  • Data: 2020-05-26 17:54:33
    Temat: Re: Betonowy dach
    Od: Kadar <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A wracając do tych zabetonowanych dachówek - to o co chodzi? Jak to
    > wygląda? Domniemywam, że to jakiś skrót myślowy, a ja niepotrzebnie się
    > głowię.

    Tematu do końca nie rozgryzłem. Jak tylko uda mi się więcej wiedzy zdobyć na pewno
    się nią podzielę. W domu w którym mieszkam wygląda to tak, że wszystkie dachówki
    dookoła łączą się na "gładko" ze ścianą. Tak jak by ktoś to zabetonował. Nie ma
    szansy zajrzeć pod spód. Ale nie wszystko stracone. Jest też murek niewysoki i na nim
    też są dachówki (chyba nazywają się mnich i mniszka), tam już podejrzałem. Na mur
    nałożona jest zaprawa a na to położona dachówka. Dachówka nakrywająca też trzyma się
    na zaprawie.
    Cechą tej części południowej Europy jest identyczność dachówek. Jak na razie
    widziałem zaledwie kilka (na palcach jednej ręki bym policzył) domów gdzie dachówka
    była innego koloru lub kształtu. Cała reszta ma te same dachówki, koloru
    nieokreślonego żółto-czerwonego.
    Przypuszczam, że domy mają podobnie mocowane dachówki ale żadnej części ciała za to
    nie dam.
    K.