    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [CROSS] Czym skleić plastikowy króciec chłodnicy
    Date: Sat, 22 Sep 2018 15:34:25 +0200

    W dniu 2018-09-22 o 13:30, ToMasz pisze:
    > czyli distal. dlatego ze jest stosukowo płynny, ma długi czas schnięcia

    Jakiego schnięcia?
    Przecież to jest klej dwuskładnikowy. On nie schnie, tylko się utwardza.
    Schną kleje na bazie rozpuszczalników.

    > więc długi czas na penetracje mikro wgłębień - dzięki temu lepiej będzie

    Czas utwardzania zależy od stosunku żywicy do utwardzacza. Czasem daje
    się jeszcze przyśpieszacze albo inne dodatki, ale tu nie dotyczy.

    Natomiast radzę się trzymać (w tym przypadku) z daleka od różnych
    bizonów czy poxipolów - tam jest czasem więcej wypełniaczy, niż żywicy.

    > trzymał. ale kluczowe jest oczyszczenie powierzchni. było by dużo
    > lepiej, gdyby distal przepłynął na drugą stronę nieszczelności. żeby od

    Oprócz albo zamiast zszycia, o czym pisał wcześniej Jacek, można zrobić
    bandaż, o ile jest miejsce. Wbrew pozorom, nie musi być włókno szklane.
    Może być nawet bawełna - potrafi radykalnie zwiększyć wytrzymałość.

    > strony cieczy chłodzącej był czop. a jeśli nieszczelność jest niewielka,
    > możesz spróbować zakleić ją klejem do szyb. taki silikon, który ma dużo
    > większą wytrzymałość od budowlanego.

    Obawiam się, że w tym przypadku może nie wytrzymać - trzeba zobaczyć na
    korek, jakie jest ciśnienie otwarcia do zbiornika wyrównawczego. Chyba,
    że instalacja całkowicie przepływowa, bezciśnieniowa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam