótce ogłosi nabór w programie ,,Moje Ciepło"

  • 11. Data: 2022-04-19 01:36:20
    Temat: Re: Będą duże dotacje do pomp ciepła w nowo budowanych domach. NFOŚiGW wkrótce ogłosi nabór w programie ,,Moje Ciepło"
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 April 2022 at 00:01:58 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    będzie budowało. Przez kilkadziesiąt lat, prawdopodobnie do końca stulecia, wskutek
    wymierania powojennego wyżu demograficznego i echa tego wyżu budownictwo wejdzie w
    stan hibernacji.

    ynkow-podlaczyli-ja-do-rzeki,6756059989146240a

    > Jak byś był malo spostrzegawczy to artykuł i temat są o nowych budynkach.
    Kto przeczytał ten doopy nie zawraca

    ==Będą duże dotacje do pomp ciepła w nowo budowanych domach. NFOŚiGW wkrótce ogłosi
    nabór w programie ,,Moje Ciepło"

    ==08.02.2022

    ==Od 7 do nawet 21 tys. zł dotacji będzie można dostać na zakup i montaż pompy ciepła
    w domu jednorodzinnym w ramach ==nowego programu ,,Moje Ciepło", który Narodowy
    Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomi na ==przełomie I i II
    kwartału 2022 r. Ze wsparcia finansowego skorzystają właściciele tylko nowych
    budynków mieszkalnych o ==podwyższonym standardzie energetycznym. Obowiązywać ma
    zasada: najpierw inwestycja - potem wypłata.

  • 12. Data: 2022-04-19 10:08:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 00:05:24 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Bo ty dziecko szczęścia jesteś. Nawet jak by cię na czymś złapali to po śledztwie
    by puścili i na sprawę byś w domu czekał. Gdzie byłeś jak cię nie było?

    To nie szczęście - to zdolność analizy, myślenia, kojarzenia faktów + fizyka i
    matematyka na poziomie podstawówki.
    Tu szczęścia nie potrzeba - te jest potrzebne jak ktoś działa na ślepo :)

    Chwilę mnie nie było a widzę że jakiegoś nowego gwiazdora na grupie mamy który niezłe
    bajki opowiada. Takie wyliczenia to ja już 10 lat temu obalałem jak montowałem swoją
    pompę ciepła, która miała działać 3 lata i się zepsuć :D Podobnież z panelami. Po 5
    latach miały być na śmietnik. Tymczasem trzeci rok i jak narazie to osiąga kolejne
    rekordy w generowaniu prundu, a zwrot zmalał z 7 lat do 5 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2022-04-19 11:08:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2022 13:13:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    wymierania powojennego wyżu demograficznego i echa tego wyżu budownictwo wejdzie w
    stan hibernacji. W takiej sytuacji dawanie dotacji na pompy ciepła przypomina
    dawanie przez Zagłobę Szwedom Niderlandów. Ale wizerunkowo doskonałe posunięcie
    rządu.

    Czasami oglądam "Nasz nowy dom".
    W niektórych przypadkach mam wrażenie, że taniej by wyszło wybudować nowy
    budynek, niż łatać strupa.

    Przypuszczam, że gdyby to było możliwe do formalnego przejścia, to co
    poniektórzy wyburzyliby stare budynki (np z pustaków żużlowych), kładąc na
    ich miejsce nowe, z nowych lepszych materiałów, i wtedy mogliby się starać
    o dotację na PC.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2022-04-19 11:33:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/04/2022 00:01, Zenek Kapelinder wrote:> Jak byś był malo
    spostrzegawczy to artykuł i temat są o nowych budynkach.
    Jak byś był spostrzegawczy, dostrzegłbyś, że to dwa odrębne tematy,
    poruszone w mojej wypowiedzi.

  • 15. Data: 2022-04-19 11:37:08
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 19.04.2022 o 11:08, Adam napisał:

    > Czasami oglądam "Nasz nowy dom".
    > W niektórych przypadkach mam wrażenie, że taniej by wyszło wybudować nowy
    > budynek, niż łatać strupa.

    Prawie zawsze tam byłoby lepiej i taniej tak zrobić,
    ale wówczas to nie byłby remont, lecz budowa, a to
    jest w naszych warunkach zupełnie inna inszość
    papierowo-urzędnicza. No, chyba że obecnie ten dom
    na nowo zbudowany nie będzie miał więcej niż 70 m2.

    --
    Collie

  • 16. Data: 2022-04-19 12:01:40
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 19.04.2022 o 11:33, heby napisał:

> [...]
    > spostrzegawczy to artykuł i temat są o nowych budynkach.
    > Jak byś był spostrzegawczy, dostrzegłbyś, że to dwa odrębne tematy,

    Przecież to bałucki młot i nie ma co się dziwować, że nie lata.

    --
    Collie

  • 17. Data: 2022-04-19 12:23:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-04-2022 o 10:08, Adam Sz. pisze:
    >Podobnież z panelami. Po 5 latach miały być na śmietnik. Tymczasem trzeci rok

    U mnie działają 7.
    Widać już mniejsze uzyski, ale może o 10%.....

  • 18. Data: 2022-04-19 14:21:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 April 2022 at 12:23:07 UTC+2, Cavallino wrote:
    > U mnie działają 7.
    > Widać już mniejsze uzyski, ale może o 10%.....
    Mimiec wymienia na farmach solarnych do 30% zainstalowanych paneli co 3 lata
    lub wszystkie co 5 lat, bo sprawność spada o 30% i więcej, szkło zmatowione piaskiem
    mniej przezierne,
    połaczenia lutowane wygrzane, utlenione, folia EVA syfiejąca pod wpływem UV i mrozów
    no i mikropęknięcia ogniw krzemowych, redukujące ich powierzchnię aktywną ( wada
    stringów szeregowych)

    Kilka razu w roku oblatują farmę dronem z zainstalowaną kamera na podczerwien i
    wykrywają wadliwe
    i je wymienia a Zenki z Polski odbierają je za frico do utylizacji i przywożą do
    Polski, myją i wystawiaja w internecie jako nufki powystawowe.

    Ale gdy liczba wadliwych rośnie i zapas magazynowy starych się wyczerpuje
    to wymieniają wszystkie panele na te o podwyższonej sprawności
    i Zenki z Polski je demontują, ładują na tiry i przywozą do Polski do sprzedazy w
    internecie jako nufki powystawowe , przetestowane

  • 19. Data: 2022-04-19 17:39:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 12:23 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > U mnie działają 7.
    > Widać już mniejsze uzyski, ale może o 10%.....

    Pojawiły się skokowo - czy obserwujesz od 2-3 lat mniejszą produkcję
    roczną?

    TG

  • 20. Data: 2022-04-20 01:04:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 10:08:39 UTC+2 Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    kolejne rekordy w generowaniu prundu, a zwrot zmalał z 7 lat do 5 :)

    To co napisałeś o wzrastającej wydajności źle koreluje z informacją która dał ktoś
    inny że u niego spada. Co prawda podaje trochę dłuższy czas ale nie ma się co łudzić
    i akurat tobie wierzyć że panele fotowoltaiczne mają pewną cechę skrzypiec. Raczej
    wygląda na to że opowieść jest z kategorii opowieści starych skrzypiec.