  • 11. Data: 2013-11-26 22:22:04
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:d2ee282d-9db9-4c93-b8bc-be2bb12c0b7c@googlegrou
    ps.com...
    >Ja jestem jak najbardziej za calkowitym i w skali calego kraju zakazem
    >ogrzewania kotlami na brudne paliwa stale (wegiel, koks etc)

    a ty sobie zdajesz sprawe jaka w tym kraju jest skala biedy? Ciebie to nie
    ubodzie ale tysiace innych rodzin -tak. One nie grzeją węglem bo mają chęć
    truć atmosfere ale dlatego ze ich nie stac na nic innego.

    >ale prawo nie moze dzialac wstecz

    w tym kraju? żartujesz sobie - kupilem sobie kiedys auto z kratką , a tu
    patrz, nagle mój służbowy wehikuł zaczął być prywatny...

    Ale moze to być test na reakcje ludnosci - nie bedzie dymów, bedzie za pare
    lat zakaz na cały kraj. A pytanie trzeba sobie postaic -a komu sie to
    opłaca?

    b.

  • 12. Data: 2013-11-26 22:36:23
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 21:00:09 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > laduja butelki i inny syf ktory mozna spalic, a ktory daje troche ciepla.
    >

    > Nie wiem na ile ustawa smieciowa cos tutaj poprawila ale biedny na pewno dalej
    >
    > spala smieci. Paradoksem jest to ze tego biednego zmusza sie teraz do
    >
    > przejscia na 2-3 x drozsze opalanie gazem, skoro jego nawet na wegiel nie
    >
    > stac... Trudna sprawa :)
    >

    > Z drugiej strony gdyby zakazali tylko w nowych inwestycjach palenia weglem
    >
    > to bylby to martwy przepis - bo straznik przechodzac sie ulica nie bedzie
    >
    > sprawdzal daty oddania do uzytku kazdego domu z ktorego komina leci dym ;)

    Nie masz racji. Kontrole są zbędne jak by to zrobić z głową. Czy 15 lat temu w
    Krakowie nie było syfilistyczne powietrze? Było. Czy barany z rady miejskiej o tym
    nie wiedziały? Wiedziały. Wtedy powinni zrobić dobre prawo a nie teraz chujowe. Mogło
    by wyglądać na przykład tak. Wszystkie pozwolenia na budowę jakie wydano przed
    wejściem zakazu są ważne. Ale od dnia wejścia w życie zakazu + rok nie wydaje się
    pozwoleń jeśli ogrzewanie ma być na węgiel. Od dnia wejścia zakazu każde mieszkanie
    jeśli zostanie sprzedane, umrze właściciel a było ogrzewane węglem lub drewnem traci
    status lokalu mieszkalnego. Odzyskuje je po zrobieniu ogrzewania zgodnie z nowym
    przepisem. Przez 15 lat umarło ileś ludzi i zwolniło mieszkania. Ileś mieszkań
    zostało sprzedanych. W przeciągu 25 lat problem sam by przestał istnieć.

  • 13. Data: 2013-11-26 22:41:37
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
> [...]

    > ileś ludzi i zwolniło mieszkania. Ileś mieszkań zostało sprzedanych.
    > W przeciągu 25 lat problem sam by przestał istnieć.

    Ty naprawdę się nadajesz na polityka, bo głoszone przez Ciebie teorie są
    równie absurdalne i durnowate jak tych oszołomenów z ul. Wiejskiej :)

  • 14. Data: 2013-11-26 22:43:45
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 22:22:04 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > U?ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    ps.com...

    > a ty sobie zdajesz sprawe jaka w tym kraju jest skala biedy? Ciebie to nie
    >
    > ubodzie ale tysiace innych rodzin -tak. One nie grzej? w?glem bo maj? ch??
    >
    > tru? atmosfere ale dlatego ze ich nie stac na nic innego.

    > w tym kraju? ?artujesz sobie - kupilem sobie kiedys auto z kratk? , a tu
    >
    > patrz, nagle m?j s?u?bowy wehiku? zacz?? by? prywatny...
    >

    > Ale moze to by? test na reakcje ludnosci - nie bedzie dym?w, bedzie za pare
    >
    > lat zakaz na ca?y kraj. A pytanie trzeba sobie postaic -a komu sie to

> [...]
    Nie bój. Każdemu przynajmniej raz w życiu coś się w życiu musi wypiedrolić. Jemu też.
    W kapitalizmie takie zdarzenia są elementem stałym. W złym momencie ktoś nie zapłaci
    faktury, jakiś bzdurny papier do US nie został wysłany. I już się wszystko zaczyna
    jebać. Teraz ma a za dwa lata może puszki po piwie zbierać. Historia zna więcej
    takich przypadków niż ten jak Rothschild stał się milionerem.

  • 15. Data: 2013-11-26 22:45:17
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > ubodzie ale tysiace innych rodzin -tak. One nie grzej? w?glem bo maj? ch??
    > tru? atmosfere ale dlatego ze ich nie stac na nic innego.

    Jak kogos stac na wybudowanie domu to stac go tez na inny rodzaj ogrzewania.
    Dlatego jak pisalem - jestem za zakazem ale tylko dla nowych inwestycji.

    > Ale moze to by? test na reakcje ludnosci - nie bedzie dym?w, bedzie za pare
    > lat zakaz na ca?y kraj. A pytanie trzeba sobie postaic -a komu sie to
    > op?aca?

    Kazdemu kto musi zyc i wdychac ten syf, chorujac potem na raka pluc i inne
    swinstwa. Wez wyjdz sobie wieczorem jak jest niz na osiedle pooddychac
    "swiezym powietrzem" - kolacji nie trzeba jesc, tylko dobrze ten smog
    trzeba pogryzc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-11-26 22:50:50
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > ubodzie ale tysiace innych rodzin -tak. One nie grzej? w?glem bo maj? ch??
    > tru? atmosfere ale dlatego ze ich nie stac na nic innego.

    Jeszcze raz powtorze zebysmy sie dobrze zrozumieli - jak kogos stac na
    nowy dom to stac go tez na chocby pompe ciepla, ktora w perspektywie
    30-tu lat pod wzgledem eksploatacyjnym wychodzi TANIEJ niz wegiel, a
    inwestycyjnie jakies maksymalnie 5% podraza inwestycje pt. "budowa domu".

    Wegiel dzis wybieraja osoby tylko i wylacznie nieswiadome ze istnieje cos
    lepszego, bezobslugowego i taniego w eksploatacji. Nikt swiadomie syfu
    sobie w domu nie zainstaluje dlatego moze i dobrze ze zrobi sie o tym
    glosno bo dzieki temu ludzie zaczna w koncu szukac alternatyw :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2013-11-26 22:56:39
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    >
    > sprawdzal daty oddania do uzytku kazdego domu z ktorego komina leci dym ;)

    Akurat butelki a z polietylenu sa bardzo czystym paliwem.
    Spalaja sie do CO2 i H2O.

    Najgorsze sa plastiki z PCV, PU, Polistyrenu. No i szmaty, lub np stare , malowane
    ramy okienne.

  • 18. Data: 2013-11-26 22:58:59
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 22:41:37 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > W dniu wtorek, 26 listopada 2013 21:00:09 UTC+1 u�ytkownik Adam napisa�:

    > Ty naprawd� si� nadajesz na polityka, bo g�oszone przez Ciebie teorie s�
    >
    > r�wnie absurdalne i durnowate jak tych oszo�omen�w z ul. Wiejskiej :)

    Dokąd młotku nie udowodnisz że nie mam racji to ją mam. Mogę napisać ze jesteś
    debilem i synem peta i dulawki ( z tym debilem to sporo racji mam). I dokąd tego nie
    udowodnię to się nie liczy. Kumasz młocie?

  • 19. Data: 2013-11-26 23:02:19
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 22:50:50 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > sobie w domu nie zainstaluje dlatego moze i dobrze ze zrobi sie o tym
    >
    > glosno bo dzieki temu ludzie zaczna w koncu szukac alternatyw :)

    Przepis nie dotyczy tylko nowych domów. Czy ktoś kto ma 78 lat też ma inwestować w
    pompę ciepła? Zwłaszcza jak mieszka w komunalnej kamienicy. Gdzie sobie wymiennik
    zrobi i czy z jego ekonomicznego punktu widzenia ma to sens? Zacznij myśleć, to nie
    boli.

  • 20. Data: 2013-11-26 23:07:46
    Od: n...@g...com

> [...]
    >
    > laduja butelki i inny syf ktory mozna spalic, a ktory daje troche ciepla.
    Watpie. W skali zapotrzebowania na cieplo to te butelki z jednego dnia to jest
    kropla w morzu.....
    mieszkam na wsi gdzie wegiel jest bogiem....
    oczywiscie nie wyjdziesz z domu.... jak nie ma wiatru jak h*j bo smierc typu komora
    gazowa - niemal pewne.
    nie da sie tez okna otworzyc na wieczor bo tytani intelektu 'podkladaja na noc'.
    no wiec napisze krzykliwym stylem:
    99% syfu kominowego w powietrzu to jest PALENIE GORNIAKAMI OD DOLU!!!!, czyli tak
    zwalymi dorzutkami wegla.
    jesli widzisz ze z komina idzie zółta jak diabli anakonda smrodu to znaczy to ze
    debil jakis wrzucil wegiel na rozgrzany zar....
    pali 3,14zda gorniakiem od dolu!!!
    druga sprawa - coraz mniej bo fizyka swoje robi - to pokomunistyczne samorobki, ktore
    czesto są optymalnie złe z pkt. widzenia budowy kotla...
    ot i wszystko.
    kampania uswiadamiajaca powinna usunac 80 proc. tego zjawiska...., tym bardziej ze
    oszczednosci na paleniu gorniakiem tak jak sie powinno sa poteżne!
    no ale na takiej kampani przydupasy lokalnego krolika nie zarobia... ilez moze
    kosztowac jedno spotkanie z mieszkancami, czy nawet kilka lub ulotki jakies...