  • Data: 2020-05-26 16:22:54
    Temat: Re: Betonowy dach
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .05.2020 o 12:12 Kadar <o...@g...com> pisze:

    > Potwierdzam -- w
    >
    > O technologii nie będę się wymądrzał ale dodam tylko, że w części
    > nadmosrkiej (czyli praktycznie prawie cała Hiszpania) wieją bardzo silne
    > wiatry. Hiszpania to kraj górzysty więc potrafi tu wiać naprawdę mocno.
    > Podejrzewam, że dachy drewniane mogłyby nie wytrzymać. Dodatkowo jeśli
    > się weźmie pod uwagę ich sposób wykonywania takich prac, to podejrzewam,
    > że niektóre domy to całe by fruwały. Betonowe dachy wytrzymują.
    > K.

    Wszystkie dachy które widziałem na południu Hiszpanii (jeżdzę tam od
    nastu lat) to na nasze warunki partactwo.
    Jak by taki dach zrobić u nas na Podchalu to po 3 sezonach zostało by
    gruzowisko.
    Tam się trzymają bo klimat "łagodny" i wybacza błędy.
    Jeden "długi" cykl "prześcia przez zero" - czyli kilkadziesiąt dni w PL z
    przymrozkami w nocy i na scianach domu nie było by tynku, w chałupie
    grzyb, dachówk i na zaprawie odspojone.

    TG