  • 11. Data: 2013-10-28 07:39:07
    Temat: Re: Były żarówki, teraz odkurzacze Uni przeszkadzają
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 października 2013 23:55:32 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > a Kogutek jak zwykle pierdoli od rzeczy... :)
    > 300W odkurzaczem to sobie możesz udawać, że odkurzasz...
    Tu Kogutek może mieć racje:
    http://tablica.pl/oferta/odkurzacz-zelmer-01-prl-ID3
    h3or.html
    http://tablica.pl/oferta/odkurzacz-alfa-ii-ID398vH.h
    tml
    http://tablica.pl/oferta/odkurzacz-retro-zabytek-ID2
    X2HB.html

  • 12. Data: 2013-10-28 08:06:59
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 27.10.2013 21:53, k...@g...com pisze:
> [...]
    -cenzurowanym-Unia-wprowadza-zakaz,wid,16113751,wiad
    omosc.html?ticaid=1118f5&_ticrsn=3

    > Młody pewno jesteś. Kiedyś odkurzacz miał 300W i też dobrze ciągnął. Mam zelmera
    jakiegoś tam. napisane na nim było ale się zmyło chyba 1400W. Z wylotu leci bardzo
    cieple powietrze. Z radzieckiej Czajki leciało o temperaturze niewiele wyższej niż
    temperatura otoczenia. Miałem radziecki pistolet do malowania natryskowego podłączany
    pod odkurzacz. Malowałem nim różne rzeczy używając farb nitro. Współczesnym by się
    nie dało bo farba nitro schła by zanim by doleciała do malowanego elementu. O tym ze
    stare odkurzacze o małych mocach były cichsze od mocnych współczesnych przez
    grzeczność nie wspominam. Pięć razy większa moc współczesnych odkurzaczy niewiele
    daje. Jak by takim co ma 1,5kW dawało się odkurzyć dywan pięć razy szybciej niż takim
    co miał 300W to by była inna sprawa. Ale się nie da.

    No bo producenci w europie, zwłaszcza w Polsce lubią zawyżać parametry.
    I nikt im nic nie zrobi, napiszą sobie 1500 W, bo konkurencja już
    napisała 1300. Za przykład niech posłużą kotły CO - miały sprawności
    80-90%, a jak wprowadzili kondensaty to nagle z nowych można było
    wyciągnąć po 120% - no kurde perpetum mobile. To samo z odkurzaczami
    jestem przekonany, że silniki w nich montowane mają o wiele mniej ale
    system HIPER, NANO, DUPO, COŚ TAM - powoduje, że ich moc wzrasta
    wielokrotnie. Może Unia powinna przestać udawać, że cokolwiek robi - bo
    jak słyszę takie wytryski jak: ślimak to ryba lądowa, to aż się
    człowieka skręca.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 13. Data: 2013-10-28 09:07:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > napisała 1300. Za przykład niech posłużą kotły CO - miały sprawności
    > 80-90%, a jak wprowadzili kondensaty to nagle z nowych można było
    > wyciągnąć po 120% - no kurde perpetum mobile.

    Jest własciwie jak mówisz- jak sprzedajesz towar osobom o zerowej wiedzy
    technicznej (jak sie własnie przedstawiłeś) to parametrami możesz
    manipulować dowolnie.

    b.

  • 14. Data: 2013-10-28 09:25:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > a Kogutek jak zwykle pierdoli od rzeczy... :)
    > 300W odkurzaczem to sobie możesz udawać, że odkurzasz...

    A mnie się wydaje że tym razem dobrze gada. Co wezmę jakiś odkurzacz do ręki
    to na maksymalnej mocy niewiele lepiej ciągnie niż na minimalnej a grzeje
    się bardziej i hałasuje niepotrzebnie.

    Mam też tzw. odkurzacz przemysłowy który nominalnie ma tak samo 1,4 kW jak
    mój domowy, ale ciągnie _znacznie_ lepiej. Przypuszczam, że w tych małych
    domowych popierdółkach po prostu brak miejsca by sensownie rozplanować
    kanały dolotowe i wentylator tylko miesza powietrze powodując hałas.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-10-28 09:38:24
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 28.10.2013 09:07, Budyń pisze:
> [...]
    >

    > Jest własciwie jak mówisz- jak sprzedajesz towar osobom o zerowej wiedzy
    > technicznej (jak sie własnie przedstawiłeś) to parametrami możesz

    A ty masz szeroką wiedzę i pewnie idziesz do sklepu ze śrubokrętem,
    rozkręcasz odkurzacz i sprawdzasz silnik...
    Widzisz manipulowani jesteśmy z każdej strony nawet jak nie dajesz się
    manipulować to i tak spece od marketingu cię zmanipulują.

    Za przykład podam ci sprzedaż towaru w sklepie spożywczym. Np. niech
    będzie to masło. Producent reklamuje ostro produkt o nazwie A ale wie,
    że jest grupa ludzi, którzy są antyreklamowi i nie wybiorą produktu,
    który jest reklamowany, dlatego do obrotu wprowadza również produkt o
    nazwie B, którego nie reklamuje i nawet słabo jest identyfikowany jako
    produkt tego samego producenta, choć parametry ma identyczne, Ktoś kto
    nie lubi kupować towarów mocno reklamowanych wybiera produkt B ale tak
    naprawdę wybrał go dlatego, że producent tak chciał. W obecnym systemie
    konsumpcji nie jesteśmy w stanie dokonywać samodzielnych wyborów, a
    manipulacja jest wszechobecna. A że ludzie nic nie robią bo wolą machnąć
    ręką to jest jak jest.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 16. Data: 2013-10-28 09:44:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-10-27 21:53, k...@g...com pisze:
> [...]
    daje. Jak by takim co ma 1,5kW dawało się odkurzyć dywan pięć razy szybciej niż takim
    co miał 300W to by była inna sprawa. Ale się nie da.
    A jak byłem mały, to się bawiłem czymś takim, co się "Kaśka" nazywało -
    znaczy się taki pchacz, co to niby przy okazji paproszki zbierał. Unia
    ku tego typu rozwiązaniom powinna zdążać. Ryksze, kaśki, lampy naftowe,
    rynsztoki. Będzie ekologicznie :->

    Maciek

  • 17. Data: 2013-10-28 10:41:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 Oct 2013 09:38:24 +0100 osobnik zwany Ariusz
    napisał:

    > A ty masz szeroką wiedzę i pewnie idziesz do sklepu ze śrubokrętem,
    > rozkręcasz odkurzacz i sprawdzasz silnik...

    a to znieśli obowiązek montazu tabliczek znamionowych na urządzeniach
    elektrycznych?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2013-10-28 11:42:38
    Od: a...@g...com

    > Także kupujmy odkurzacze na zapas;);

    sie rozwinela dyskusja....
    wezcie od uwage ze tzw tfu parlament europejski (komisje podobnie) to tzw ściepy
    polityczne. Jak ktos sie zużył na miejscu to dostaje kopa na znikniecie, lub
    zasluzona emeryture, do struktury europejskich....
    banicja taka. w 90 proc sa to tacy idioci ktorzy sobie nawet na miejscowym syfie rady
    dac nie mogli..., lub byli niewygodni lub coskolwiek innego....
    tak czy owak jest to dno z dna. bezmozgie stado tzw urzedasow.
    czy ta niewydolnosc intelektualna ulatwia czy utrudnia ich łapówkowanie to inna
    sprawa...
    a kontroli nad nimi nie ma wogole. wybory? eeeee, yyyyy, no . tylko ze ta metod
    akontroli jakos nie chce dzialac.... lub dziala tylko ze wiekszosc jest głupia to i
    wynik jaki jest kazdy widzi....

    a tak wogole to cieplo nie? juz zapomnialem jak kociol wyglada.....

  • 19. Data: 2013-10-28 12:03:06
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 09:44:40 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    >
    > znaczy się taki pchacz, co to niby przy okazji paproszki zbierał. Unia
    >
    > ku tego typu rozwiązaniom powinna zdążać. Ryksze, kaśki, lampy naftowe,

    Skuteczność Kasiek i Mańków była bardzo duża. Na tej samej zasadzie działają
    wszystkie samojezdne odkurzacze.

  • 20. Data: 2013-10-28 13:58:43
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 28.10.2013 10:41, masti pisze:

    > a to znieśli obowiązek montazu tabliczek znamionowych na urządzeniach
    > elektrycznych?

    Moc na tabliczce będzie zadeklarowana taka sama jak na pudełku. Przecież
    nikt rozsądny nie napisze inaczej - ale czy to będzie faktyczna moc nie
    masz pewności. Może ktoś ma jakiś miernik pod ręką i sprawdzi faktyczną
    moc odkurzacza i zweryfikuje to z tabliczką znamionową.
    Bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że odkurzacze mają faktycznie takie
    moce - bo np. pralka ma około 2000W i naprawdę spory silnik. No ale ja
    się na elektromechanice nie znam.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com