  • 21. Data: 2021-01-26 17:49:37
    Temat: Re: Budowanie domu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ile kosztują koła?

    -----

  • 22. Data: 2021-01-26 17:55:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Na wiosnę ubiegłego roku wystawiłem na OLX ogłoszenie "oddam za darmo
    > barakowóz cyrkowy".

    Ludzie to nieraz ciekawe rzeczy przy domach trzymają!

    > Dodatkowo została mi do zutylizowania papa z dachu (do kontenera nie
    > wolno, a było jej kilkanaście warstw) i musiałem ją wozić przyczepką
    > do gminnego PSZOK'u. Jakbym na wiosnę wiedział to co na jesieni to
    > bym temu człowiekowi do tego 1000 jeszcze z 200 zł dorzucił.

    Jak robiłem ostatnio remont dachu, to się z panem majstrem zastanawiliśmy,
    czy zrzucać stare pokrycie. Dom ma blisko 90 lat, ileśtam papy na tym
    było, do czego ja 30 lat temu dołożyłem gont bitumiczny. Stanęło na
    wersji pośredniej, czyli wywałka objęła tylko fragmenty. To była dobra
    decyzja. Opłaty za odbiór papy były dla mnie P-ewnym SZOK-iem. Pozbycie
    się papy bliskie jest wartości nowej blachy.

    Jarek

    --
    Dziś od rana w całym mieście
    Ludzie podekscytowani

  • 23. Data: 2021-01-26 18:02:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 08:51, ToMasz pisze:
    > skąd ta informacja? ile to jest " śmiesznie niskie" ?
    > Bo ja jak potrzebowałem nosić deski, meble, to łoj panie. 10zł za
    > piętro wniesienia jednego mebla!
    >
    > W starym budownictwie są piece kaflowe. na olx jest pełno ogłoszeń
    > oddam gratis, dopłacę za utylizację. koszt utylizacji dla prywatnego,
    > to młotek wiaderka i tuptanie. (albo lina i bloczek jak w moim
    > przypadku) jak byś chciał to zlecić to masz ceny od 300zł do 1000zł

    To kurwy, złodzieje ... i jeszcze byli tak bezczelni, aby domagać się za
    to pieniędzy?

    Nieprawdopodobne. :)

  • 24. Data: 2021-01-26 18:12:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-25 o 18:25, lleeoo pisze:
    > Jedna z ostatnich wisienek na torcie to łazienki, najtańsza oferta
    > jaką miałem to ponad 14 tys za robociznę za 47m2
    > płytek.
    > Tych gamoni nie obchodził metraż tylko cena płytki jaka kładą.
    > Zrobiłem sam, płytki do cięcia woziłem na "waterjet'a" a klejenie
    > z systemem poziomowania jest naprawdę banalne.

    Mam w rodzinie 2 bardzo dobrych płytkarzy i wiem od nich, że jedne
    płytki kładzie się tanio, bo są łatwe do położenia, a inne są kurewsko
    trudne także i w cięciu i jeszcze jak dochodzi szlifowanie krawędzi oraz
    fugi epoksydowe to nie można liczyć tanio, bo płytkarz poszedłby z torbami.

    Można zapytać czym się kolega zajmuje zawodowo?

  • 25. Data: 2021-01-26 18:24:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 17:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ile kosztują koła?

    A jakiej kary można oczekiwać za poruszanie się po drodze publicznej
    niezarejestrowanym pojazdem bez przeglądu i bez opłaconego OC?

    Bodajże mandat 500zł? + laweta na własny koszt.

    Jaką karę  nałoży Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny?

    Jakich kosztów można się spodziewać jeżeli doszłoby do kolizji czy
    wypadku z udziałem tej przyczepy z orzeczeniem winy?

  • 26. Data: 2021-01-26 18:26:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 17:55 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Ludzie to nieraz ciekawe rzeczy przy domach trzymają!

    Kupiłem działkę z takim dobrodziejstwem.

    > . Opłaty za odbiór papy były dla mnie P-ewnym SZOK-iem. Pozbycie
    > się papy bliskie jest wartości nowej blachy.
    U mie naszczęście wyszły dwa kursy małej przyczepki, trafiłem tylko do
    kajecika "placowego".
    Jakbym musiał utilizować tak papę z chałupy to by chyba nie przeszło.

    TG

  • 27. Data: 2021-01-26 18:27:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 17:49 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > Ile kosztują koła?

    Nie mam pojęcia. A przegląd? :-)

    TG

  • 28. Data: 2021-01-26 18:58:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Kupiłem działkę z takim dobrodziejstwem.

    Ja kupiłem razem z domem, przeszło 30 lat temu. Pierwsza
    noc po dniu ogarniania i zglądania wszystkich kątów nowej
    posiadłości. Budzę się rano, otwieram oczy, za oknem widać
    jakieś powiewające chorągiewki i czubek wielkiego namiotu.
    Ki czort, myślę sobie. Wstaję, podchodzę do okna, a przy
    moim (już moim) płocie samopas chodzi wielbłąd. No to
    zwariowałem, jak nic, inaczej nie może być! Okazało się,
    że wielki teren przed posesją, to stałe miejsce objazdowych
    cyrków. Przyjeżdżali potem różni co kilka lat. Zupełnie
    nieuciążliwe towarzystwo. Kilka lat temu przestali. Teraz
    cyrk mamy już w całym kraju (niestety z nieuciążliwością
    gorzej).

    Jarek

    --
    Dwaj obdarci klowni wyszli
    Jeden mówi: "Jestem Tadek."

  • 29. Data: 2021-01-26 21:40:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 21:27, lleeoo pisze:
> [...]
    > drugi raz w życiu, uważam że to lekkie przegięcie z tą kasą.
    >

    > Zawodowo siędzę 8 godz. przed komputerem, więc taka budowa to

    Wprawdzie nie dom, ale mieszkanie - podobne odczucia.
    U rodziców kładłem płytki kuchnia i łazienka, u brata też.
    Kupiłem mieszkanie, mówię sobie a kurde co będę dłubał w nie swoim
    temacie, dam gościowi zarobić a zajmę się tym na czym się znam. Zrobi
    lepiej.

    Tyle co się nawqrwiałem to moje. Skończył łazienkę i wywaliłem.
    Taras, sień, kuchnia moje.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2021-01-26 22:34:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > drugi raz w życiu, uważam że to lekkie przegięcie z tą kasą.
    >

    > Zawodowo siędzę 8 godz. przed komputerem, więc taka budowa to

    A jak wyceniasz tę Twoją pracę przed komputerem?

    Czy tak marnie zarabiasz przed tym komputerem, że nie stać Cię było na
    usługę tego płytkarza?

    Może fakt, że jestem zboczony, bo każdą robotę porównuję do tych
    płytkarzy z rodziny, ale uwierz mi, że to co oni potrafią i jak to
    zrobią to naprawdę nie zrobisz tego choćbyś nawet układał te płytki
    przez 2 lata, a nie 5 tygodni.

    Co do przegięcia - no cóż? Uważałeś, że za drogo to robiłeś sam.

    Mam znajomego, także płytkarza, który mówi wprost, że klienci kochają
    jak ich się robi w chuja i nie lubią, kiedy im się mówi uczciwie i
    wprost ile to będzie kosztować. On wyznaje zasadę, że klientowi nie
    wolno mówić konkretnej ceny za robotę tylko ceny jednostkowe za ułożenie
    płytek od m2 + za dodatkowe usługi oddzielnie tzn. skuwanie starych,
    wykonywanie izolacji przeciwwilgociowej, szlifowanie płytek od mb itd.,
    bo klienci to debile, którzy nie potrafią liczyć. Jak się im poda
    końcową kwotę to uważają, że drogo, a jak się zgodzą na takie wyliczanie
    jednostkowe to później mogą mieć żal tylko do siebie, że nie potrafili
    tego policzyć, a on i tak wychodzi na swoje, albo i lepiej.