  • 41. Data: 2009-05-14 23:12:22
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 May 2009 22:58:21 +0200, Jarek P. napisał(a):

    > (...)
    > Ja wolę światło "cieplejsze" i co mi zrobisz?

    Hołk hołk hołk :-).

  • 42. Data: 2009-05-15 06:04:11
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jeffrey wrote:

    > dokładnie tak - ja zrobiłem specjalnie eksperyment z wytrzymałością i
    > wsadziłem do żyrandola 2 nowe żarówki zwykłe i jedną energooszczędną
    > (zapalają się wszystkie jednocześnie). ta oszczędna padła po roku i 2
    > miesiące, a zwykłe nie, choć minęło jeszcze dodatkowe pół roku.
    > świetlówka była philipsa
    >
    > dochodzi jeszcze czas na rozświetlenie - w niektórych miejscach jest
    > denerwujący

    1994 lub 5 roku kupiłem pierwsze żarówki Philipsa
    do dziś działają...

    a są eksploatowane po 3-4h dziennie...

    --
    pozdrawiam

  • 43. Data: 2009-05-15 06:08:09
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jarek P. wrote:

    > Głupi przykład. FM zapewnia lepszą jakość dźwięku i jest to fakt
    > bezdyskusyjny. Żarówka halogenowa nie zapewnia "lepszej jakości"
    > światła, a (pomijając kwestię sprawności, bo mówimy tu o podobaniu
    > się, nie o ekonomii) jedynie inną temperaturę barwową światła, a to
    > czy ona komuś pasuje czy nie, to jest tylko i wyłącznie rzecz gustu.
    > Ja wolę światło "cieplejsze" i co mi zrobisz?

    snujesz wydumane teorie..
    temperatura jest ta sama, RA jest to samo

    to się nazywa psychoza...

    kwestia barw zależy od odbłysnika
    w żarówkach halogenowych zamiennikach normalnych żarówek nie ma odbłyśnika -
    barwy te same...

    --
    pozdrawiam

  • 44. Data: 2009-05-15 06:11:06
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jarek P. wrote:

    > Ja tam sie będę upierał, że jak ktoś nie widzi różnicy, to do
    > okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
    > światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć
    > różnicy.

    mogę Ci nawet zmierzyć kolor światła jak bardzo chcesz...
    chcesz się założyć?

    > tak, tylko. Absolutnie nie chodzi o interesy producentów.

    jakich?
    produkujących zwykłe żarówki np. Philips czy Osram kontra producentów
    świetlówek np. Philips czy Osram?
    kolejna wydumana teoria spiskowa...

    > Znaczy czego mamy coraz mniej?

    energii - jak cytujesz i rozdzielasz słowa to jednak staraj się wracać do
    kontekstu...

    > OK, wybudujmy w 10. Ale taką, żeby starczyła na kolejnych 50. Per
    > saldo chyba opłaci się bardziej, niż kolejne idiotyczne akcje dające
    > _tylko_i_wyłącznie_ szum medialny i straszny bałagan, a oszczędności
    > na poziomie promili.

    idź budować...
    taniej jest nauczyć się oszczędzać

    dziś elektrownie buduje się za kredyty, potem koszt tego kredytu wlicza się
    w cenę energii
    pomyśl chwile ....

    --
    pozdrawiam

  • 45. Data: 2009-05-15 06:13:51
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Sam se oszczędzaj, a mnie nie zmuszaj.

    oszczędzam

    > Ja chcę zwykłych żarówek i

    wysyp wywrotkę piasku na skrzyżowaniu w Brukseli...

> [...]
    > wszystko na prąd. I chromolą oszczędzanie.
    > Co Ty za patologie głosisz, że energia to coś, co trzeba oszczędzać.
    > Energia atomowa jest najbardziej ekologiczna energia ze znanych.
    > Tylko te wszystkie lobby ekonomiczne (spółki gazowe i węglowe oraz
    > powiązani z nimi finansowo politycy) ) nie dopuszczają do budowy u nas
    > takiej elektrowni, sprzedając ciemnym ludziom opowiastki o zagrożeniu
    > wybuchem :->
    > A prawdopodobieństwo takiego wybuchu jest znikome, więcej szkody
    > stwarza środowisku każda z elektrowni opalanych mazutem czy innym

    jestem jak najbardziej za budową nawet dwóch elektronii atomowych....
    i jednocześnie za oszczędzaniem
    zanim zbudują te elektrownie minie 20 lat...
    a przez te 20 lat dojdziemy do ogromnych braków energii...

    lepiej więc nauczyć się ją oszczędzać teraz - niż panikować jak rok temu w
    warszawie....

    --
    pozdrawiam

  • 46. Data: 2009-05-15 06:16:38
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1994 lub 5 roku kupiłem pierwsze żarówki Philipsa
    > do dziś działają...
    >
    > a są eksploatowane po 3-4h dziennie...

    To dlatego, że pewnie jeszcze wtedy nie były robione w Chinach.

  • 47. Data: 2009-05-15 06:29:51
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

    > snujesz wydumane teorie..
    > temperatura jest ta sama, RA jest to samo

    No jak jest ta sama, jak nie jest, bo istotą działania żarówki
    halogenowej jest wyższa temperatura zarnika?

    J.

  • 48. Data: 2009-05-15 06:45:23
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

    > mogę Ci nawet zmierzyć kolor światła jak bardzo chcesz...
    > chcesz się założyć?

    Dlaczego więc w kazdym szanującym się aparacie fotograficznym, w
    nastawach WB jest rozróżnienie na światło żarowe i halogenowe? Też
    wydumana teoria spiskowa? Dlaczego wyświetlenie za pomocą tegoż
    aparatu histogramu zdjęcia tej samej białej kartki oświetlonej raz
    żarówką, a raz halogenem da (przy wyłączonej automatyce WB) wyniki
    zupełnie różne, zresztą wyraźnie widoczne gołym okiem, nawet bez
    histogramu?
    Co z informacją, od której zaczyna się każda nota leksykonowa
    dotycząca lmp halogenowych: "Proces ten nazywa się halogenowym
    cyklem regeneracyjnym. Występowanie tego cyklu pozwala zwiększyć
    temperaturę żarnika do około 3200 K" (wikipedia), naprawdę to na
    temperaturę barwową nie wpływa? Dlaczego?

    > jakich?

    A choćby i tych, których wymieniasz. Dla nich przerzucenie się na
    produkcję droższego rozwiązania to przeciez oczywisty biznes.

    > energii - jak cytujesz i rozdzielasz słowa to jednak staraj się
    > wracać do kontekstu...

    Czego _konkretnie_ mamy coraz mniej, bo energii chyba jednak nie, w
    końcu powstają nowe elektrownie, a tzw. "wielcy odbiorcy" jej
    zużycie ograniczają z takich czy innych powodow, więc czy jej jest
    coraz mniej - nie powiedziałbym. W każdym razie od lat nie było
    "dwudziestego stopnia zasilania", a kiedyś była to codzienność. Więc
    chyba jednak lepiej jest, nie gorzej ;-)

    > idź budować...

    Dlaczego ja mam budować elektrownię? Ja jestem konsumentem, mam
    konkretne zapotrzebowanie na energię i jestem gotów za zużytą na
    swoje widzimisię energię płacić.

    > taniej jest nauczyć się oszczędzać

    Taniej jest też jeść chleb z herbatą niż wystawny posiłek. Co dziś
    planujesz na obiad?

    > dziś elektrownie buduje się za kredyty, potem koszt tego kredytu
    > wlicza się w cenę energii
    > pomyśl chwile ....

    Myślę. I powtarzam: zużywam ile chcę, płacę za to, co zużywam.
    Jestem wypłacalny. Jeśli uznam, że energia przeze mnie zużywana jest
    dla mnie finansowo zbyt dużym obciążeniem - zaczne oszczędzać. Ale
    wolałbym, żeby to była moja decyzja...
    Ktoś cenę energii kalkuluje, być może tak, jak piszesz, być może
    inaczej, nie wiem, nie moja sprawa, z całą pewnością jednak
    krasnoludki do tego nie dokładają.

    J.

  • 49. Data: 2009-05-15 06:56:37
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki za
    > prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.
    Ale tu już pojechałeś. Są żarówki zwykłe, raczej o niedużej mocy, które
    potrafiły świecić po kilkanascie lat. Jeżeli chodzi o swietlówki kompaktowe,
    to u mnie w domu żadko która świeci w sposób akceptowalny dłużej niż 2-3
    lata, a i taki czas wytrzymują TYLKO I WYŁĄCZNIE najdroższe świetlówki
    kupowane za 30-40 zł/szt które mam zainstalowane w kluczowych miejscach
    mieszkania i to tylko pod warunkiem że raz włączone świecą dłuższy czas w
    ciągu doby - ok 4 godzin co najmniej. Takich świetlówek potrzebuję 5, więc
    koszt startowy to 150-200 zł. W ciągu roku na zwykłe żarówki nie mam szans
    wydać nawet tych 30 zł.
    --
    Jackare

  • 50. Data: 2009-05-15 06:57:11
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

> [...]
    > nie powiedziałbym. W każdym razie od lat nie było "dwudziestego stopnia
    > zasilania", a kiedyś była to codzienność. Więc chyba jednak lepiej jest,

    Niedawno była akcja oszczędzania prądu poprzez wyłączenie na godzinę
    wszystkich odbiorników.
    Przy okazji wypowiadał się jakiś energetyk mówił że zużycie prądu przez
    indywidualnych odbiorców ma znikomy udział w całkowitym i tylko ruchy w
    przemyśle dadzą wymierne oszczędności bo wszystko inne to jest tylko bicie
    piany.

    Adam