  • 1. Data: 2013-08-17 23:55:50
    Temat: Brama "elektryczna" i wyłącznik mechaniczny.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Ktoś z rodziny zainstalował na posesji bramę przesuwną elektryczną.
    Zdziwiłem się, że nie ma przełącznika mechanicznego do jej sterowania w
    razie "niemania" pilota.

    pytanie:
    czy z zasady nie stosuje się dodatkowych przełączników mechanicznych?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2013-08-18 00:58:31
    Temat: Re: Brama "elektryczna" i wyłącznik mechaniczny.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > w razie "niemania" pilota.
    >
    > pytanie:
    > czy z zasady nie stosuje się dodatkowych przełączników mechanicznych?

    czasem jest kluczyk na skrzynce sterowniczej...

    zwykle jest możliwość podpięcia przewodowego sterowania bramy, ale
    odpowiedni przełącznik sobie trzeba kupić samemu.

  • 3. Data: 2013-08-19 08:44:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-18 00:58, Marek Dyjor pisze:

    > czasem jest kluczyk na skrzynce sterowniczej...
    >
    > zwykle jest możliwość podpięcia przewodowego sterowania bramy, ale
    > odpowiedni przełącznik sobie trzeba kupić samemu.

    W skrzynce sterowniczej (zamykanej kluczykiem podobnym jak np. szafy
    serwerowe, bagażniki samochodowe) jest tylko mechaniczne ramię
    odłączające napęd bramy.

    Kabel i przełącznik to nie problem.
    Zdziwiło mnie to, że rozpoznanie obejmowało kilka firm, a żadna nie
    mówiła o (dodatkowym/awaryjnym) sterowaniu przewodowym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2013-08-19 16:00:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > Zdziwiło mnie to, że rozpoznanie obejmowało kilka firm, a żadna nie
    > mówiła o (dodatkowym/awaryjnym) sterowaniu przewodowym.

    a pytałeś?

  • 5. Data: 2013-08-20 11:29:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 16:00, Marek Dyjor pisze:

    > a pytałeś?

    Tak, takie pytanie padło.
    Nie znam szczegółów, wiem, że "przesłuchiwane" były firmy z okolic
    Tarnowa. Żadna nie mówiła, że instaluje dodatkowe sterowanie przewodowe.

    Jednak może to tylko źle zadane pytanie? Pytający nie był "techniczny" ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2013-08-20 17:09:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > przewodowe.
    > Jednak może to tylko źle zadane pytanie? Pytający nie był

    może trzeba pogadac z kimś technicznym...

  • 7. Data: 2013-08-20 17:11:06
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Adam wrote:
    > Witajcie.
    >
    > Ktoś z rodziny zainstalował na posesji bramę przesuwną elektryczną.
    > Zdziwiłem się, że nie ma przełącznika mechanicznego do jej sterowania
    > w razie "niemania" pilota.

    Wisniowski (wnioskuje po "klamce" serwerowej podnoszacej mechanizm i zarazem
    zwalniajacej klape)? Sa na plycie odpowiednie zaciski, zwarcie = otwarcie.
    RTFM :)
    Jesli Wisniowski to ta blokada jest strasznie slaba, iluzja - nadal da sie
    bramne przesunac a dla dresa po silowni bedzie to pewnie nawet nieodczuwalny
    opor :/