  • Data: 2016-07-25 12:32:14
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 12:09:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Nawet jak sie bierze kredyt to rata nie powinna przekraczac IMHO - 20% naszego
    > dochodu. A wtedy mozna i pic i ogladac. Jezeli ktos buduje w kredycie i
    > nie stac go na nic innego to jest to dla mnie rzeczywiscie dziwne.

    Jest jeszcze coś takiego jak kreowanie potrzeb
    Żeby nie było że nie w temacie grupy to np o went mech napisze- w ostatnich latach
    fajnie to wykreowano i stąd między innymi opinie na tej grupie że ci co went mech nie
    mają to smród, grzyb i inne plagi więc went mech to obowiązek bo jeszcze dodatkowo
    80% koszty ogrzewania obniży.
    To samo z bankami było- w 2005 i dalej zaczęły kreować że każdego stać na
    dom/mieszkanie itp.
    Zdolność wtedy liczyli mniej więcej tak że po odliczeniu raty z 700zł jak rodzinie
    "na życie" zostało to zdolność mieli. Oczywiście dzięki CHF np. kwotę kredytu jeszcze
    podnieść można było.
    Przecież i na tej grupie byli tacy co sugerowali
    -brać kredyty pod "korek" bo okazja się nie powtórzy
    -nawet jak masz oszczędności to i tak brać kredyt itp.
    Nawet teraz na sąsiedniej grupie ktoś tam radzi żeby kredyt hipo brać na maksymalnie
    długi okres- nawet na 100lat jakby bank dał.
    A teraz jak Maniek pisze- na płotach banery "sprzedam" zaczęły się pojawiać.
    A mieszkać gdzieś trzeba to inna sprawa ale top indywiudualnie każdy w swojej
    lokalizacji i pod swoją sytuacje powinien analizowac co się opłaca.
    Ja np dom ok 200m2 wybudowałem taniej niż moja znajoma w Krakowie mieszkanie z 70m2
    kupiła w tym samym czasie.
    Mieszkanie w domu kosztuje mnie mniej więcej tyle ile płacą mi lokatorzy wynajmujący
    moje 40m2 mieszkanie.
    Ale już godzina jazdy samochodem dalej i realia as inne- tam działka pod dom kosztuje
    połowę tego co ja na budowe wydałem
    Tak więc trudno uogólniać.