  • 1. Data: 2021-12-31 21:58:21
    Temat: Re: Chińczyki kupują żywność
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 31 grudnia 2021 o 17:39:35 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Coś się chyba kroi niedobrego, do tej pory kupowali stal,cement, węgiel,
    > drzewo, papier a ostatnio podobno kupili połowę zapasów światowych
    > pszenicy, kukurydzy, ryżu i soi, za 100mld $, podobno mają zapasy na 1,5
    > roku.
    > Nie chcę być 'złym prorokiem' ale wygląda mi to na przygotowanie do
    > wojny i zabezpieczają się jak dostaną embargo, taka pierwsza myśl mi
    > przyszła.
    > Konsekwencją tego też jest wzrost cen hurtowych i ostatecznie wzrost cen
> [...]
    w-efekcie-zywnosc-bedzie-jeszcze-drozsza-67210042397
    06976a
    > --
    > Janusz
    Od pewnego czasu na podstawie dochodzących informacji uważam że bedzie wojna pomiędzy
    USA i Chinami. Chiny będą chciały odzyskać Tajwan. Tajwan to kluczowy światowy
    producent półprzewodników. W tej chwili USA w zamian za złudna ochronę ma gwarancję
    dostaw tajwańskich półprzewodników. Gdy Tajwan wróci do Chin to bez tajwańskich
    półprzewodników USA zostaną gospodarczo cofnięte od kilku do kilkunastu lat. I o to
    chodzi Chińczykom. Chcą być pierwszym państwem na ziemi. Chcą kupować z krajów
    arabskich ropę bez ameryknskiej opłaty za ochronę w tym znienawidzonego przez Arabów
    Izraela. Chińczycy mają bardzo duże rezerwy w dolarach. Kupują wszystko jak leci żeby
    zdarzyć wydać jak najwięcej dolarów zanim staną się mało warte. Żadne amerykańskie
    embarga w stosunku do Chin się nie sprawdza. Surowcowo i energetycznie sa niezależne.
    Poza tym z wyjątkiem USA nikt z chińczykami nie chce iść ani na wojnę konwencjonalna
    ani na ekonomiczna. Obstawiam że Tajwan wróci do macierzy w przyszłym roku.

  • 2. Data: 2021-12-31 22:28:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 31 December 2021 at 21:58:22 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    konwencjonalna ani na ekonomiczna. Obstawiam że Tajwan wróci do macierzy w przyszłym
    Nie wywołuj paniki, aby zarobić 1$

    Taiwan już się połaczył z Chinami i 100.000 dojeżdża codziennie do pracy w Chinach na
    kontynencie.

    To jest tak jak z Wietnamami.

    Połaczyły sie 30 lat temu, a ty nawet tego nie wiesz.

    Koreje też się chciały połaczyc dawno temu ale Wiejski Stryjek
    to utrudnia, bo z poludnia wyrywa dużą kasę.

    Rownie dobrze możesz twierdzić, że Gdańsk czyli Danzig planuje stac się Freie Stadt

    Planowac może, nawet śnić po nocach
    ale życie jest realne i bez deluzji

    Hameryki Chiny nie interesują, bo tam sa wielkie technologie, a Hamerykanie na
    produkcji sie nie znają

    On tylko kombinuje jak ukraśc Rosji gaz, rope i wungiel
    i do tego wykorzystuje Ukraine i Brókselkę

    Ale Rosja na eksporcie gazu, ropy i węgla zarabiala 200 mld euro rocznie
    \a teraz, po podwyżkach, będzie zarabiała 1000 mld euro rocznie

    I to jest problem, bo Brókselka nie ma tyle kasy na wykupienie zamówionych ilości
    gazu i ropy
    i o to idzie gra, czym zaplacićc Rosji

    A jak geriatrycy zza oceanu wywołają konflikt, to odetna Brókselke od gazu , ropy i
    zamarznie podczas mrozow

    A samoloty i kajaki będa plywały na olej rzepakowy

  • 3. Data: 2021-12-31 23:09:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 31 grudnia 2021 o 22:28:22 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]

    zamarznie podczas mrozow

    > A samoloty i kajaki będa plywały na olej rzepakowy
    Według ICD 10 masz F22.8 i F22.9

  • 4. Data: 2021-12-31 23:39:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 31 December 2021 at 23:09:55 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    konwencjonalna ani na ekonomiczna. Obstawiam że Tajwan wróci do macierzy w przyszłym

    i dlatego do wojska cię nie przyjęli ?

    na świecie sa tylko globaliści i wieśniacy
    i ten podzial nie jest felerny

  • 5. Data: 2022-01-02 07:50:12
    Temat: Re: Chińczyki kupują żywność - zenek wróży upadek USA!
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-12-31 o 21:58, kanalia* Zenek Kapelinder wróży:

    /bełkot idioty - ciach/

    piszemy: z d ą Ż y ć ty durniu!*

    --
    Runt