  • Data: 2019-01-10 19:32:12
    Temat: Re: Budowa domku - kierownicy robót
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kapitalikk wrote:

    > Czy w związku z tym, że w inspektoratach gdzie dzwoniłem i dostałem
    > odpowiedź, że niepotrzebny jest kierownik robót łamie się prawo?
    >
    > A jeśli się nie łamie to dlaczego u innych się wymaga?

    Koledzy pisza Ci tu bzdury i po chwili dostaniesz metlkiku w glowie.
    Mylisz pojecia. Zapewniam Cie, ze kazdy PINB opiera sie na tych samych
    przepisach.

    Kierownika robót nie musisz zatrudniac, czy spisywac z nim oświadczenie o
    przejeciu danego odcinka robót.
    A wiec abys to zrozumial napisze to wyrazniej:
    Przy rozpoczeciu robót musisz "zatrudnić" kierownika budowy, ktory bedzie
    odpowiadal za calosć robót na danym obiekcie lacznie z odbiorem do
    użytkowania. Kierownik budowy musi Ci zlozyć oświadczenie o przejeciu
    obowiazków kierownika budowy, dolaczajac do tego uprawnienia budowlane i
    przynaleńość np. do Izby Inzynierow Budowlanych, oraz zlożyć oswiadczenie o
    sporzadzeniu BIOZ
    Teraz Ty wypelniasz druk zgloszeniowy rozpoczecia robot, dolaczajac do tego
    wczesniej wspomniane dokumenty kierownika budowy i to skladasz do PINB dla
    danego powiatu. Możesz teraz rozpocząć budowe domu.
    Na etapie budowy domu dochodzi do prac branżowych jak np. Gaz, wod-kan,
    elektryka itd.
    Zlecasz prace np. Wod-Kan, CO (sanitarne) danemu fachowcowi do wykonania. Po
    wykonaniu musi Ci wystawić protokol odbioru tych prac potwierdzony, odebrany
    przez osobe ktora posiada uprawnienia budowlane w danych kierunku, w tym
    przypadku upr. sanitarne (dolacza je do protokolu). Wlasnie ta osoba ktora
    dokonala odbioru tego scisle wydzielonego odcinka prac nazywa sie
    Kierownikiem robót. Kierownik budowy odbierając protokól od kierownika robót
    wpisuje go na pierwsza strone do rubryki Kierownicy robót.
    Tak samo postepuje sie z innymi odcinkami prac np. Gaz, elektryka ...
    Dlatego też tam gdzie dzwoniles, to wszyscy inspektorzy mieli ta sama wiedze
    o odbiorach poszczegolnych odcinkach robot, dlatego tez jedni Ci
    poiwedzieli, ze nie potrzeba zatrudniac Kierownika robot a inni ze trzeba.
    Jedni i drudzy mieli racje, bo fizycznie ich nie zatrudniasz, a jedynie
    wymagasz od wykonawcy odbioru wykonanych prac przez osobe z uprawnieniami -
    czyli Kierownika robot (tak go nazywamy).

    --
    Pozdr.
    T.