eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBudowa wiaty drewnianej na samochód - jakie grube belki? › Re: Budowa wiaty drewnianej na samochód - jakie grube belki?
    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa wiaty drewnianej na samochód - jakie grube belki?
    Date: Wed, 24 Mar 2010 03:22:09 -0700 (PDT)

    On 24 Mar, 09:53, wolim <w...@i...pl> wrote:
    > Witam.
    > Planuję postawić wiatę drewnianą na samochód. Wiata ma mieć wymiary
    > 4x5,5m i kryta będzie dachówką cementową.
    >
    > Zrobiłem z grubsza projekt konstrukcji szkieletu.
    > Tutaj szkic projektu - nie zwracać uwagi na brak proporcjonalności -
    > rysunek jest poglądowy :)
    >
    > http://tnij.org/wiata
    >
    > Nie rysowałem wszystkich elementów, które się powtarzają (krokwie,
    > lewa strona spadu dachu).
    >
    > Przyjąłem takie przekroje belek:
    >
    > 1. Słupy - 14x14 cm
    > 2. Zastrzały 14x14 xm
> [...]

    Witam.
    Tez zastanawialem sie nad wiata z drewna. Po wyliczeniu kosztow drewno
    vs stal. Wyszlo ze stal jest tansza i mocniejsza. Druga sprawa to dach
    ktory tani nie jest. W moim przpadku mam wiate na 4 stanowiska. kazde
    po 3,5m szerokie. I dach strasznie drogi. Decyzja zostala podjeta ze
    blacha trapezowa.
    Koszt wiaty 4 stanowiskowy przy odpornosci 0,5 m wody / 0,7 m lodu na
    dachu to rzad 6kPLN.
    Wiata stalowa calkowiecie rozbieralna. Wszystko na sruby M12 i M16 a
    profile to 100x50 zamkniety ze szwem.

    Drewno o przekroju 14x14 wystarczajace.