    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciepła, Francuska zima
    Date: Sat, 4 Dec 2021 22:40:18 +0100
    <so0eev$145g$1@gioia.aioe.org> <o...@l...harvard.local>
    <so2pcg$10cn$3@gioia.aioe.org> <o...@l...harvard.local>
    <so8nck$1p36$1@gioia.aioe.org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <socjnh$1qaj$1@gioia.aioe.org>
    <b...@g...com>
    <sodr4i$194b$1@gioia.aioe.org>
    <4...@g...com>
    <sodrt7$194b$3@gioia.aioe.org> <soduqn$37o$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <sodvtf$19s4$1@gioia.aioe.org>

    > Jak będziemy się tak w kółko odradzali z gryzoni czy innych futrzaków,
    > to i miliard lat nie starczy na rozgryzienie podróży międzygwiezdnych.
    To prawda.
    Przypomina mi się opinia z lat '80 co to człowiek zrobi jak będzie miał
    dostęp do komputera i do wiedzy. Minęło 40 lat, mamy powszechny dostęp
    do komputerów i wiedzy i czy to coś dało? Dla 99,999% ludzi nic nie
    dało, komputer służy im do przeglądania internetu i oglądania kotków czy
    pornosów.
    Z tymi podróżami jak na razie jest podobnie, w szale walki z Ruskimi,
    Amerykanie polecieli na Księżyc i na tym się skończyło. I jak na razie
    nie ma szans na nic więcej, Mars to jest mrzonka, a księżyce Jowisza za
    daleko. A żeby dalej latać potrzeba przełomów i to nie jednego a kilka,
    w zakresie napędów jak i hibernacji człowieka.
    Więc jak na razie to najbliższa perspektywa jest taka jak napisałem,
    autodestrukcja.
    Zostaną tylko jakieś plemiona w Amazonii, Sentielu czy na Borneo które
    jak na razie są w epoce kamienia.

    --
    Janusz