  • 21. Data: 2012-09-24 15:29:42
    Temat: Re: Ceny kolektorów słonecznych
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:85efc55b-e4ff-4c87-b7ad-96c999d2160c@googlegrou
    ps.com...

> [...]
    >elektroniczna" Kilka stówek co miesiąc wpada z tego tytułu- a ostatnio
    >płaciłem 6tys za wycieczkę to zwrotu będzie tylko z >tego tytułu 300zł.
    >Podręczników też kupiłem dla całej rodziny w sierpniu za 2000zł więc
    >kolejna stówka zwrotu.
    >Mnóstwo na allegro kupujemy to tez się trochę z tych 5% uzbiera. Rachunek
    >za tel+internet płatny karta i jest 5% taniej. Itd..
    >A jak napisałem wyżej sporo banków oferuje zwrot kilku procent za płatności
    >dokonane karta w sklepach stacjonarnych czy na >stacjach benzynowych.

    Korwin powiedział kiedyś mądre słowa. Urzędnik aby ci dał 100zł wpierw
    zabierze ci 200zł.
    Nie łudź się. To samo jest w bankami i tymi wszystkimi zbieranymi punktami i
    zwrotami gdziekolwiek.

    Marek

  • 22. Data: 2012-09-24 16:05:19
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Chory kraj to i polityka handlowa chora.
    > Zadac od sklepu za obsluge transakcji karta kilku procent to chyba nie
    > jest normalne?

    Nie bardzo rozumiem co ma kraj do prawa podaży i popytu. Tyle chcą
    operatorzy i rynek na tyle im pozwala. Zawsze można jak Biedronka nie
    obsługiwać kart. Ale wbrew pozorom płatność gotówką też ma swój koszt.
    Ponosisz ryzyko otrzymana fałszywego banknotu oraz koszt transportu gotówki
    do banku. Dla kontrahenta najlepszą formą jest przedpłata na konto. Tak
    działa np. rabat w Neste.

  • 23. Data: 2012-09-24 16:09:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 15:29:45 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > Nie łudź się. To samo jest w bankami i tymi wszystkimi zbieranymi punktami i
    >
    > zwrotami gdziekolwiek.

    Ze darmowych obiadków nie ma to wiem.
    Ale jak jesteś sprytny to jesz za darmo a płaca inni;)
    W banku gdzie mam 5%zwrotu za transakcje internetowe nie zapłaciłem jeszcze ani 1zł
    jakielkolwiek prowizji itp a za samo otworzenie u nich konta dostałem ja i zona po
    100zł.
    Jeśli tylko wprowadza jakiekolwiek opłaty to powiem im "PaPa"

  • 24. Data: 2012-09-24 16:29:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    >dostałem ja i zona po 100zł.
    >Jeśli tylko wprowadza jakiekolwiek opłaty to powiem im "PaPa"

    Po prostu transferuja Ci nieuzyskany zysk sklepu, bo to on defacto Tobie
    placi.
    Taka polityka zachecajaca do korzystania z kart, a noz ktos srodki
    przekroczy i ogoli sie go bandyckim oprocentowaniem, a za transfer i tak
    zaplaci sklep. Dziadostwo i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2012-09-24 16:31:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:k3ppoa$o6c$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > Ponosisz ryzyko otrzymana fałszywego banknotu oraz koszt transportu
    > gotówki do banku. Dla kontrahenta najlepszą formą jest przedpłata na

    Wolny rynek to taki, ktory nie jest koncesjonowany. Twoja wypowiedz ma sens
    jezeli rozmawiamy o cenie jajek na rynku.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2012-09-24 16:37:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 16:14:07 UTC+2 użytkownik William Bonawentura
    napisał:

    > Nie bardzo rozumiem co ma kraj do prawa podaży i popytu. Tyle chcą
    >
    > operatorzy i rynek na tyle im pozwala.

    Te kilka procent to tak troche "z górką"
    Teraz spokojnie mozna wynegocjowac prowizje od płatności już w okolicach 1,5% +
    poniżej 50zł za terminal miesiecznie. Nie sa to więc jakies znaczące kwoty a klientów
    dzieki obsłudze kart może byc więcej. Ja sam często rezygnuje z zakupów w danym
    sklepie gdy nie ma tam możliwości płacenia kartą.
    No i jak ktoś tu juz zauwaqżył- obsługa gótówki to tez jakies koszty. no chyba że
    mówimy o handlowcach tórzy to gótówke tylko biora i paragonów zapominaja drukowac.
    Takich jeszcze sporo tez się spotyka;))

    >Zawsze można jak Biedronka nie obsługiwać kart.
    Ot to ale i Biedronka powoli sie ugina. Netto tez się długo broniło a teraz przyjmuja
    i nawet promuja płatności kartą.

  • 27. Data: 2012-09-24 16:44:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 16:30:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Po prostu transferuja Ci nieuzyskany zysk sklepu, bo to on defacto Tobie
    >
    > placi.

    Gdzies wyżej to napisałem- ktoś płaci za moje darmowe obiady;) Ale mnie to mało
    interesuje jak ja nie płace. No i nie sklep w całości płaci bo 5% prowizji za obsługe
    płatności kartami to juz dzisiaj takich stawek nie ma.

    > Taka polityka zachecajaca do korzystania z kart, a noz ktos srodki
    >
    > przekroczy i ogoli sie go bandyckim oprocentowaniem,

    Ot to. Ja akurat płace debetówka ale mozna np kredytówką i wtedy jeszcze lepiej bo i
    54 dni korzystasz z pieniedzy banku za darmo. Tylko trzeba pilnowac terminów bo jak
    nie to tak jak piszesz ogolą odsetkami i opłatami jak się spóźnisz. Dlatego ja akurat
    z kredytówek nie korzystam.

    > zaplaci sklep. Dziadostwo i tyle.

    Sklep zapłaci max 2% gwoli ścisłości.

  • 28. Data: 2012-09-24 20:30:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    >prowizji za obsługe płatności kartami to juz dzisiaj takich stawek nie ma.

    Takowa wlasnie mi proponowano, 5%.

    >Sklep zapłaci max 2% gwoli ścisłości.

    Sa towary na ktorych marza nie przekracza np. 5%, a to juz fajne nie jest.
    Dla mnie prowizja za obsluge w normalnych warunkach powinno sie liczyc w
    dziesiatych procenta. Wtedy byloby OK, ale tak to bandytyzm.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2012-09-24 20:35:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >Ot to ale i Biedronka powoli sie ugina. Netto tez się długo broniło a teraz
    >przyjmuja i nawet promuja płatności kartą.

    Globalnie rozwiazuje sie to wynajmujac firme odbierajaca pieniadze co
    dziennie. Relatywny koszt jest nizszy niz obsluga karta. Wszystko zalezy od
    asortymentu i marzy. Nie mam nic przeciwko kartom, bo pierwsza karte mialem
    juz dobrych kilkanascie lat temu. Teraz nie mam zadnej. Nie mam problemu z
    noszeniem gotowki, a prowizje sa po prostu drakonskie, do tego jakies
    pieniadze za wypozyczenie terminala, no bandytyzm doslownie.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2012-09-24 20:51:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 20:32:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Takowa wlasnie mi proponowano, 5%.

    To faktycznie szukali jelenia.
    1,7% +ok 50 zł za terminal miesięcznie powinieneś dzisiejszych czasach dostać bez
    problemu i specjalnych negocjacji. Mogę się dokładnie zorientować jakby co.

    > Sa towary na ktorych marza nie przekracza np. 5%, a to juz fajne nie jest.
    >
    > Dla mnie prowizja za obsluge w normalnych warunkach powinno sie liczyc w
    >
    > dziesiatych procenta. Wtedy byloby OK, ale tak to bandytyzm.

    Rację masz zapewne, ale jest jak jest a kopać się z koniem nie każdy lubi.