    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama przesuwna 4m - technologia wykonania
    Date: Thu, 29 Oct 2015 11:03:27 +0100

    W dniu 2015-10-29 o 10:08, GreDi pisze:
    > Witam,
    >
    > jak to jest z tą ławą łączącą dwa słupki bramy przesuwnej. Mi się zawsze
    > zdawało, że należy wylewać taką ławę. A wykonawca twierdzi, że nie ma
    > potrzeby wylewania takiej ławy, dodał też, że wylewa się taką ławę tylko
    > w momencie gdy brama ma skrzydła i przy furtkach. Wykonawca twierdzi
    > też, że wylewa się więcej betonu przy słupku, na którym jest zamontowany
    > silnik.
    >
    > Dobrze gada?

    Bez ławy może się okazać, że za rok-dwa wzajemne położenie słupków się
    nieco zmieni i trzeba będzie regulować.
    Ja mam bramę 3,80 m z ławą i nic się nie dzieje, natomiast dalej mam
    furtkę 1,20 m bez ławy i mimo metrowych fundamentów co jakiś czas muszę
    regulować zaczep zamka, bo (zwłaszcza po zimie) przestaje pasować do zamka.
    Jacek