  • Data: 2018-03-18 14:06:18
    Temat: Re: Brak słupków granicznych kupowanej działki.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    abomito pisze:

    > W zasadzie, to powinien to przeczytać autor wątku.

    Pewnie przeczyta.

    > Pomijam fakt, że w Polsce jest to tylko powierzchnia, ale nikt jeszcze
    > nie kupił kawałka ziemi na własność. Kupuje się tylko prawa do konkretnego
    > kawałka.Są tylko prawa papierowe- na przykład prawo do zabudowy.To, ze
    > sąsiad nie może przewodu zawiesić nad skrajem działki- to też prawo.
    > Obowiązki też są, i nie wszystko jest w księgach.Powinno być w umowie
    > sprzedaży, ale czasem się zapomina.

    Jak kto rozumie prawo własności i jak bardzo mu się ono wydaje
    niesprawiedliwym -- to zupełnie inna historia. Czy może wyrżnąć
    wszystkie drzewa na swojej działce, czy może wykopać dziursko
    głębokie na dziesięć metrów, zrobić składowisko odpadów -- jego
    pogląd i stanowisko prawa może być całkiem rozbieżne. I nie
    wszystko musi być w umowie sprzedaży (sprzedający też nie musi
    wiedzieć co mu wolno było wyprawiać na sprzedawanej działce).

    > Jeżeli możesz udowodnić, że dotąd jest moje, a dalej już nie-palików
    > nie ma- to spoko.Jeżeli nie- to lepiej robić tak, jak powiedziałem.
    > Ale to są jego pieniądze, a ja niepotrzebnie się czepiam.

    Jednego można byc pewnym -- w razie późniejszych sporów żadne
    patyczki powtykane w ziemię nie będą brane pod uwagę. Ani to,
    co kto opowiadał na temat przebiegu granic.

    Jarek

    --
    Kto pierwszy szedł przed siebie? Kto pierwszy cel wyznaczył?
    Kto pierwszy w nas rozpoznał -- kto wrogów, kto przyjaciół?