  • 1. Data: 2015-10-29 10:08:56
    Temat: Brama przesuwna 4m - technologia wykonania
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Witam,

    jak to jest z tą ławą łączącą dwa słupki bramy przesuwnej. Mi się zawsze
    zdawało, że należy wylewać taką ławę. A wykonawca twierdzi, że nie ma
    potrzeby wylewania takiej ławy, dodał też, że wylewa się taką ławę tylko
    w momencie gdy brama ma skrzydła i przy furtkach. Wykonawca twierdzi
    też, że wylewa się więcej betonu przy słupku, na którym jest zamontowany
    silnik.

    Dobrze gada?
    --
    GreDi

  • 2. Data: 2015-10-29 10:13:38
    Temat: Re: Brama przesuwna 4m - technologia wykonania
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 10:08:58 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:
> [...]
    > w momencie gdy brama ma skrzydła i przy furtkach. Wykonawca twierdzi
    > też, że wylewa się więcej betonu przy słupku, na którym jest zamontowany

    potrzebny jest mocny punkt oparcia tam grze barama wisi - czyli tam gdzie napęd. tak
    na dobrą sprawe to drugiego słupka w ogóle nie musi być - zatem i ława miedzy nimi
    nie jest potrzebna.

    b.

  • 3. Data: 2015-10-29 10:23:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 10:08:58 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

    > Dobrze gada?

    Dobrze gada ale lawa pod slupek z napedem musi miec przynajmniej metr dlugosci
    i ponizej strefy przemarzania. Ja mimo wszystko machnalem lawe pomiedzy
    slupkami - troche za duzo mi sie koparka koplo i wlazlo mi tam 5m3 betonu...
    Caly dzien krecilem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-10-29 11:03:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-29 o 10:08, GreDi pisze:
> [...]
    > w momencie gdy brama ma skrzydła i przy furtkach. Wykonawca twierdzi
    > też, że wylewa się więcej betonu przy słupku, na którym jest zamontowany

    Bez ławy może się okazać, że za rok-dwa wzajemne położenie słupków się
    nieco zmieni i trzeba będzie regulować.
    Ja mam bramę 3,80 m z ławą i nic się nie dzieje, natomiast dalej mam
    furtkę 1,20 m bez ławy i mimo metrowych fundamentów co jakiś czas muszę
    regulować zaczep zamka, bo (zwłaszcza po zimie) przestaje pasować do zamka.
    Jacek

  • 5. Data: 2015-10-29 11:49:14
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 29.10.2015 o 11:03, Jacek pisze:

> [...]
    > regulować zaczep zamka, bo (zwłaszcza po zimie) przestaje pasować do zamka.

    Czyli potwierdzasz zdanie wykonawcy ;-) A przynajmniej nie zaprzeczasz.
    Bo nie masz ławy przy furtce i jest problem.
    A ława przy przesuwnej jest zbędna (czy z czy bez oba przypadki mają
    działać poprawnie).

    --
    GreDi

  • 6. Data: 2015-10-30 09:46:00
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 10:08:58 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:
    > Dobrze gada?

    W tym roku brame robilem. W jednym zakladzie rozmawialem i tam robia lawe. A u mnie
    brame robil facet co kazal lawy nie robic, tylko fundamenty oddzielne.

    --
    bajcik

  • 7. Data: 2015-10-31 14:44:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-29 o 11:49, GreDi pisze:
> [...]
    > Bo nie masz ławy przy furtce i jest problem.
    > A ława przy przesuwnej jest zbędna (czy z czy bez oba przypadki mają
    Zależy też, jaki masz grunt. U mnie jest gliniasty, a więc silnie trzyma
    wodę i gdy zamarza a potem rozmarza, to mocno "pracuje". Podejrzewam, że
    na piaszczystym może tego problemu nie być.
    Jacek

  • 8. Data: 2015-10-31 15:07:33
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 31.10.2015 o 14:44, Jacek pisze:
> [...]
    > wodę i gdy zamarza a potem rozmarza, to mocno "pracuje". Podejrzewam, że
    > na piaszczystym może tego problemu nie być.
    Cenna uwaga. Dzięki.

    --
    GreDi

  • 9. Data: 2015-10-31 21:42:25
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 30.10.15 o 09:46, Krzysztof Garus pisze:

    > W tym roku brame robilem. W jednym zakladzie rozmawialem i tam robia lawe. A u mnie
    brame robil facet co kazal lawy nie robic, tylko fundamenty oddzielne.

    U mnie fachowiec robiący ogrodzenie od strony ulicy twierdził, że brak
    ławy na całej długości ogrodzenia gwarantuje wcześniej czy później
    problemy z bramą.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 10. Data: 2015-10-31 22:01:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 31 października 2015 21:42:24 UTC+1 użytkownik mkonst napisał:

    > U mnie fachowiec robiący ogrodzenie od strony ulicy twierdził, że brak
    > ławy na całej długości ogrodzenia gwarantuje wcześniej czy później
    > problemy z bramą.
    Wszystko zależy od gruntu. To tak jak z domami- jedni muszą ławy na 2,2m kopać a inni
    mogą praktycznie wierzchu nie przejmując sie strefą przemarzania i też się nic nie
    stanie. Jak grunty niewysadzinowe to ławe można olać