    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Date: Thu, 27 Nov 2014 13:25:07 +0100

    Am 27.11.2014 um 12:59 schrieb ZbyszekZ:
> [...]
    oglegroups.com...

    gooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomies
    zczenia/

    7/An-energy-saving-bulb-gone-evacuate-room-now.html#
    ixzz10FSD8W20

    > Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za mniej.
    Droższe znaczy o wyższej cenie, a nie drogie.
    > Z moich doświadczeń tańsze LEDy są fatalne, albo się psują (bo trudno mówić o
    przepaleniu) albo mają prosektoryjne światło.
    > Żarówki z SMD kosztują ponad 20zł (jeśli ta cena w Carrefour to żarówka z ciepłym
    światłem i SMD to daj znać, kupię kilka).

    A co ma forma LEDa do jej jakości czy spektrum światła? Czy SMD czy THD
    jest dokładnie obojętne. Kup lampy z temperaturą barwową 2700K lub mniej
    i nie będziesz miał prosektorium. Można sobie też samemu lampkę zrobić,
    z gotowych modułów albo i piechty.

    Głównym problemem tanich lamp jest, oprócz psucia się, również
    niemożność ich używania przy ściemniaczach.

    Waldek