  • 1. Data: 2014-02-26 17:04:34
    Temat: Blok podlogowka
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Witam,

    Blok, 3 pietro i jest 10cm od stropu aby wyjsc na gotowo z podloga. Wlasny
    piec CO.

    Czy jest jakas szansa aby zmiescic sie tam z podlogowka aby nie grzac
    sasiada z 2p?
    Plyta XPS (3cm) jako izolacja termiczna, czy to wystarczy?

    Moze macie jakies sugestje jak to rozwiazac?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-02-26 17:20:50
    Temat: Re: Blok podlogowka
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 17:04:34 UTC+1 użytkownik nacocito napisał:
> [...]
    >
    > sasiada z 2p?
    >
    > Plyta XPS (3cm) jako izolacja termiczna, czy to wystarczy?
    >

    > Moze macie jakies sugestje jak to rozwiazac?

    najpierw samodzielnie się zastanów nad zjawiskami jakie będą zachodziły w podłodze i
    zwróć się tylko z wątpliwościami. Piszesz o sąsiedzie z dołu. Zastanów się w oparciu
    o podstawowe prawa przenikania ciepła czy i w jaki sposób możesz go grzać swoją
    podłogówką.

  • 3. Data: 2014-02-26 17:36:58
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Bardzo dziekuje za bardzo cenne rady. Wiecej juz mozesz juz swojego
    intelektu nie wysilac

  • 4. Data: 2014-02-26 18:52:30
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 17:36:58 UTC+1 użytkownik nacocito napisał:
    > Bardzo dziekuje za bardzo cenne rady. Wiecej juz mozesz juz swojego
    >
    > intelektu nie wysilac

    Zapewne uważasz że jak jesteś betonem intelektualnym to w ramach pomocy dla
    upośledzonych wszyscy mają ci służyć i rozwiązywać za ciebie problemy. Trzeba było
    nie rzucać a panią od fizyki kamieniami to być beż żadnych porad wiedział czy można.
    Sprawdź czy jak robiłem ogrzewanie oparte na pompie ciepła to tutaj o cokolwiek
    pytałem. Grupy są dyskusyjne a nie darmowo doradcze. Mnie grupa pomogła bo
    zainspirowała do pewnych działań. Taki jest według mnie sens istnienia grup.

  • 5. Data: 2014-02-26 19:45:35
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-02-26 17:04, nacocito pisze:
> [...]
    > sasiada z 2p?
    > Plyta XPS (3cm) jako izolacja termiczna, czy to wystarczy?
    >
    > Moze macie jakies sugestje jak to rozwiazac?

    Jak pamiętam, niezbędne minimum to 4,5-5 cm betonu nad rurkami.Reszta z
    10 cm, to pod rurkami styropian. Sąsiad nie będzie grzany. Acha, beton
    zazbroić.
    Ew, 3-4 cm styro, reszta beton, będzie odporniejszy na pękanie, ale
    straty ciepła mogą się już pojawić (sąsiad:-)
    Trzeba znaleźć optimum.

  • 6. Data: 2014-02-26 20:18:22
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 19:45:35 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

> [...]
    >
    > Ew, 3-4 cm styro, reszta beton, będzie odporniejszy na pękanie, ale
    >
    > straty ciepła mogą się już pojawić (sąsiad:-)

    Mogą to znaczy że się pojawią albo się nie pojawią. Po co radzisz jak sam nie wiesz?

  • 7. Data: 2014-02-26 20:48:35
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Frez" napisał w wiadomości grup

> [...]
    Ew, 3-4 cm styro, reszta beton, będzie odporniejszy na pękanie, ale
    straty ciepła mogą się już pojawić (sąsiad:-)

    _______________________

    Problem jest ze z tych 10cm czesc odchodzi na jakis gres, deske czy cos
    takiego wiec wlasciwie na izolacje i wylewke mamy tylko max 8,5cm

    Przy wylewce anhydrytowej teoretycznie potrzeba 3,5cm nad rurkami. Wiec jest
    wiele opcji tyle ze wole posluchac ludzi którzy byli w podobnej sytuacji i
    maja jakies swoje spostrzezenia aby wlasnie znalesc to optimum.

  • 8. Data: 2014-02-26 21:56:29
    Od: Frez <f...@g...com>

> [...]
    > jest wiele opcji tyle ze wole posluchac ludzi którzy byli w podobnej
    > sytuacji i maja jakies swoje spostrzezenia aby wlasnie znalesc to optimum.
    Ja nie znalazłem optimum w swojej małej łazience. Mogłem dać max 2 cm
    styropianu,żeby jako tako przykryć rurki.Zagęściłem je na maxa, żeby
    stopą nie wyczuwać różnic temperatury.Oczywiście zbrojenie, folie, etc.
    I na pohybel kogutkowizcyframi olałem straty ciepła, bo priorytetem była
    dla mnie ciepła podłoga i szlus.Dlatego pozwoliłem sobie doradzać.
    PS pod spodem nie mam sąsiada, więc aspekt społeczny nie istniał.

  • 9. Data: 2014-02-26 22:22:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.02.2014 o 20:48 nacocito <n...@c...to> pisze:

> [...]
    > jest wiele opcji tyle ze wole posluchac ludzi którzy byli w podobnej
    > sytuacji i maja jakies swoje spostrzezenia aby wlasnie znalesc to
    Możesz jeszcze suchą podłogówkę zrobić, tzn zasypać rurki piaskiem tyle że
    wtedy gres odpada, tylko panele, ale za to zmieścisz się w wymiarach.
    Ale ja bym na twoim miejsu dał ten anhandryt i siatkę koniecznie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2014-02-26 22:23:05
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 21:56:29 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

> [...]
    >
    > dla mnie ciepła podłoga i szlus.Dlatego pozwoliłem sobie doradzać.
    >
    > PS pod spodem nie mam sąsiada, więc aspekt społeczny nie istniał.

    I dobrze zrobiłeś ze olałeś straty w dół. Straty w dół praktycznie nie istnieją.