  • 61. Data: 2023-03-13 23:08:17
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 March 2023 at 18:54:54 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Bojawiem? Wiele razy nocowałem w solidnym drewniaku i nawet przy halnym
    > nie skrzypiało. Obserwowałem ostatnio budowę takiego solidnego i
    > majstersztyk odwalili. Co prawda kosztowało to sporo więcej niż betonki
    > ale raz że jest efekt a dwa że ładne.

    drewniak to barak, kibel, komórka a nie dom,
    bo palne świnstwo i robaczne

    100 lat temu nie było betonu, a było drewno z lasu za frico, to cale wsie były
    drewniane,
    a dzisiaj drewniana chalupa to jedynie w górach, bo dostają góralskie dotacje na
    goralski folklor.

    Ale drewno się pali doszczętnie i zostaja same zgloszcza podobnie jak spali się
    elektryczna Tesla

  • 62. Data: 2023-03-13 23:10:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 March 2023 at 23:00:11 UTC+1, Janusz wrote:

    > No ciekawe, nie wiem czy zauważyłeś ale dość sporo zbrojenia 'idzie' na
    > ścianę i robi klatkę Faradaya.
    Nie istnieje klarka faradaja, to fake

    Wkladamy telefon do metalowej puszki po ciastkach, zamykamy metalową pokrywką.

    Dzwonimy na numer telefonu i telefon odbiera

    i tyle w temacie klatki faradaja

  • 63. Data: 2023-03-13 23:33:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Solidny drewniak tam gdzie wieje halny to nie szkieletor.
    > Amerykański szkieletor z kantówki to technologiczne nieporozumienie.

    Chyba kanadyjski. Widziałem takie konstrukcje, szkielet+OSB nie wiem jak
    się to skończyło ale wyglądało solidnie. Widziałem też "wydmuszki" w
    sensie, że trzęsło się to od patrzenia. Kiedyś sam popełniłem
    "szkieletora" ale jak przyjechał znajomy (inżynier budowlany) to
    stwierdził, że to bunkier :D...Dach mi nie wyszedł ale poprawiłem po 2
    latach. Minęło 20 lat i trzyma solidnie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2023-03-14 05:20:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 19:18, Irek.N. pisze:

    > Naczytałem się. Wygląda obiecująco, ale nie daje mi jeszcze spokoju
    > bloczek ze styropianem w środku. Znaczy bloczek jak bloczek, ale
    > parametry jakieś niespotykanie dobre. Muszę zagaić o co chodzi i jak to
    > liczą.

    Kiedyś taki chciałem, nawet z keramzytem.
    A myślałem o styrobetonie, czyli takim bloczku z mieszanki betonu z
    styropianem.
    Ale coś nie wydało z wykonawcami z czegoś takiego, do tego było drogie.

    Wyszło, że lepiej kupić silikaty i ocieplenie na nie.

  • 65. Data: 2023-03-14 05:25:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 19:49, Irek.N. pisze:

    > Też się zaczynam skłaniać. Zobaczymy jak wyjdą wyceny.

    Skąd jesteś?
    Dla dobrej ceny warto brać z jakiejś niezależnej cegielni, a nie z korpo
    które swoje ceny zawyża.
    Miałem taką w okolicy (Przysieczyn), ale już chyba to Silka w
    międzyczasie wykupiła, żeby za tanio konkurencja nie robiła tego samego
    co oni....

  • 66. Data: 2023-03-14 07:56:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.03.2023 23:00, Janusz wrote:
    > nie wiem czy zauważyłeś ale dość sporo zbrojenia 'idzie' na ścianę i
    > robi klatkę Faradaya.

    Na plus! Sąsiedzi nie będą swoimi WiFi zakłócać ;-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 67. Data: 2023-03-14 09:17:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 23:33 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > stwierdził, że to bunkier :D...Dach mi nie wyszedł ale poprawiłem po 2
    > latach. Minęło 20 lat i trzyma solidnie.

    Jakie zalety ma kanadyjczyk w stosunku do murowańca?
    Na domek letniskowy jeszcze ujdzie. Robić z tego całoroczną chałupę to wg
    mnie nieporozumienie w naszych uwarunkowaniach.
    Jedynie gdy komuś się spieszy i podstawowym kryterium jest czas ma to
    wtedy jakieś uzasadnienie.

    TG

  • 68. Data: 2023-03-14 09:29:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 19:52 Irek.N. <n...@j...pl> pisze:

    > Daleko szukacie, ja mam tak wybudowane 2 obiekty. W zasadzie Ytong jest
    > wypełnieniem i mogło by go równie doberze nie być, a i tak pęka! Ale
    > przyznaję się, wszystko szło na cienkiej zaprawie, częściowo wersji
    > zimowej nawet. Takie były czasy, trendy. Murowanie szło balonem, ale z
    > efektów przestałem być zadowolony po kilku latach.

    Wszelkie budowy z klejonymi bloczkami wyglądają dobrze na jutubie, w
    filmach reklamowo/instruktażowych.
    W realu zawsze jest tak jak u Ciebie.
    W cienkiej spoinie nie ma miejsca na kompensację osiadania/kurczenia
    elementów i zawsze taka ściana pęka.

    Dodatkowo jak na budowę przyjeżdżał transport BK/Ytonga to zazwyczaj
    jeszcze parował.
    Taki materiał wymaga sezonowania, musi być stabilny. Niestety zazwyczaj z
    linii produkcyjnej trafiał prosto na budowę. Teraz jest już trochę inaczej
    - materiały sezonują w składach bo wszystko stanęło.
    Czytałem w tamtym tygodniu, że Fakro z systemu trzyzmianowego (6 dni w
    tygodniu) przeszło na jedną zmianę przez 3-4 dni w tygodniu. Mają pełne
    magazyny i brak nowych zamówień. Idzie wielki kryzys.

    TG

  • 69. Data: 2023-03-14 10:03:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.03.2023 20:38, Marcin N wrote:
    > zrobią potem "polski dach" z mokrego drewna, które skrzypi i się skręca
    > samo z siebie - nawet bez wiatru.

    A lepiej robić z już poskręcanej, ale za top suchej więźby? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 70. Data: 2023-03-14 11:36:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Na plus! Sąsiedzi nie będą swoimi WiFi zakłócać ;-D

    Żaden plus, te bloczki są dość cienkie bo mają sporą wkładkę
    styropianową, stąd dodatkowe wzmocnienie no i kupa betonu w to idzie, na
    dodatek potrzebna specjalna pompa i cienki wąż, zwykłą pompą tam nie
    naleje betonu. Poza tym nie widzę robienia instalacji w tym bo jak widać
    tam dają tynk cienkowarstwowy, o ile przewody mozna przykleić i dać
    zwykły tynk to nie widzę prowadzenia rur w takiej ścianie.

    --
    Janusz