  • 1. Data: 2015-10-27 22:38:29
    Temat: Zuzycie pradu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie.

    Dostalem fuckture za prad z rozliczeniem za zakonczony okres.
    Tradycyjnie od trzech lat mam niedoplate. Teraz i tak lekko bo 400,-. Do
    dzis miesieczne faktury przekraczaja kwote 200 zyli miesiecznie.
    Podejrzewam, ze najwiekszy udzial w tym to indukcja.
    Czy Wy tez tak placicie?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2015-10-27 23:09:38
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 22:38:25 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > dzis miesieczne faktury przekraczaja kwote 200 zyli miesiecznie.
    > Podejrzewam, ze najwiekszy udzial w tym to indukcja.

    Ej tez dzisiaj dostalem :-) Coprawda zawyzyli bo obliczyli na podstawie
    zawyzonego odczytu szacowanego (o 1 tys kWh sie machli), jutro bede
    korygowal ale po szybkim przeliczeniu wyszlo, ze zuzylem ok. 10,5 tys kWh
    z prognozowanych 9,9 tys kWh (czyli wyliczylem prawie dobrze) i kosztowalo
    mnie to 4,5k pln, czyli 375 pln / mc, czyli sredni koszt kWh = 0,43 pln.

    CWU + CO wyszlo ok. 2500 pln (dawno nie patrzylem ale mniej wiecej tyle
    wychodzi co rok), czyli na prad "uzytkowy" zostaje 2000 pln / rok, czyli
    166 pln / mc :)

    Swoja droga dzis wymienilem zarowki w lazience (6 x 50W halogeny) na LEDy
    4W po niecale 9 pln sztuka i swieci to calkiem przyjemnie! W koncu LEDy
    sa w takiej cenie, ze zwroca sie bardzo szybko - w lazience mialem gdzies
    1/3 zuzycia pradu na cele oswietleniowe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-10-27 23:25:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-27 o 23:09, Adam Sz. pisze:

    > CWU + CO wyszlo ok. 2500 pln (dawno nie patrzylem ale mniej wiecej tyle
    > wychodzi co rok), czyli na prad "uzytkowy" zostaje 2000 pln / rok, czyli
    > 166 pln / mc :)

    No to mi po zwiekszonej prognozie wyjdzie pewnie ze stowke wiecej. Fakt,
    ze nie dwie osoby, ale zastanawiam sie, czy nie mam gdzies uplynnosci.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2015-10-28 00:00:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 23:25:37 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No to mi po zwiekszonej prognozie wyjdzie pewnie ze stowke wiecej. Fakt,
    > ze nie dwie osoby, ale zastanawiam sie, czy nie mam gdzies uplynnosci.

    290zł/m-c :/ a przeciez nie grzeje prądem...

    b.

  • 5. Data: 2015-10-28 00:22:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 00:00:23 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > 290zł/m-c :/ a przeciez nie grzeje prądem...

    To jest dosc duzo. Ale tez wezcie pod uwage, ze ja jade na dwoch taryfach,
    wiec kWh mam tanszy (0,43 pln wyszlo gdzies!).

    Od dokladnie 4 lat (bo zmienialem taryfe i licznik 27 pazdziernika 2011)
    mam takie zuzycie:

    - tania taryfa: 26873 kWh
    - droga taryfa: 17892 kWh

    Suma ~ 44765 kWh, czyli srednio 11191 kWh rocznie. Ogolnie wychodzi wiec
    60% w taniej i 40% w drogiej. Odliczajac CO+CWU (ok 6500kWh jak pamietam)
    wychodzi ~4-4,5 tys kWh na cele bytowe. Po stawce 0,6 pln / kWh jaka mozecie
    miec to by bylo 2700 pln / 12 miesiecy = 225 pln / mc, czyli juz by wyszlo
    bardziej zblizone :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-10-28 00:27:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 22:38:25 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Podejrzewam, ze najwiekszy udzial w tym to indukcja.
    > Czy Wy tez tak placicie?

    Zmywarka zjada ~1,5kWh za kazde mycie - jak uzywasz codziennie to juz masz
    45kWh, po 0,6 pln / kWh daje juz 27 pln :) Do tego pralka drugie tyle,
    oswietlenie podobnie. Telewizory, komputery, czajnik, piec elektryczny..
    Uzbiera sie tego do 150 pln spokojnie. Musialbym kiedys przelaczyc moj
    licznik 3f do indukcji i sprawdzic ile zuzywa, choc pewnie mi sie nie
    bedzie chcialo... :) Strzelam ze jakies 50-70 pln / mc maks :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-10-28 06:28:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 22:38 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > Do dzis miesieczne faktury przekraczaja kwote 200 zyli miesiecznie.
    > Podejrzewam, ze najwiekszy udzial w tym to indukcja.
    > Czy Wy tez tak placicie?

    U mnie 5 os. - 240-270 miesięcznie. Nie mam gazu.
    Kiedyś mi się chciało pomierzyć i wyszło, że u mnie pralka to prawie 90
    PLN miesięcznie (co drugi dzień, w soboty dwie pralki) i zmywarka (mała -
    45cm) to 50-60 PLN (praktycznie 2 x dziennie).
    Duża lodówka (2 drzwi) to kolejne 20-30 PLN.
    Klamka zapadła. Na wiosnę kupuję zestaw 6 x 250W + inwerter.
    Ciepła woda z 5-ciu solarów + prąd z 6-ciu paneli, optymalizacja godzin
    pracy urządzeń ele. - mam zamiar zejść z rachunkami poniżej 70 PLN/mies.
    Zwrot inwestycji 5 lat.

    TG

  • 8. Data: 2015-10-28 07:03:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 06:28:51 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:
> [...]
    > Ciepła woda z 5-ciu solarów + prąd z 6-ciu paneli, optymalizacja godzin
    > pracy urządzeń ele. - mam zamiar zejść z rachunkami poniżej 70 PLN/mies.

    solary dajace ciepla woda maja jakis sens zwlaszcza jesli by je podpiac pod zmywarke
    i pralke. Wtedy oszczedzaja prad przy duzo wiekszej sprawnosci niz fotowoltaika.
    dawaj wyliczenia na ten zestaw - ja w te 5lat nie wierze za bardzo.

    b.

  • 9. Data: 2015-10-28 07:21:20
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > dzis miesieczne faktury przekraczaja kwote 200 zyli miesiecznie.
    > Podejrzewam, ze najwiekszy udzial w tym to indukcja.

    Rozliczenia rzeczywiste, czyli sam na początku miesiąca podaję odczyt.
    Wychodzi miesięcznie 220-250zł. Jak nie miałem indukcji to było ok 50zł mniej.

  • 10. Data: 2015-10-28 07:25:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    > No to mi po zwiekszonej prognozie wyjdzie pewnie ze stowke wiecej. Fakt,
    > ze nie dwie osoby, ale zastanawiam sie, czy nie mam gdzies uplynnosci.

    Sprawdż halogeny na zewnątrz z czujnikiem ruchu jeśli masz. Mi już dwie lampy wycieły
    taki nr że przez całą noc się co chwila włączały i wylączały.
    A kilka godzin w nocy razy 300-500W to już konkretnie w pln wychodzi